Teknisk informasjon

• Trådstarter Trådstarter Redaktør Karine
  • Opprettet Opprettet
Hm.. Blir jo bedre og bedre da.. Men:
Blir det sånn at vi kan velge hvilke tråder vi vil se på forumet? Før kunne vi krysse av i en boks øverst? Sånn "bare tråder jeg har deltatt i" eller "bare avstemninger"...? Savner den.. var lettere å finne tilbake til der jeg har svart for å se tråden videre og sånn...

Frenchie skrev:
Er ferskis på forumet og vet ikke hvordan det gamle var, men jeg har iallefall store problemer med oppdatering av kontoen min. Får ikke lagt inn bilde eller endret innstillinger eller noe. Trodde det kunne være at jeg bruker Safari på Mac, men nå har jeg prøvd med tre forskjellige nettlesere uten hell. Skjer ingenting når jeg trykker på "lagre"-knappen. Jeg finner heller ikke noe sted på Min side hvor jeg kan følge med på når tråder jeg deltar i blir oppdatert.

Signerer denne jeg..

Hei alle sammen!

Jeg er veldig glad for engasjementet deres, strålende at dere er så opptatt av å ha et godt forum. Det er vi også!
Mange av punktene deres har vi på blokka, men vi får ikke gjennomført alt - og i hvertfall ikke samtidig. På mandag får jeg en bedre oversikt over utviklingen, og også hvilke funksjoner som er prioritert og hvilke som tar litt lengre tid.
Jeg er på ingen måte teknisk begavet, men jeg har forstått at dette er ganske kompliserte greier, og veldig mange av funksjonene dere ønsker tar forholdsvis lang tid å lage. Men, dette får jeg bedre oversikt over på mandag. Mer informasjon da!
Takk for tålmodigheten... ;)
God helg!
mvh

Karine

Kan dere ordne det sånn at når man trykker på en foreslått link inne på trådene, så kommer dem opp i ny fane/nettleser?

Kjipt å måtte gå ut av forumet for å komme inne på en link og så komme seg inn igjen her . . .

MammaGutten skrev:
Kan dere ordne det sånn at når man trykker på en foreslått link inne på trådene, så kommer dem opp i ny fane/nettleser?

Kjipt å måtte gå ut av forumet for å komme inne på en link og så komme seg inn igjen her . . .

ja det var så greit før :)

Jeg sliter med avstand mellom linjene.
Når vi f,eks skal oppdatere fødetråder/opprop på terminforumene så er alle linjene pent plassert rett under hverandre med rett avstand.
Men når innlegget blir postet kommer det opp store mellomrom mellom linjene.
Hvorfor det? kan det fikses?
Dette innlegget blir skrevet uten å ha opphold mellom linjene for å vise hva jeg mener.

jeg ser at ting har blitt bedre denne uke og har ikke hatt noe problemer med posting av innlegg, nedetid eller sånne ting.

MEN jeg har fermdeles problemer med at mange av innleggene ikke vises. Kan ofte se at det er flere svar i en tråd, men når jeg går inn på tråden ser jeg bare hovedinlegget. Det andre problemet jeg har er at det er mange tråder hvor hovedinnlegget bare er en stor hvit rute!! det irriterer meg aller mest av alt og ødelegger veldig mye av den positive innstillingen jeg prøver å ha til forumet! jeg har f.eks laget en tråd tidligere med masse informasjon og linker til andre tråder som ligger på topp på terminforumet, men det er ingen som kan lese hoverinnlegget der og dermed ikke se informasjonen eller finne igjen de andre trådene det er linket til!! jeg vet mange andre har det samme problemet og håper det er noe dere kan prioritere forran i rekka!!!!

har dere svart på hvorfor i alle dager dere har endret på et forum så og si alle var fornøyde med? jeg forstår ikke helt hvorfor...det er en ting som er bedre nå, og det er måten man legger inn bilder! den er jeg veldig fornøyd med nå.

hilsen en som aldri la inn bilder før, men legger inn så ofte jeg kan fra nå av;)

Dere bruker EDB Ergogroup, vel da skal jeg forstå at ting tar så lang tid... Hadde dere brukt et annet selskap ville jeg nok stilt høyere krav, men siden det er Ergo kan jeg liksom ikke forvente alt for mye heller...

Så da venter jeg i spenning, og forventer å se et "nogenlunde" resultat rundt juletider.. :-) :-P
(Vennlig hilsen en festlig ansatt hos en Ergo-konkurrent)

Henger nå iallefall rundt her, og ser Babyverden utvikle seg :-)
Lykke til med å overkomme forutsette og uforutsette hindringer og fallgruver!
Det kommer seg etterhvert.
Syns det begynner å bli veldig bra her, og venter spent på oppdateringene dere jobber med!

Synes det er i ferd med å bli kjempebra her inne, men har en liten forespørsel (småplukk, men likevel): Er det mulig å gjøre slik at de trådene fra generell som vises inne på Min Side ikke inkluderer topptrådene? Nå er alle de trådene som dukker opp der topptråder, og de vet jo de fleste av oss om fra før. :)

Savner forresten også den utbrettsmenyen som flere har nevnt tidligere. Den som gjorde det mulig å gå direkte fra Generell til et terminforum for eksempel.

Hva med søk funksjon i forumet?

Vildet skrev:
MiLfYwAy skrev:
Blir det en ordning på det at man ikke ser svarene i tråder man har lagt ut? Jeg ser mange har problemer med det og må poste noe for å se svar i trådene sine..

Sånn skjer med alle innleggene jeg har laget. Vises helt til en har svart, og da blir det bare hvitt. Samme har skjedd med innleggene mine fra "gamleforumet". Innlegg jeg skriver innni tråder, ser ut til å bli varende. Sendt mail om det til dere for noen dager siden, men dere har vel for mye å gjøre omdagen.
En smule irriterende.

Vi er klar over denne feilen. Det har noe å gjøre med at løsningen ligger på flere servere. Vi ser på ulike løsninger for å unngå dette. For JA det er veldig irriterende!

Bellsi skrev:
Kan ikke se at det er mulighet til å forhåndsvise en melding man har tenkt å poste lengre? Er den funksjonen fjernet? I tillegg savner jeg å kunne se hvem som er inne på det delforumet man er inne på..

Forhåndsvisning er ikke noe vi ser på akkurat nå. Det som vil komme er at innskrivingsboksen er frittstående, slik at en kan lese andre forumtårde samtidig som en svarer. Denne boksen er i stpr grad WYSIWYG. Dvs at slik det er i innskrivinsgvinduet er slik meldingen din blir. Unntaket her er ticker og signatur.
Per i dag kan du ikke se hvem som er inne på delforumet som en utlisting. Vi ser på hvordan vi eventuelt vil løse en slik visning. Det du kan se er om de som skriver innlegg er online eller ikke. Det blir indikert med farge på kulen ved siden av bildet til forumedlemmet.

Vet ikke om jeg poster riktig nå, men det står at jeg har en ny PM, men når jeg trykker på konvolutten så har jeg ingen nye pm'r der. Bare da gamle..

SnuppaogLillebror skrev:
dere gjør en super jobb...

enn på avstemningene vi lager, går det ann å få sånn at man kan velge hvor lenge de skal vare?

Tusen takk og KANONbra forslag. Det skal vi se nærmere på :-)

*Julia89* skrev:
Kommer vi til å se hvem som er inne på forumet igjen, som det var før?? Føler meg nokså alene når jeg er innpå..

Ellers er vell alt bare en vanesak tenker jeg :)

I utgansgpunktet er ikke en slik pålogget liste per tråd i utvikling per i dag. Det som kommer er at en skal kunne få vist de som er online no i forumet generelt. Anbefaler at du legger forumvennene dine til som Venner på Min side. Der kan du liste ut alle dine vernner som er online akkurat nuh!

Mims skrev:
Synes det er i ferd med å bli kjempebra her inne, men har en liten forespørsel (småplukk, men likevel): Er det mulig å gjøre slik at de trådene fra generell som vises inne på Min Side ikke inkluderer topptrådene? Nå er alle de trådene som dukker opp der topptråder, og de vet jo de fleste av oss om fra før. :)

Savner forresten også den utbrettsmenyen som flere har nevnt tidligere. Den som gjorde det mulig å gå direkte fra Generell til et terminforum for eksempel.

Hei
Du kan siden fredag ettermiddag abonnere på enkelttråder og få de listet opp inne på Veggen din på Min side.
Vi jobber med hvordan navigeringen rundt i løøsningen kan bli bedre. Vi ser at det er en rekke ting som savnes fra det gamle som kanskje ikke var så dumt å ha... ;-)

Ninen D skrev:
Dere bruker EDB Ergogroup, vel da skal jeg forstå at ting tar så lang tid... Hadde dere brukt et annet selskap ville jeg nok stilt høyere krav, men siden det er Ergo kan jeg liksom ikke forvente alt for mye heller...

Så da venter jeg i spenning, og forventer å se et "nogenlunde" resultat rundt juletider.. :-) :-P
(Vennlig hilsen en festlig ansatt hos en Ergo-konkurrent)

Takk :-)
Kan love deg at Ergo har svært dyktige folk på teamet som jobber for oss... Så her vil det komme oppdateringer løpende utover de kommende ukene.... dvs i svært god tid før jul he he h e.

millea skrev:
Jeg synes forumet har blitt ganske dårlig... for det første er det altfor smalt, og å bruke plass på den helt uinteressante stikkordskyen er bortkastet. Lesbarheten er også dårlig, tror det må være med kontraster eller fargevalg eller noe sånt, men det er rett og slett ikke noe behagelig å oppholde seg her inne lenger. Det er til tider også vanskelig å legge inn svar på innlegg, og å scrolle ned så langt er lite brukervennlig (før kom det opp i eget vindu, det var mye bedre). Aktiviteten har dessuten gått mye ned, som også gjør forumet mindre attraktivt, så klart.

Jeg savner å kunne søke opp medlemmer og lese de siste innleggene, i tillegg til å kunne se leste/uleste innlegg siden sist (som jeg ser dere sier dere jobber med). Og ikke bruk store bokstaver, som i "brukertittelen" (eller hva det nå heter)... bidrar til dårlig lesbarhet, og er ikke god nettikette heller. Doble mellomrom mellom avsnitt er heller ikke særlig heldig (for det fikk jeg i dette innlegget, men har ikke lagt det inn når jeg skrev - er kun ett linjeskift).

Doble mellomrom skal bort. Det er noe i editoren som ikke helt vil... :-)
Søke opp medlemmer kan du gjøre under medlemmer.
Siste innlegg siden sist jobber vi med.. det er ikke noe bare sier ;-). Vi må også designe siden og formen dette skal ha.
Fargene er under utbedring, men grovt sett består forumet med svart tekst på hvit bakgrunn. Noe som ikke er en helt uvanlig kombinasjon.
Skriving av nye innlegg skal komme i egen boks. Da slipper vi mye scrolling som du sier.
Vi bruker kun store bokstaver i statusen til de enkelte medlemmene. At overskrifter med bare store bokstaver setter ned lesbarheten er noe vi slevsagt er klar over :-). Der en ellers ser store boksaver på forumet vårt, er der brukerne selv velger å bruke det.
Vi setter stor pris på tilbakemeldinger som dette, da vi får vi konkrete tilbakemeldinger på ting vi har diskutert og gjort våre valg på. MEN ingenting av de vi lager er meislet i stein. Vi kan alltid forbedre oss og forumet vårt! :-)

Back
Topp