Tar dere vitaminer?

Folsyre, jern og multivitamin [emoji4] Fikk annbefalt multivitamin av jordmord sist gang jeg var gravid.

Er det ikke sånn at man ikke burde ta multivitamin i tillegg til folsyre fordi det da blir for mye folsyre?

Drikker tran, folsyre (tatt siden før jeg ble gravid) og multivitamin for de som drikker tran [emoji4]

Tar Nycoplus Gravid nå, men skal gå over til Nycoplus Mamma så fort pakken er tom :)

Er det ikke sånn at man ikke burde ta multivitamin i tillegg til folsyre fordi det da blir for mye folsyre?

Overskudd av folsyre er ikke farlig, det blir skilt ut via urinen. Folk som går på noen typer epliepsimedisiner feks blir anbefalt å ta mye større doser enn 400mcg. Det er ikke skadelig for fosteret. Jeg tar 600mg :-)

Jordmor sa til meg at det går greit. Jeg trenger vitamintilskudd og multivitaminene inneholder bare 200mikrogram, så det blir for lite. Skal ta folsyre ut dosetten nå (1 uke igjen) Begynte på multivitaminer for 3 dager siden. Man trenger jo ikke å ta folat etter 12 uker inn i svangerskapet.
Får bare 100mikrogram mer en det de anbefaler for gravide.

Det som kan skje om du får i deg over 1milligram folat til dagen er at det reduserer sjangsen for å oppdage vitamin B12 mangel.

Oi, ja, den lista begynner å blir lang. Har lavt stoffskifte så jeg må alltid passe på å ha høye nivåer av vitaminer og mineraler. Akkurat nå går jeg på nycoplus gravid, jod, b12, D-vitamin, magnesium. Men pleid å gå på mer. Foreløpig er det tilstrekkelig utenom stoffskifte hormoner! :-)

Er ikke så flink til å huske vitaminer generelt.... Men folsyre har jeg tatt i snart 1 år :)

Nå tar jeg ingenting men tok folsyre fram til uke 12. Da sa jordmor at jeg ikke trengte ta mer.(hadde tatt de da 1 og ethalvt år før.) Skulle ta omega 3 men de klarer jeg bare ikke.. så derfor ingenting nå.. er uke 15(mens), 14(tul)

Jeg tok folsyre til jeg var ferdig med uke 12, nå tar jeg nycoplus mamma. :-)

Tar folat (ut denne uken, er 12+5), multivitaminer og omega-3 [emoji4]

Folsyre og d vitamin. Og jern. Bør vel egentlig også ta noe omega 3

Hvor lenge tar dere folsyre?
Er 14.3 i dag og jeg tar ikke det lengre...burde jeg det?

Hvor lenge tar dere folsyre?
Er 14.3 i dag og jeg tar ikke det lengre...burde jeg det?

Jeg har fått beskjed om at jeg kan slutte nå da det ikke har noe betydning lenger, men jeg bruker det fremdeles da jeg har masse igjen :hilarious:

Jeg bruker Lifeline Care gravid og står at den kan brukes gjennom hele graviditeten så tenker at det er greit.

Back
Topp