Tar du smertestillende når du er gravid?

Jeg har hatt et ganske smertefullt svangerskap denne gangen, så jeg har tatt både paracet, paralgin forte og fått morfin et par ganger på sykehuset. I tillegg til forskjellige medisiner mot kvalme. Så jeg har medisin-baby! :p Tok smertestillende for å komme meg gjennom type sommeravslutning i bhg til ungene, og når smertene var på det aller verste.

Eneste bivirkning av paracet, foruten det som står på pakken er at testiklene til guttebabyer gjerne ikke kommer ned slik de skal.
Men det sjekkes uansett på de vanlige kontrollene.

Tar minst mulig Paracet, kun ved ekstrem smerte. Blitt anbefalt av lege å gå fast på Paracet i svangerskapet, men vil helst klare meg uten.

Jeg fikk tre tunge runder med influensa mellom uke 5-13 så jeg var både sykmeldt og var avhengig av å ta paracett pga elendig form. Men det bar bare å ta paracett etter anbosning på pakken sa lege og det gjorde jeg:-)

Tok paracett noen få ganger senere i svangerskapet også når jeg hadde en periode jeg var plaget av kraftig hodepine.

Nå bruker jeg egentlig ikke smertestillende til vanlig heller, men tok noen paraceter da jeg hadde influensa med feber i uke 12, rett og slett fordi jeg ville holde feberen så lav som mulig. Ikke hatt noe behov siden, 36+0 idag :)

Nei, men tar ikke smertestillende til vanlig heller så sant det ikke er snakk om ekstreme smerter.

Sliter med skikkemig drepende hodepine og prøvd paracet 1gr for dette men funker ikke :(
Tar kansje de værste toppene men.... liker ikke ta det selv om det skal være trygt..

Bortsett fra skikkelig hodepine rundt uke 15 så har jeg heldigvis ikke hatt behov for noen form for medisiner, tok ikke noe da jeg var forkjøla heller.

Men, om jeg kan komme med et lite tips til de med hodepine. Tørre øyne kan gi hodepine, og tørre øyne er noe som kan skje gravide. Så når du har vondt i hodet, tenk over hvor i hodet du har vondt, f.eks. om hodepinen er sentrert i panne eller tinning. Øyedråper som smører øyet funker da mye bedre enn smertestillende for meg :)

Hadde sterk svangerskapsmigrene.

Tok mye Paracet, paralgin Forte og imigran.

Ja, tok Paracet ved behov.:happy:

Eneste bivirkning av paracet, foruten det som står på pakken er at testiklene til guttebabyer gjerne ikke kommer ned slik de skal.
Men det sjekkes uansett på de vanlige kontrollene.

Tar minst mulig Paracet, kun ved ekstrem smerte. Blitt anbefalt av lege å gå fast på Paracet i svangerskapet, men vil helst klare meg uten.

Nei seriøst? Fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg måtte bruke smertestillende i svangerskapet. For det problemet har han nemlig!

I forrige svangerskap ingen smertestillende i det hele tatt tross mye vondter. Denne gangen har jeg brukt Paracet noen få ganger i forbindelse med isjias, men kun for å få sove. Tror søvnen er uhyre viktig da og passer så godt jeg kan på den.

Nei seriøst? Fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg måtte bruke smertestillende i svangerskapet. For det problemet har han nemlig!
Er jo ikke sagt at det er derfor det har skjedd med din.
Dette var det min fastlege har sagt til meg, likevel råder han meg til å gå på Paracet hver dag.

Er jo ikke sagt at det er derfor det har skjedd med din.
Dette var det min fastlege har sagt til meg, likevel råder han meg til å gå på Paracet hver dag.
Kan jeg spørre hvorfor han råder deg til å ta Paracet hver dag? Behøver ikke å svare altså:)
Aldri hørt om at det kan være derfor testiklene ikke kommer ned :eek:

Ja, gjorde det da jeg var gravid. :)

Back
Topp