Te-tråd!

Isa

Krysser fingrene for 2015 baby.
Aprilbarna`15
Er det flere enn meg som er glad i te? Før graviditeten var jeg kaffeelsket, men har fått total avsmak på det nå. Men te er nydelig og i mitt tilfelle kvalmedempende.

Jeg er blitt ganske glad i te fra yogi tea, de er koffeinfrie ( i hvert fall de fleste) og gode på smak.

Tenkte vi kunne tipse hverandre om forskjellig te. Gjerne koffeinfrie :)

Jeg drikker grønn te med sitron. Med noen dråper sitron. Evt en skive. nydelig! elsket også kaffe før graviditeten. Men etter graviditeten har jeg ikke drukket en kopp. Bare te!

Jeg drikker også mye pukka te, spesielt vanilla chai

Te bør vi være veldig forsiktig med! Pukka anbefaler ikke sin te til gravide! Obs obs damer!

Te bør vi være veldig forsiktig med! Pukka anbefaler ikke sin te til gravide! Obs obs damer!

Ja, har lest dette om pukka jeg å. Også er det visst noen urter en skal være forsiktig med, men har skjønt det slik at det handler om spesielle tetyper som er ment å hjelpe ved sykdom. Slik at vanlig koffeinfri te skal vel ikke være skadelig på noen måte? Rooibos te har jeg hørt er veldig gunstig å drikke i graviditeten.

Det er urte-te som er "fy"
Enkelte urter kan virke stimulerende på livmoren.
Jeg holder meg unna.. Risikerer ikke SA/MA for noen kopper te!
Frukt-te er helt fint da :) Koffein fri kaffe er også godt.
Grønnte hindrer opptaket av folat har jeg hørt..
Er ikke så greit :p Men så en liste over "skumle urter" og da ble jeg skremt.

Det er urte-te som er "fy"
Enkelte urter kan virke stimulerende på livmoren.
Jeg holder meg unna.. Risikerer ikke SA/MA for noen kopper te!
Frukt-te er helt fint da :) Koffein fri kaffe er også godt.
Grønnte hindrer opptaket av folat har jeg hørt..
Er ikke så greit :p Men så en liste over "skumle urter" og da ble jeg skremt.

Hmm dette er ganske mye rart en skal bekymre seg for. På teen min står det krydderte. Da regner jeg med at det ikke er urter ;)

Sniker fra mai. Syntes te er litt "heftig" for min ømfintlige mage nå. Men drikker varmt vann med sitronskive og en sunket. Hjelper mot kvalmen også :)

Hmmm... Hvilke te typer er da innafor?
Frukt te! Les på pakkene, så står det hva de inneholder. Inneholder det urter ville jeg ikke tatt sjansen. Det var ganske mange ulike urter som var stimulerende på livmor/hormoner osv. Jeg husker ikke alle.. Men jeg vet at enkelte kan brukes for og få igang fødsel.

Jeg kjenner jeg blir oppgitt av dette! Fant en slik liste over urter en ikke bør få i seg når man er gravid. Listen var evig lang og innholder blant annet ingefærrot. Det stusser jeg fælt over siden flere jordmødre og andre fagfolk anbefaler ingefærte mot kvalme. Jeg blir forvirret og irritert på meg selv over at jeg faktisk gidder å la meg selv bli så påvirket over alt jeg leser på nett.

Back
Topp