Sitrus95

Andre møte med forumet
Hei. Har de siste dagene hatt menssmerter og løs mage. Vet ikke om dette er noe tegn på at fødselen snart er i gang? :rolleyes: . Menssmertene kan vare i flere timer og stråler ned lår og i korsryggen:smiley-ashamed004 Har også fått fødefjes og vann i kroppen. Hadde ikke noe av dette med første. Men må jo ikke bety noe om at fødselen er i gang. Er i uke 36 nå. Og fødte i uke 38 sist.

Hadde dere noen tegn på fødsel uker/dager før det skjedde?

Er også meget lei nå haha. Ganske klar for fødsel nå kjenner jeg:p
 
Hei. Har de siste dagene hatt menssmerter og løs mage. Vet ikke om dette er noe tegn på at fødselen snart er i gang? :rolleyes: . Menssmertene kan vare i flere timer og stråler ned lår og i korsryggen:smiley-ashamed004 Har også fått fødefjes og vann i kroppen. Hadde ikke noe av dette med første. Men må jo ikke bety noe om at fødselen er i gang. Er i uke 36 nå. Og fødte i uke 38 sist.

Hadde dere noen tegn på fødsel uker/dager før det skjedde?

Er også meget lei nå haha. Ganske klar for fødsel nå kjenner jeg:p
Mensensmerter er typisk tegn på modning av livmorhalsen fikk jeg høre fra JM :) Jeg har hatt litt av og på mage jeg også de siste ukene, men er 39+3 og har ikke skjedd noe. Prøver å få babyen lenger ned i bekkenet.
 
Jeg har hatt løs mage, vondt i korsryggen og kynnere (trodde jeg) i et par dager nå, har føltes som menssmerter/murring. Men kl 3.30 i natt gikk vannet, så da var det nok begynnende rier likevel og ikke bare kynnere. 38+3 i dag, ser ut som baby vil ut litt før termin!
 
Jeg har hatt løs mage, vondt i korsryggen og kynnere (trodde jeg) i et par dager nå, har føltes som menssmerter/murring. Men kl 3.30 i natt gikk vannet, så da var det nok begynnende rier likevel og ikke bare kynnere. 38+3 i dag, ser ut som baby vil ut litt før termin!
Masse lykke til med fødsel om ikke babyen har kommet alerede :D :Heartred
 
Masse lykke til med fødsel om ikke babyen har kommet alerede :D :Heartred
Tusen takk! Lille Johan ble født lørdag 30.3 kl 9.33, frisk og rask! :Heartblue Det hele startet med vannavgang midt på natta (litt mer Hollywood-film enn jeg forventet) 14 dager før termin. Og jeg som var helt overbevist at jeg kom til å gå over termin :laughing002 Så nå ble det mars-baby og veldig annerledes påske enn vi hadde planlagt!
 
Tusen takk! Lille Johan ble født lørdag 30.3 kl 9.33, frisk og rask! :Heartblue Det hele startet med vannavgang midt på natta (litt mer Hollywood-film enn jeg forventet) 14 dager før termin. Og jeg som var helt overbevist at jeg kom til å gå over termin :laughing002 Så nå ble det mars-baby og veldig annerledes påske enn vi hadde planlagt!
Gratulerer så mye! :Heartblue
 
Har kjent på mye mer greier de siste dagene enn hva jeg har kjent mot slutten de andre to gangene. Med forrige merka jeg ingenting til modning eller noe før fødselen var i gang 41+0. Men de siste dagene nå har jeg kjent på litt sånn ilende støt som jeg har lest man kan kjenne når ungen presser mot bekkenåpningen, hatt mye kynnere og en del murringer. Og bekkenet er mye mer skranglete enn med de to andre. Det er jo litt gøy, å kjenne at det nærmer seg, selv om jeg fortsatt tenker det er to-tre-fire uker igjen :p
 
Tusen takk! Lille Johan ble født lørdag 30.3 kl 9.33, frisk og rask! :Heartblue Det hele startet med vannavgang midt på natta (litt mer Hollywood-film enn jeg forventet) 14 dager før termin. Og jeg som var helt overbevist at jeg kom til å gå over termin :laughing002 Så nå ble det mars-baby og veldig annerledes påske enn vi hadde planlagt!
Gratulerer!
 
Tusen takk! Lille Johan ble født lørdag 30.3 kl 9.33, frisk og rask! :Heartblue Det hele startet med vannavgang midt på natta (litt mer Hollywood-film enn jeg forventet) 14 dager før termin. Og jeg som var helt overbevist at jeg kom til å gå over termin :laughing002 Så nå ble det mars-baby og veldig annerledes påske enn vi hadde planlagt!

Gratulerer så mye :Heartred

Måtte le litt når jeg så hollywood film kommentaren din, jeg tenkte nøyaktig det samme nåt det samme skjedde med meg. Hadde liksom alltid tenkt at når de filmer det slik i hollywood filmer er det bare overdrevent tull. Men det kan vist skje slik ja!:hilarious:
 
Kjente sammentrekninger nederst i magen gjennom hele natten, uten at vannet gikk. De varte ca 1min og var regelmessig mellom hvert 5-8 minutt. Ringte føden, men fikk beskjed om å vente til riene var 3-4stk innenfor 10min eller vannet gikk.

Alt dabbet av på morningen i dag

Blir spennende å se om fødselen kommer de nærmeste dagene, eller om dette bare var litt modning.

Er uke 38+0
 
Spennende. Det er litt gøy å kjenne på alt som skjer med kroppen nå i innspurten. Jeg er 37+2 og har de siste dagene vært mer trøtt, hatt mer kynnere (og jeg har hatt mye hele veien), samt press mot endetarm. Jeg tar det enda med knusende ro da jeg har født over tiden med de to forrige, jeg forventer derfor at jeg blir igangsatt på termin sånn planen er om ikke det skjer før.

Håper det snart blir fødsel på deg. Lykke til!
 
38+1 i dag og har akkurat vært på planlagt kontroll på sykehuset. Han sa de skulle sette meg igang i dag, men istedet ble jeg strippet og sendt hjem.

Har hatt mensmurringer nederst I mage og korsrygg siden onsdag. Kynnere har jeg hatt av og på i mange uker. Murringene har tydeligvis gjort noe, for jeg hadde åpning slik at legen kunne strippe meg skikkelig, som han sa.
 
I helga oppdaget jeg rosa utflod, og kunne tyde så vidt blod. Ikke mye ekstra utflod, men rosafarge på «normal mengde» utflod. Leste meg da opp, og ei venninne av meg mente da at det var tegningsblødning. Dagene etterpå var utfloden normal igjen. Men nå var utfloden rosa igjen, med tegn til blod, men fortsatt ikke sånn merkbar endring av selve utfloden. Vet ikke om jeg skal tolke det som tegningsblødning, fordi når jeg leser så virker det som det skal være mer tydelig blod og slim.

Noen andre som har opplevd lignende? Skal man ringe føden for dette?:sorry:

Er forresten 40+0 idag, og nærmer meg endelig termin:dance008
 
I helga oppdaget jeg rosa utflod, og kunne tyde så vidt blod. Ikke mye ekstra utflod, men rosafarge på «normal mengde» utflod. Leste meg da opp, og ei venninne av meg mente da at det var tegningsblødning. Dagene etterpå var utfloden normal igjen. Men nå var utfloden rosa igjen, med tegn til blod, men fortsatt ikke sånn merkbar endring av selve utfloden. Vet ikke om jeg skal tolke det som tegningsblødning, fordi når jeg leser så virker det som det skal være mer tydelig blod og slim.

Noen andre som har opplevd lignende? Skal man ringe føden for dette?:sorry:

Er forresten 40+0 idag, og nærmer meg endelig termin:dance008
Kan helt klart være modningstegn, men ville ikke ringt føden helt enda om det «bare» er spor i utfloden. Om det hadde vært frisk blødning derimot. Men er du usikker, så ringer du og får råd fra dem, det er nok en vurdering de ofte gjør :) :Heartred
Nærmer seg veldig uansett da! :D
 
Kan helt klart være modningstegn, men ville ikke ringt føden helt enda om det «bare» er spor i utfloden. Om det hadde vært frisk blødning derimot. Men er du usikker, så ringer du og får råd fra dem, det er nok en vurdering de ofte gjør :) :Heartred
Nærmer seg veldig uansett da! :D
Er «bare» spor, og jeg er ikke helt hysterisk, så ser det an! :laughing002 Skal til jordmor i morgen, så da sjekker vell hu uansett det som sjekkes kan:hello2
 
Er «bare» spor, og jeg er ikke helt hysterisk, så ser det an! :laughing002 Skal til jordmor i morgen, så da sjekker vell hu uansett det som sjekkes kan:hello2
Jeg trodde tegningsblødning skulle være sammen med slim, men det kan jo være fra at livmorhalsen tøyes og modnes. Et modningstegn er det nok uansett!
 
Back
Topp