Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De tre som de sjekker for i Norge er de tre vanligste kromosomavvikene. Trisomi 21 (Downs syndrome) forekommer oftest, deretter Trisomi 18, og så Trisomi 13. De to sistnevnte er en god del sjeldnere.Forstår. De andre kromosonfeilene er de like «vanlig» som de man tar test for med vanlig NIPT? Jeg er ennå usikker om jeg skal ta NIPT test. Vi har råd til det, men kunne kjøpt mange barneting istedenfor. Er ennå i tankeboksen
Samme her. 31 og kommer nok ikke til å ta før sykehuset evt ser noe unormalt.Jeg tror ikke det… er 31 per i dag. Sannsynligheten for «utslag» er liten, og jeg tror at TUL gir meg nok trygghet.
Takk for at du deler Det må ha vært helt hjerteskjærende…Jeg kommer til å få selv om jeg "bare" er 29 år. Da jeg var 26 år traff vi på en ekstrem 0,02% uheldig sjanse og bar et barn med en av de verste trisomiene. Det ble ikke oppdaget på alle ultralydene vi var på før i uke 21, så det ble en veldig sen senabort uke 22. (Edit: Barnet var velkomment og sterkt ønsket, men var for sykt til å leve.) Lett å være etterpåklok og skulle ønske jeg hadde tatt NIPT, som vi faktisk hadde vurdert tidlig i svangerskapet.
Men for å være helt realistisk, ser jeg likevel ikke helt nødvendigheten av å betale en så dyr sum dersom man er ung og ikke har økt sannsynlighet for kromosomavvik. Å ta NIPT utelukker jo i hovedsak kun tre kromosomavvik. Det er så uendelig mye annet som kan forekomme, og da føler man seg kanskje ikke så veldig mye tryggere av å ha utført NIPT likevel.
Takk for utfyllende svar ! Hold blodprøver seg så lenge i frakt?Sniker fra September. Tok nipt med panoramatest via ultralydklinikken.dk. De sender kit til Norge så må bare finne noen som kan ta blodprøven for deg. Jeg fikk en privat klinikk til å gjøre det mot at jeg tok en ultralyd (noe de uansett anbefaler). Deretter sender du den med ferdigfrankert post til USA. Det kosta ca 7000NOK og de sjekker for flere avvik enn i Norge + at man som bonus får vite kjønn om man vil. Veldig grei ordning og de ringer alltid når svaret foreligger uavhengig av resultat. Kontaktpersonen er dansk.