Tar ut spiral i morgen!dere som har hatt spiral, hvor lang tid tok det før mensen var tilbake?

Mammabobla

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
iiiihhhhh imorgen skal jeg altså ta ut spiralen!! dette blir nr. 4 så føles egentlig helt galskap ut :laughing002

Var smått innom forumet i vinter, men valgte å pause uttak av spiral pga diverse. Men nå er vi klar og jeg er både nervøs, stressa og glad!

Har ikke hatt mensen på to år så lurer veldig på når kroppen går tilbake til normalen og lurer seff på når eggløsning kommer :love017

Du som har hatt sprial! hvor fort kom mensen? og hvor fort etter ble du gravid?

Syklusen tar egentlig ikke pause på spiral, så man bare merker det bedre. Jeg tok ut min mot slutten av en mens (som jeg merka lite pga spiralen) og fortsatte resten av syklusen. 2 måneder siden og ikke gravid enda, men jobber med saken :)

Syklusen tar egentlig ikke pause på spiral, så man bare merker det bedre. Jeg tok ut min mot slutten av en mens (som jeg merka lite pga spiralen) og fortsatte resten av syklusen. 2 måneder siden og ikke gravid enda, men jobber med saken :)
Ahaa, aner ikke hvor jeg er i syklusen så det blir spennende å se

Masse lykke til :Heartpink

Tok ut spiralen min noen og tyvende mai i fjor. Fikk en blødning etter en ukes tid og ble gravid i juni! Så her kom det fort i gang

Last edited:
Tok ut hormonspiral 11. april, foruten en gjennombruddsblødning 22. april så venter jeg fortsatt på mensen. Hadde sist mens i februar 2018 før jeg begynte med prevensjon :salut

Tok ut hormonspiral 11. april, foruten en gjennombruddsblødning 22. april så venter jeg fortsatt på mensen. Hadde sist mens i februar 2018 før jeg begynte med prevensjon :salut
Så spennende! :) ikke såå lenge siden du tok den ut da!

Til nr 3 tok jeg ut spiralen og rakk aldri å få mensen tilbake før jeg var gravid, så det klaffet veldig godt :laughing002

iiiihhhhh imorgen skal jeg altså ta ut spiralen!! dette blir nr. 4 så føles egentlig helt galskap ut :laughing002

Var smått innom forumet i vinter, men valgte å pause uttak av spiral pga diverse. Men nå er vi klar og jeg er både nervøs, stressa og glad!

Har ikke hatt mensen på to år så lurer veldig på når kroppen går tilbake til normalen og lurer seff på når eggløsning kommer :love017

Du som har hatt sprial! hvor fort kom mensen? og hvor fort etter ble du gravid?
Jeg tok ut spiral 28.03 i år, så har jeg fulgt vanlig syklus men ikke fått "kraftig" mens som jeg trodde jeg skulle få.
Har hatt den vanlige spotting/småblødning ved normaldato som før.

Blir nr 4 her også, så håper på full klaff snart :Heartbigred :smiley-angelic001
Jeg håper på å joine februar gruppen

Jeg tok ut spiral 28.03 i år, så har jeg fulgt vanlig syklus men ikke fått "kraftig" mens som jeg trodde jeg skulle få.
Har hatt den vanlige spotting/småblødning ved normaldato som før.

Blir nr 4 her også, så håper på full klaff snart :Heartbigred :smiley-angelic001
Jeg håper på å joine februar gruppen
Såå spennende!

Kanskje vi havner i samme termingruppe :love2

Tok ut mai i fjord , fikk mensen i juni. Vi hadde instillt oss på lang prøve runde med å få nr 4. Men fikk positivt test i august :)

Så spennende, lykke til :hello2

Jeg fikk eggløsning ca to uker etter jeg tok ut hormonspiral, og mensen to uker etter det. Rett i regelmessig syklus. Ble gravid på pp3.

Jeg fikk mensen 14 dager etter uttak, hadde eggløsning dagen jeg tok ut sa gyn. Så gikk egentlig rett inn i en forholdsvis regelmessig syklus:)
Vi begynte ikke å prøve før etter 3 måneder, men da ble jeg gravid på PP2( endte dessverre i MA)

Jeg fikk mensen 14 dager etter uttak, hadde eggløsning dagen jeg tok ut sa gyn. Så gikk egentlig rett inn i en forholdsvis regelmessig syklus:)
Vi begynte ikke å prøve før etter 3 måneder, men da ble jeg gravid på PP2( endte dessverre i MA)

Ahaa, hu sa faktisk idag at jeg nett hadde hatt eggløsning, så venter mensen om 10-12 dager ish :)
Hva gjore dere det tre mnd uten prevensjon og heller ikke prøving? Altsåå kondom eller bare unngå sex rundt eggløsning?
Det ble personlig spm, trenger selvsagt ikke svare :laughing002

Så dumt med MA, håper det klaffer snart igjen:Heartred

Ahaa, hu sa faktisk idag at jeg nett hadde hatt eggløsning, så venter mensen om 10-12 dager ish :)
Hva gjore dere det tre mnd uten prevensjon og heller ikke prøving? Altsåå kondom eller bare unngå sex rundt eggløsning?
Det ble personlig spm, trenger selvsagt ikke svare :laughing002

Så dumt med MA, håper det klaffer snart igjen:Heartred
Haha, det går helt fint! Vi brukte kondom :) Tok ut spiralen fordi det var tid, og da passet det jo fint med å ha tid til å stabilisere syklusen før vi hadde planlagt å begynne prøving, om den hadde trengt tid til det da:happy:

Tatt ut spiral to ganger og fått mens samme mnd . Tok ut sist 5 desember og fikk selvfølgelig mensen i julegave . Ble gravid i mars , men mistet uke 8+1 :crybaby2

Back
Topp