Tegn på nærstående fødsel?

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Nå er det jo slik at en kan ha fødetegn i flere uker før fødsel, eller ikke ha noen i det hele tatt og fødselen starter med et pang...
Men jeg er utrolig lei av å gå gravid nå, og tenkte at i denne ventetiden kunne vi dele eventuelle fødselstegn.
;)

Her er jeg 37+3 på vei, og har siste 1,5 uka vært plaget med regelmessige kynnere nesten hele dagen, nedpress,vondt i lysken, mye slim nedentil, menssmerter og murringer i ryggen:p herlig!
De to siste dagene har jeg vært ekstremt sulten og vært mye på toalettet også.
Har aldri gått over termin og fødte en uke før og håper jeg slipper å gå over denne gangen også...

Hva med dere?:)
 
Jeg er 34+6 og har akkurat samme symptomer som deg, uten om matlyst, den er bare helt ok. Fødte 11 dager før med forrige og håper på samme nå for jeg er helt elendig sliten, andpusten av å gå fra sofaen til do osv, ja, dere skjønner sikkert tegninga, og det er dritt, for jeg er egentlig (utenom graviditeter) i ganske så god form, så dette suger.. men det var samme sist og, så får komme meg igjennom ;)

Sist hadde jeg egentlig ikke så mye symptomer annet enn de jeg har nå men de hadde jeg jo i mage uker, også plutselig ut av det blå kom riene og da var det i gang! Men håper han blir inne til hvertfall uke 37 så slipper unna prematur greiene, men fra etter det så kan han bare komme :)
 
Jeg er 37+1 og opplever stort sett mye av det samme som deg, dagen lang! :) Har hele tiden håpet at noe skal skje snart.....men på fredag fikk jeg vite at han ligger i seteleie, skal på UL på torsdag. Så nå kan disse tegnene stoppe litt opp. Hehe. Vil helst høre hva sykehuset sier først :p
 
Tror ikke jeg har noen sånne tegn, kanskje utenom stikking, kjennes ut som noen klyper nederst i livmoren, men bare på venstre side.

Er 37+2.
 
Er 38+2 og merker jeg har ganske mye nedpress til tider, vondt i symfysen, stikkinger i skjeden spesielt når jeg reiser meg etter å ha sitti en stund. Har og en del kynnere som jeg i de siste har begynt å merke i skjeden av en eller annen grunn:oops: vet ikke om det er vanlig. Mens murringer nå og da. Men føler fortsatt ikke at noe er på gang egentlig. Merker jeg begynner og bli lei selv så skjønner hva du mener. Men syns fortsatt han egentlig kan være å modnes litt til:)
 
Hadde mange tegn torsdag og fredag. Var helt sikker på at han var på vei.

Dabbet etterhvert helt av og nå er det niks, nada, null tegn på at han er på vei:)
 
Morsom tråd! Synes det er så spennende nå som det nærmer seg :) Plutselig en dag skal man føde, vi vet bare ikke når! :D

Dagene mine varierer veldig. I går kveld var formen heeelt ferdig og jeg hadde masse murringer, men i dag; ingenting.
Jeg er ganske rolig da. Føler ikke på meg at det kommer til å skje noe liksom, 19 dager igjen til termin nå. Tidligere følte jeg kroppen hylte og at han kom til å ramle ut hvert øyeblikk! Haha. Men det har roet seg.

Jeg kan jo nevne noen ting:
Jeg er mye mer kvalm igjen, går oftere på do (magen min tømte seg ikke sist før jeg skulle føde), murringer/kynnere/vondt i lysken/nedpress relativt ofte. Her en dag fikk jeg noen tak i korsryggen som jeg ikke har hatt før, var som noen presset en knyttneve inn i ryggen, men det gikk over. Til tider kommer kynnerne mine mye lenger ned i magen enn tidligere. Ellers har energinivået mitt faktisk økt de siste dagene, men nå har jeg jo vært igjennom en tøff periode generelt da.
 
Mye det det samme som er nevnt ovenfor. Men det varierer fra dag til dag. Er 36+2 nå, og er overrasket over at jeg fremdeles er gravid! Fødte i uke 34 sist gang, og da hadde jeg ikke noen som helst tegn på at noe skulle skje...

Leste i går på graviditetsorakelet, at fødselen starter når babyen får for lite plass, da skiller den ut hormoner som setter det hele i gang.
 
Jeg hadde en del mensmurringer for to-tre uker siden, og mye heftig nedpress. Begge deler er nå borte, har bare hatt veldig veldig dårlig bekken.

I dag har jeg plutselig hatt litt energi og fått gjort en del i hjemmet. Kommer nok til å straffe seg i morgen, men men. Kjent litt murringer i dag, men det er nok pga at jeg har styra på så mye i dag. Håper veldig veldig at jeg føder rundt/bittelitt før termin. Jordmor sa hun trodde det ville skje før siden jeg er så stor og siden jeg fødte for bare to år siden. HÅÅÅÅPER det stemmer :)

Sist hadde jeg modningstegn de siste tre ukene før termin, og fødte dagen etter termin.

Skal på modningsakupunktur på tirsdag, gleder meg :)
 
Har hatt ekstremt mye kynnere i hele svangerskapet, men det hadde jeg også fra uke 18 med storebror og da gikk jeg 11 dager over termin, men kynnere føles annerledes denne gangen, mer som rier. Jeg har plutselig begynt å få litt energi igjen, men kan fint sove 1 time midt på dagen og har plutselig fått et desperat behov for å bli ferdig, jeg rydder, vasker og kjøper inn i en forrykende fart. Hadde ingenting med unntak av vogn og bilstol på tirsdag og nå begynner jeg å bli ferdig. Har jo selvfølgelig mye etter storebror men nå er det funnet og lagt til vask. Håper inderlig at han kommer litt før termin, har lyst til å starte naturlig og vet blir igangsatt senest 2 dager før termin.
 
Plutselig snudde det her. Sov knapt i natt. Lå bare og snudde på meg, var så sulten, så måtte spise i natt, noe jeg helst unngår. Trøtt som en strømpe nå - og sulten [emoji14] Blir å sove litt når Storebror er gått til skolen.
 
Ekstremt mye bevegelse i kveld, samt kynner og stikking nederst i magen.

Modningsakupunktur i morgen..
 
Det skjer ting. Synes dette er spennende! Skjønner ikke helt hva denne følelsen er, hodet var ikke festet tidligere i dag. Men noen ganger får jeg et trykk nedover og føles som det skal sprekke der nede:p det har vart lenge. Tipper det kanskje er når han strekker seg ut.
I kveld hadde jeg igjen menssmerter før jeg plutselig måtte på do for nr 2. Samme skjedde i går.
Heldigvis ikke utålmodig enn så lenge:)
 
Mye kvalm i kveld, en del kynnere hele dagen og nå sent, verker det i kroppen type influensa og har hatt veldig magesjau.
 
Intense menssmerter, kynnere og kvalme. Mest kveld og natt, men også når jeg anstrenger meg om dagen. Blir sterkere for hver dag føles det som. Kan ikke forstå at dette skal vare i 2,5 uke til.
 
Igår/natt virket det nesten som noe var på gang..
Magesjau tidlig, veldig uvel følelse i hele kroppen. Vonde kynnere som kom i ett, menssmerter, verkende følelse i lår/ryggen, kvalm og mye nedpress.. Hjalp ikke med parecet eller å bevege seg. Var rett før jeg begynte å time takene for det varte lenge.
 
Har våknet ca annenhver time i natt pga stikking nedentil, over symfysen. Tidligere har jeg hatt sånn stikking som har gått over når jeg har tisset. Har måttet ha alarm på hele uka for å stå opp å tisse om natta fordi stikkingen var så ille når jeg våknet på morgenen. Men i natt har jeg altså selv våknet av det. Er det baby som fester seg eller presser mot blæra? Får også kraftigere kynnere, som kan gjøre vondt.

Betyr dette at det kan skje snart? Jeg venter liksom på slimpropp/fostervann/rier før jeg ringer føden og spør, jeg. Terminen er om 17 dager, men alle kvinnene i min familie har født alt fra 1-4 uker før. Ingen har gått over.
 
Back
Topp