Tar dere NIPT test?

Takk for at du deler ❤️ Det må ha vært helt hjerteskjærende…

Hvordan vet man om man har økt risiko?
Det vil jo alltid være en viss risiko - og dere klarte jo være blant 0,02%, som du skriver… men mht valg av NIPT/ikke så handler det vel om hvilken risiko man kan leve med. Hele livet er jo sjansespill…:dontknow
Ja, det var ganske grusomt.

Med mindre det er noe genetisk som er kjent eller høy alder, vet man det nok ikke.

Vi fikk beskjed om at ingenting i genene våre tilsa at det skulle skje, og at det var helt tilfeldig at det hadde skjedd oss. Fostermedisiner sa at dersom noen hadde genetisk økt risiko, var det i mange tilfeller fordi paret var nære slektninger og slikt.

Så jeg håper ikke folk får panikk av å lese i denne tråden :happy: :Heartred

Kommer til å ta NIPT test ja, selv om jeg er under 35. Og er veldig klar på valget dersom det skulle vise seg å være noe. Men får se når det blir. Bor litt unna privat klinikk, vurderer å bestille kit fra utlandet :woot:

Vi tar NIPT, har tatt i alle mine graviditeter.

Jeg har ikke tenkt så mye på det enda, men tror nok ikke jeg tar med mindre det er noe jeg blir anbefalt.

Skal ikke ta. Tok KUB i forrige svangerskap og får nok det igjen denne gangen også. Jeg vet ikke forskjellen, men den sjekker også for de samme trisomiene

Skal ikke ta. Tok KUB i forrige svangerskap og får nok det igjen denne gangen også. Jeg vet ikke forskjellen, men den sjekker også for de samme trisomiene
Tror ikke de bruker KUB lenger etter at NIPT ble innført siden NIPT er så mye mer presis, som hun over skriver. Begge er blodprøve og ultralyd, men NIPT er mer nøyaktig

Vi har endra litt mening om den testen. Først ville jeg ikke, så sa mannen at jeg skulle ta avgjørelsen siden det er min kropp som må gjennom eventuelle videre tester. Så ble vi enige om å ta blodprøva/ultralyden for hvis det ikke er funn så kan vi slappe av resten av svangerskapet. Viser det funn på prøvene så kommer jeg ikke til å ta fostervannsprøve men da er vi bedre forberedt på at det kan være noe.

Jeg sa ja til det . Får bare hive meg i det , det er jo svaret man er redd for å få da :nailbiting:

Back
Topp