Tatt Rotavirusvaksinen?

Min lille ble superdårlig og sov ikke fra tirs til i går nesten. Hylskreket med magevondt stakkars, aldri sett han ha sånne smerter, lyser i hele ansiktet hans. Nå har han vært litt plaget med magevondt fra før men ikke slik, og det hadde stabilisert seg. Eldstemann har også reagert kraftig på vaksinene han fikk. Etter 5 mnd vaksinen måtte vi haste til legevakten med 41,5 i feber. Hadde over 40 i feber en hel uke, fikk halsbetennelse underveis der i tillegg. Så de er vel sensitive disse gutta mine.. :/

Var det noe dere fikk gjort med det? Etter rotavirusvaksinen? Her gråtes det enda, om hun sovner så er det 5-10 min før hun våkner og gråter.

Venter tilbakemelding fra legevakt om hun kan få en stikkpille med paracet for smertene..

Sukkervann tidligere i kveld gjorde at hun fikk sove 20 min i armkroken min, men har ingen effekt nå. Hun skriker og er stiv som en stokk.
Vondt i mammahjertet.

Var det noe dere fikk gjort med det? Etter rotavirusvaksinen? Her gråtes det enda, om hun sovner så er det 5-10 min før hun våkner og gråter.

Venter tilbakemelding fra legevakt om hun kan få en stikkpille med paracet for smertene..

Sukkervann tidligere i kveld gjorde at hun fikk sove 20 min i armkroken min, men har ingen effekt nå. Hun skriker og er stiv som en stokk.
Vondt i mammahjertet.

Kjørte på paracet ja. Først flytende dag 1 over 2 ganger (6 timer imellom) og en stikkpille dagen etter. Så bare gi, tror ikke det er farlig. De sa jeg kunne det på helsestasjonen hvis han fikk vondt. Han var ikke seg selv før i går igjen, 5 dager etter, fortsatt litt rar i magen men heldigvis ikke smerter. Smiler igjen og sånn. Ikke no moro nei. Han går på semperdråper fra før, mulig de også hjelper litt? Ellers var det bare å bysse og sånn da. Hjalp å legge han på rygg på knærne mine med bena opp mot brystet mitt, å sitte og bøye knærne hans opp mot brystet hans. Og massere magen etc.

Han reagerte med noe jeg mistenker var magevondt en dag etter vaksinen. Han skrek mye og var generelt urolig og ville bare sove på meg.

Vet ikke om det er vaksinen..men de siste dagene har frøkna gulpet litt.. Hun gulpet så og si aldri før.

Min lille tok den for fire dager siden og vi har ikke merket noen forskjell på han. Den smakte vist godt og gikk ned på høykant!

Vi tok vaksinen i går, og 3-4 timer etterpå kastet lillebror opp. Litt dramatisk for oss begge da det kom så mye oppkast og slim i nesa at han ikke fikk puste. Takk gud for otribaby lett tilgjengelig :)

Foreløpig bare med den ene gangen. Han sov godt i natt og virker ikke til å ha vondt i magen *bank i bordet*

Vi tok vaksinen i går, og 3-4 timer etterpå kastet lillebror opp. Litt dramatisk for oss begge da det kom så mye oppkast og slim i nesa at han ikke fikk puste. Takk gud for otribaby lett tilgjengelig :)

Foreløpig bare med den ene gangen. Han sov godt i natt og virker ikke til å ha vondt i magen *bank i bordet*
Jaiks.. Rett før jeg må kjøpe en til otribaby. Har den i stellekommoden oppe på badet. Lang vei å gå? :rolleyes: Hadde det vært krise hadde jeg nok brukt munnen for å få det ut da men...

Ingen spesiell reaksjon hos oss. Mange flytende drittbleier og mye fising eneste :rolleyes:

Jeg mistenker at det var vaksinen som gå oss noen dager med skikkelig stinkende bæsjbleier, men ingen bivirkninger ellers. Merket ingenting på babyen. Min eldste reagerte med mye søvn og dårlig matlyst på flere andre vaksiner, det kan være bivirkninger av mange vaksiner. (Selv om de sier at under 1% skal bli trøtte av rotavirusvaksinen. )
Jeg mistenker også at vaksinen er skyld i stinkende bleier!! Og Etter ett par dager bæsjet han plutselig ikke på en dag! Har blitt mindre og mindre!! Men om det er vaksinen sin skyld eller om det bare stabiliserer seg, det er ikke godt å si!! Men han bæsjer hvertfall en gang om dagen igjen;) men stinker, det gjør dem nå!!

Her var det litt magevondt og en hel dag nesten uten søvn, etterfulgt av en dag med et par skikkelig stinkende bleier og masse søvn for å ta igjen det tapte :P

Tok vaksinen i dag og hun synes IKKE den smakte godt i alle fall, satte i et vræl. Nå i kveld er hun urolig og har tydelig vondt. Er alene med mini denne uken også, så det var ubeskrivelig deilig at min bror kom bortom for å si hei så jeg fikk en liten pause. :)

Tok vaksinen i dag. Ingen problemer så langt. Forventer heller ikke noe.. er vel under 1 % som får bivirkninger

Back
Topp