Tar du hensyn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
En med alvorlig eggallergi i bhg så vi tar så klart hensyn til det :) også fått beskjed om at alle mat med egg i blir hevet. Så lager man matpakke med eks pannekake med eggerstatning må man gi beskjed om det :) ellers går det i søppla. Synes det er helt innafor og godt å vite at de tar det på alvor :)

Vi kan ikke sende med egg til frokosten i bhg (lunsjen får de altså der), og det tar vi selvsagt hensyn til. Vi inviterer ikke bhg til bursdag enda, men vil ta hensyn da også, noe annet ville være teit. Jeg jobber på skole, og der har vi blant annet elever og ansatte med alvorlig nøtteallergi, det skulle bare mangle at man tar hensyn. Nøttefri skole, enkelt og greit. (Men ikke alle har skjønt alvoret, er ikke lenge siden vi hadde kake på personalrommet og da var det én med og én uten nøtter. Hun med nøtteallergi kunne da ikke gå inn dit.....).

Vi tar selvsagt hensyn hvis vi får beskjed om det.

Storebror har en gutt i klassen som har alvorlig nøtte allergi.

Jenta vår tåler ikke melkeprodukter, så i hennes barnehage blir vi bedt om å bake når det er tilstelninger. Det er flere som ikke tåler melkeprodukter på hennes avdeling.

Har ikke med mat i bhg, så slipper å tenke på det. Men kommer til å ta hensyn i fremtidige bursdager o.l. så sant jeg får beskjed på forhånd.

Frøkna går i gårdsbhg, og vil ikke tro foreldrene søker en slik bhg om barna har dyreallergier :)

Det kom oppslag for noen uker siden at et barn på avdelingen er hyperallergisk mot peanøtter, så da smører jeg ikke peanøttsmør på brødskiven.

Har flere i barnehage og omgangskrets som har matallergi. Og ja tar hensyn til det så sant jeg vet om det :)

Back
Topp