Tar du hensyn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Ehh. Nei.

Ikke fordi jeg ikke vil, men jeg vet ikke om noen jeg skal ta hensyn til.

Altså, jo. Ved bursdag så gjør jeg. Jeg bakte kake og muffins uten melk og soya og kjøpte melkefri vaniljesaus. (pizzaboller tok mora med for det var så mye å ta hensyn til at hun helst ville gjøre det selv)

Men i hverdagen? Vi sender ikke med mat så jeg trenger ikke tenke på at matpakka inneholder noe noen ikke tåler. Men jeg har ikke en "ren" garderobe til bhg. Klærene hennes der er de samme som hjemme. Og vi har hund.

Hadde jeg fått vite at noen er allergisk i en sånn grad at det plager dem hadde vi selvsagt måtte gjøre noe. Men jeg gjør ikke det sånn i tilfelle der er noen jeg ikke vet om

Men jeg sender aldri ut en invitasjon uten å be om at de med allergier tar kontakt så vi kan finne en løsning. Enten det er bursdag eller være med hjem.

Selvsagt

Har ikke fått vite om noen allergier det må taes hensyn til.

Vet ikke om noen :) men hadde tatt hensyn om jeg visste om det... som allergiker selv vet jeg hvor forferdelig det kan være med en reaksjon

Her tar vi hensyn til allergier som gluten, melkeprotein og laktose for å nevne noe. Samt at vi alltid serverer halal-alternativ i bursdager.

Halalvariant til mat: pizzaboller.

Jeg syns det vanskeligste er godteri. Både for allergikere og de små muslimene blant oss. Å sikre seg glutenfritt er vanskelig, og så lenge det ikke står på pakken at gelatinen er vegetabilsk er den også bare å unngå.

Så lenge jeg vet om det så, men i barnehagen er det min som er den med allergier.

På skolen er det ikke lov med egg og nøtter pga kraftige allergier hos 2 barn på skolen :)

Prøver så godt jeg kan, men hender det glipper... Er ikke så lett å tenke på i hverdagen når det ikke gjelder mitt barn...

Har en som er allergisk mot nøtter, men virker ikke som det er kritisk da jeg ser andre sende med ting jeg vet inneholder spor av det ihvertfall...

Hvis jeg får vite om eventuelle allergier så kommer jeg til å ta hensyn, ja :)

Vi har ikke noen hensyn å ta i den vi har nå. Ville selvfølgelig gjort det om det kom beskjed om det.

Om jeg får vite om det, så helt klart hensyn. Noen av allergiene er jo veldig alvorlige og kan føre til dødsfall.

I selskap lager jeg alltid noe glutenfritt. I tilfelle.

De får mat i barnehagen, så regner med barnehagen har kontroll på det. Men sender ikke med småen de klæra han bruker når han vi er med dyr å slikt. De kan han ha hjemme. Han har en bestemor som er veldig allergisk så vet at dyrehår på klær kan være nok til at hun reagere. Så tenker at vis andre er plaga med slik allergi. Er det greit å slippe det.

Her har bhg kontroll på mat og sånt.
Men dyreallergi syns jeg kan bli vanskelig da vi bor på gård med hunder, katter, kaniner, geit og hest. Så vanskelig å unngå støvpartikler fra dyrehud... Men vi prøver. :) veldig streng på at bhgklær skal være i bhg og så har vi egne uteklær hjemme. Men der kan ting skje også.

Vi unngår nøtter. Ellers har vi ikke fått vite om allergier vi må unngå. :)

Har bare hatt en i klassen til eldste som er hyperalergisk mot divsere ting, så vi kunne ikke ta med mat som inneholdt sport av feks egg. Da begrenses mye. Foreldrene var så fortvilt over at det allikevel ble sendt med. Sambo her tenkte ikke på ar majones inneholdt egg, jeg visste det og gjorde ikke det. Men så fikk jeg plutselig høre fra moren at mat med egg i feks pannekaker gikk greit nå fordi han tåler litt mer og mer. Skikkelig kjipt at hun ikke har gitt beskjed om det! :(

Her får ungene all mat i bhg, så det er ikke vårt ansvar å ta hensyn til det i den sammenheng :) hadde så klart tatt hensyn om vi fikk beskjed om at det var noen der som hadde kraftig allergi og ikke hadde tålt at andre spiste allergenet i samme rom engang.

Er en som er hyperallergisk mot egg, så da sender vi ikke med egg. Ellers må det tenkes litt mer til bursdager, siden det er en som ikke spiser svin og ei som ikke skal ha melk på gruppa til minste.

Ja, så sant jeg vet om det :)

Har ikke hørt om noen verken i klassen eller i bhg som er/var allergisk mot noe.
Vet om en i klassen som er allergisk mot katt og hund, men ikke så ille at jeg må gjøre noe med klærne til guttungen min.
Ved bursdager ber jeg foreldrene om å gi beskjed hvis det er allergier og hvis det er glutenallergi så spør jeg mor eller far om å ta med for å være 100% sikker på at det ikke blir noe trøbbel. Men enn så lenge vet jeg ikke om noen som er så allergiske.

Back
Topp