Tar dere NIPT test?

Skal ta NIPT
 
Hyggelig med tur :happy: Har regnet med at fastlegekontoret kan ta blodprøven?:nailbiting:

Sniker fra September. Det regna jeg og med, men både fastlegen og jordmor sa nei da de sa de ikke var godkjent for å ta niptprøver... Ble tipsa av jordmor om å ta kontakt med en privat klinikk med godkjenning og spørre. De sa ja mot at jeg tok en ultralyd hos dem samme dag :)

I mitt tilfelle ble det hos Freyjaklinikken.

Men har hørt om flere hvor fastlegen har gjort det altså. Men greit å undersøke litt så du rekker å finne alternativer :)
 
Sniker fra September. Det regna jeg og med, men både fastlegen og jordmor sa nei da de sa de ikke var godkjent for å ta niptprøver... Ble tipsa av jordmor om å ta kontakt med en privat klinikk med godkjenning og spørre. De sa ja mot at jeg tok en ultralyd hos dem samme dag :)

I mitt tilfelle ble det hos Freyjaklinikken.

Men har hørt om flere hvor fastlegen har gjort det altså. Men greit å undersøke litt så du rekker å finne alternativer :)
Takk for svar :happy: Er det ikke bare en vanlig blodprøve? Hmm, da må jeg undersøke litt!
 
Takk for svar :happy: Er det ikke bare en vanlig blodprøve? Hmm, da må jeg undersøke litt!
Jo, er en helt enkel blodprøve men jordmor og fastlege henviste til helsedirektoratet og sa de ikke var godkjent. Så det var uavhengig av hvilken nipttest jeg skulle ta.

Screenshot_20230401_083719_Chrome.jpg
 
Vi tok privat NIPT i 2020 og fikk offentlig denne gangen pga alder.
 
Back
Topp