Tegn på kjønn

Mummmimamma

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Tenkte vi kunne lage en tråd over hvilke symptomer som betyr hvilket kjønn. Så hva har dere hørt/erfart at betyr at en gutt eller ei jente er på vei? :)

Sykt kvalm første halvdel og halsbrann andre halvdel ble jente forrige gang.

Nå er jeg kun sliten.

Min erfaring:

Jente:
- Ekstrem trøtthet
- Svære pupper tidlig
- Bare litt kvalm over lengre tid
- Ble bred som en låvedør, kiloene la seg på rumpe/lår
- Kvisete og kjip i utseende

Gutt:
- Kvalm fra uke 4, sterkere kvalme som gikk over tidligere
- Ingen forandring i puppestørrelse
- Sprek og i form
- La bare på meg på magen

Bekkenløsning på begge
Tidlige kynnere på begge
Tidlig aktivitet på begge
Ingen halsbrann på noen

Har hørt at om man får mange kviser så blir det jente.

Min erfaring:

Jente:
- Ekstrem trøtthet
- Svære pupper tidlig
- Bare litt kvalm over lengre tid
- Ble bred som en låvedør, kiloene la seg på rumpe/lår
- Kvisete og kjip i utseende

Gutt:
- Kvalm fra uke 4, sterkere kvalme som gikk over tidligere
- Ingen forandring i puppestørrelse
- Sprek og i form
- La bare på meg på magen

Bekkenløsning på begge
Tidlige kynnere på begge
Tidlig aktivitet på begge
Ingen halsbrann på noen
Det er så utrolig morro om dette stemmer for jeg hadde de akkurat samme symptomene som du har oppført på jente med mitt første svangerskap og det ble også en jente. Nå har jeg akkurat de samme symptomene som du har oppført på gutt :D

Det er så utrolig morro om dette stemmer for jeg hadde de akkurat samme symptomene som du har oppført på jente med mitt første svangerskap og det ble også en jente. Nå har jeg akkurat de samme symptomene som du har oppført på gutt :D

I følge tidligere erfaring har jeg mest sannsynlig en jente på vei nå :) Men blir litt forvirret over kvalmebygene innimellom! Begynner å lure på tvillinger :nailbiting: Hohohoh ;) Men heller not en jente, kvalmebygene kan være pga ørebetennelse jeg har hatt, som gjør meg svimmel som igjen kan gjøre meg kvalm. Blir spennende å se! :)

Gutt : la bare på meg på magen gikk ikke opp så mange kilo heller . Var kvalm og spydde fra uke 8 ca . Men ikke så intens kvalm. Jenta : la på meg på bredden , la på meg endel mer enn med gutten . Intens kvalm og spydde fra uke 6 og hele graviditeten ( med opphold ibland da) .. hadde halsbrann med gutten ikke noe særlig med gutten .. hadde veldig mye smerter og i bekkenet med jenta merka ingenting med gutten ! :) ja også besvimte jeg og var veldig svimmel med gutten !

Har hørt at om man får mange kviser så blir det jente.
Hørt at jentene "stjeler morens skjønnhet" i svangerskapet og det stemte for meg :) Nå har jeg masse kviser, også på skuldrene og ryggen. Hadde det i fjor da jeg var gravid, aldri hatt det før! I fjor var jeg sikker på det var jente.

Jente: Ble veldig bred over hoftene og så bare ut som jeg var tjukk, ikke gravid. Ble veldig hoven i ansiktet og kroppen. Lett kvalme fra uke 6-7. Store bryster. Halbrann mot slutten.

Gutter: Trøtt, veldig kvalm og oppkast med gutt nr 2. Fikk fin, spiss mage med begge to. Bekkenløsningssmerter tidlig.

Tenker at dette med kvalmen blir verre for hver gang for min del, og ikke er en indikasjon for kjønn, samme med bekkenløsningssmerter.

Har to gutter, så jeg kan kun uttale meg om det:

Kvalm tidlig (husker ikke uke), men varte ikke så lenge.
La på meg MYE med begge, men jevnt fordelt.
Litt strekkmerker øverst på lårene og på puppene med første. Helt ned på leggene med andre, men heldigvis ikke så dype. Ingen på magen.
Bekkenløsning, mest siste gang.
Ligamentsmerter tidlig.

Husker ikke mer, det er jo sju/åtte år siden sist:D

Hørt at jentene "stjeler morens skjønnhet" i svangerskapet og det stemte for meg :) Nå har jeg masse kviser, også på skuldrene og ryggen. Hadde det i fjor da jeg var gravid, aldri hatt det før! I fjor var jeg sikker på det var jente.

Jeg følte meg aldri fresh når jeg gikk gravid med jente, men med gutt følte jeg meg nesten freshere enn vanlig! Så den teorien stemte iallefall på meg...

Jeg følte meg veldig sliten, men var ikke no særlig kvalm. Litt kvalm om kvelden vis jeg hadde drevet mye.
Fikk enn liten gutt :)

Nå er jeg svimmel og kvalm om morgenen går over i løpet av 1 time ca. Men føler jeg har mere energi å ikke så sliten som med første :) spennende å se :)

Jentene: kvalm I 12 uker, bekkenløsning, la på meg mye overalt, også de 3 første mnd da jeg omtrent ikke spiste, store mager, så gravid ut fra baksiden også, følte meg stygg og fæl, sov dårlig,

Gutten: TRØTT, ingen bekkenløsning av betydning, lite kvalme/kvalme lett kontrollert av mat I 12 uker, men måtte ikke spise hele tiden, gikk ned 4 kg de første 3 mnd, sprek hele svgskapet, mindre mage, mindre vekt/kropp, følte meg fresh hele svangerskapet - var aldri lei, sov herlig

Nå: har vært uggen/kvalm, der mat ikke funker/gjør meg like dårlig, fullstendig energiløs, føler allerede at jeg er diger/legger lett på meg, og av den grunn føler jeg meg ikke veldig nydelig, ingen BL, sover elendig, har symptomfrie dager, og plutselig kvalm igjen

Så det er en forvirrende blanding av kjønn for min del :laughing001 Men heller kanskje mest mot jente. Mest negativt til nå :p

Hos meg var jeg helt lik i formen med eldste som er gutt og minste som er jenta :) men jenta i midten skilte seg ut med ekstrem trøtthet og kvalme... Vil si jeg er mest lik som med eldste og minste nå.. Tipper det blir gutt, spennende tider :-)

I følge tidligere erfaring har jeg mest sannsynlig en jente på vei nå :) Men blir litt forvirret over kvalmebygene innimellom! Begynner å lure på tvillinger :nailbiting: Hohohoh ;) Men heller not en jente, kvalmebygene kan være pga ørebetennelse jeg har hatt, som gjør meg svimmel som igjen kan gjøre meg kvalm. Blir spennende å se! :)
Jaa det er såå spennende :) Huff, ørebetennelse hørtes ikke noe godt ut nei :confused1

Det er spennende å høre erfaringene deres. Her er vi så sikker på at det er jente, men jeg har ca ingen symptomer. Men er bare 5+4 i dag, så mye kan jo skje ennå.

Da jeg var gravid med gutten min var jeg i fin form. Litt kvalm uke 6-10, og ekstra trøtt første trimester. Fikk veldig fin babymage og følte meg veldig fresh som gravid :)

Back
Topp