Tattovering med mening ?

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Jeg har såååå lyst på en tattovering, jeg tenker at hvis jeg først skal ta en tattovering må det være en tattovering med mening! som skal symbolisere noe, Jeg hadde tenkt og ha sønnen min sitt navn og fødsels dato, men jeg har også lyst på en tekst med mening, som selvsakt klanger fint. Teksten vil jeg skal bringe frem at når han ble født ga han meg på en måte et nytt håp,en grunn for å leve og gjøre ting riktig. og viste meg at jeg faktisk får til noe i livet, jeg fikk jo nemelig til han, jeg har fått en så fin gutt, som betyr så uendelig mye for, uten han vett jeg ikke hvor jeg hadde vært. han er så fin og flink, og det har faktisk JEG klart. siden jeg har oppdratt han, barn lærer seg jo ikke og gå, snakke, og forme personligheten sin helt alene, de blir jo stimulert til det, og da føler jeg at jeg faktisk har fått til noe, jeg vil også ha en tekst tilegnet for lillebroren min. Jeg har en lillebror på 3 år.. som fikk en litt tøff start på livet, han flyttet i fosterhjem når han var 8 måender og jeg kan telle på fingrene mine hvor mange ganger jeg har truffet han fra han var 5 månder til nå... men en tekst til han som på en måte betyr at han alltid er i mine tanker og at han alltid vil være i mitt <3, og fordiom jeg ikke har mulighet pga lover og regler her i norge og få truffet han betyr det ikke at jeg er like glad i han og jeg ønsker med hele meg at jeg kunne fått tilbringt masse tid med han, og håper han forstår det når han blir eldre, og ikke føler seg sviktet og at vi ikke ville ha han.. for det er et stort ønske.. er det noen kreative Kvinner eller menn der ute som har noen forslag til tekster ( sitater ) som kunne ha passet .. jeg er såå dårlig og lite krativ at jeg kommer ikke på noe, har ikke funnet noen som får budskapet mitt 100 % frem , må liksom være en tekst med masse mening som gir mening. Føleer det blir bra og godt for meg og ha de med meg hele tiden bli minnet på at det finnes masse gode ting i livet også <3 :) setter stor pris på forslag

Har desverre ingen forslag, men syns ideen/grunnen din var veldig fin da :) Jeg har selv lyst på tatoveringer.. en med min sønns navn og en som beskriver kampen mot/med angst positivt. Tenker det er tatoveringer med meninger :) Kunne aldri tatt tatovering av noe som ikke betyr noe spesielt.

"Your first breath took mine away"
"your little hands stole my heart, your little feat ran away with it".

Det er veldig fint å ha en mening bak tatoveringen, og du vil ha inn ganske mye. Jeg leter alltid etter symboler istedenfor tekst, fordi jeg synes det er vanskeligere å forplikte seg til én tekst. Har feks et ornament på ryggen, som er både en engel og et hjerte, og symboliserer musikk, Gud, kunst og kreativitet, livet, kjærligheten +++ :)

Har nettopp funnet et nydelig keltisk ornament som betyr "motherhood" og lurer på å bruke det i en tatovering en gang.
celtic_motherhood_knot_postcard-p239335195680865312baanr_400.jpg

Jeg tenkte lenge på en tatovering for å symbolisere mitt barn (senere mine barn).
Lette lenge etter ord og symboler uten å finne noe som passet.

Endte opp med en rose for hver av dem uten tekst.
Det som er viktig for meg er hva de rosene betyr for meg, og det klarer jeg ikke uttrykke med ord..

Mange fine forslag :) jeg tenkte litt på mtp lillebror : Like branches on av tree we all grow in different directons, yet our roots remain as one og en Annen tekst som symboliserer sønnen min :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Ville også skrive noe fint, men har ikke så god fantasi, så jeg malte handa hennes, trykka den på et ark, tok det med å fikk det tatovert på skulderbladet med navne hennes :)
Kjempefornøyd :-)

AppenSeff

Jeg har "tomorrow is not a promise" på yttersiden av armen, lang historie bak, men den betyr sinnsykt mye for meg og jeg elsker den

Jeg har en som egentlig ikke betyr så mye men har en liten djevel med glorie over hodet på den høyre overarmen. Nå driver jeg og sparer til en jeg skal ha på den venstre, og det er 2 hjerter og der skal det stå ungenes navn og fødselsdato.. nå sånt som denne :) upload_2014-2-20_21-20-13.jpeg

Ville også skrive noe fint, men har ikke så god fantasi, så jeg malte handa hennes, trykka den på et ark, tok det med å fikk det tatovert på skulderbladet med navne hennes :)
Kjempefornøyd :)

AppenSeff

To my son I love you so i want you to always know, you are so special i hope you know, with evryday that passes by you're the twinkle in my eye. So loving , so giving a heart of gold that always gives me hope even when it's seems dark , Your love shines through for all to se and i am so proud you are a part of me.....
hva syntes dere om denne? jeg har redigert litt på teksten selv ? :)

Last edited:

To my son I love you so i want you to always know, you are so special i hope you know, with evryday that passes by you're the twinkle in my eye. So loving , so giving a heart of gold that always gives me hope even when it's seems dark , Your love shines through for all to se and i am so proud you are a part of me.....
hva syntes dere om denne? jeg har redigert litt på teksten selv ? :)

Det var kjempe fint skrevet! :)

AppenSeff

Back
Topp