Tar du smertestillende når du er gravid?

Kan jeg spørre hvorfor han råder deg til å ta Paracet hver dag? Behøver ikke å svare altså:)
Aldri hørt om at det kan være derfor testiklene ikke kommer ned :eek:
Alvorlig bekkenløsning. Ingenting som hjelper - bortsett fra å føde da :p men paracet hjelper på smertene.
Ikke hørt det før jeg heller.. Er en liten(?) ukomplisert operasjon å fikse det, så fikk inntrykk av at det var en bagatell, og at det var bedre at jeg hadde det bra og ikke var ødelagt av smerter hele svangerskapet.. Men jeg har stort sett klart meg uten :)

Alvorlig bekkenløsning. Ingenting som hjelper - bortsett fra å føde da :p men paracet hjelper på smertene.
Ikke hørt det før jeg heller.. Er en liten(?) ukomplisert operasjon å fikse det, så fikk inntrykk av at det var en bagatell, og at det var bedre at jeg hadde det bra og ikke var ødelagt av smerter hele svangerskapet.. Men jeg har stort sett klart meg uten :)
Uff da, grusomt med problemer med bekkenet :( hvertfall når man har små fra før :banghead:

Har kun hatt behov for paracet én gang dette svangerskapet. Er heldig med det at jeg sjeldent har bruk for det. :happy:

Tar ganske sterke medisiner. Men har fibromyalgi og bekkenløsning. Følte meg ferdig og lei av å være gravid i ca uke 29. Er nå 34+1 og heldigvis fungerer tablettene, måtte slutte siden jeg ble gravid men måtte ringe sykehuset til slutt og spørre om det var greit. Fastleger og sykehus er ikke altid enige.

Tar Paracet for hodepine, men har hatt mye mindre vondt i hode i svangerskapet enn normalt ( daglig) sett :)

Tok paracet ved behov, men hadde mindre hodepine og ryggsmerter i svangerskapet (mye bevisst trening) så slapp unna med et par ganger tror jeg. :)

Er jo ikke sagt at det er derfor det har skjedd med din.
Dette var det min fastlege har sagt til meg, likevel råder han meg til å gå på Paracet hver dag.

Tok i samråd med flere leger. Paracet er jo bedre enn sterkere medisin. Men kjipt om det har hatt påvirkning på min lille.

Har ikke hatt behov for smertestillende i graviditeten så langt, men ville tatt paracetamol om det var høyst nødvendig.

Eneste bivirkning av paracet, foruten det som står på pakken er at testiklene til guttebabyer gjerne ikke kommer ned slik de skal.
Men det sjekkes uansett på de vanlige kontrollene.

Tar minst mulig Paracet, kun ved ekstrem smerte. Blitt anbefalt av lege å gå fast på Paracet i svangerskapet, men vil helst klare meg uten.

Så vidt jeg vet er det kun forskning på dyr som viser dette.

Så vidt jeg vet er det kun forskning på dyr som viser dette.
Det vet jeg ingenting om. I mine ører er det litt rart dersom legevitenskapen går utifra forskning på dyr og gir sine anbefalinger utifra det, uten å ha annen forskning å vise til.

Det vet jeg ingenting om. I mine ører er det litt rart dersom legevitenskapen går utifra forskning på dyr og gir sine anbefalinger utifra det, uten å ha annen forskning å vise til.

Det er ofte legevitenskapen gjør det. Av etiske årsaker er det mange studier som ikke kan utføres på mennesker, kun på dyr.

Det er ofte legevitenskapen gjør det. Av etiske årsaker er det mange studier som ikke kan utføres på mennesker, kun på dyr.
Så, så lenge det kun har vært forsket på dyr, så mener du at det ikke er sikkert at det stemmer? Eller misforstår jeg?

Har ikke gjort det iløpet av svangerskapet før inntil sist uke. Har så mye ryggsmerter når jeg våkner etter natten, så må bruke Paracet når jeg skal legge meg.
2 uker igjen til termin heldigvis, då håper jeg ryggen også blir bedre.

Back
Topp