Tar dere folat?

Har tatt det siden vi startet med prøvingen :)

Hmmm.... hvordan blir det med opptak av et vannløselig vitamin når man tar det sammen med fett? Ikke for å ødelegge gleden for å funnet en måte å få ned pilla på men jeg ville vært litt skeptisk... da ville jeg i så fall drukket rikelig med vann etterpå

(jeg vet hvertfall at man ikke skal drikke melk sammen med inntak av c-vitamin...)

Tar Folat, Jern, C-vit, B-komplex, Krom og Magnesium :p

Jeg hatt tatt folat siden januar. Tar 600. Siden jeg har mangel på det fra før. Skal til legen på mandag å ta blodprøver for å sjekke verdien:-)

Er det noen her som tar 0,8? Jeg har fått anbefalt dette, men nå er jeg redd det er litt mye... Kan dette være fordi jeg har mistet de to siste svangerskapene?

Om du er anbefalt det fra lege, så ta det.

Er det noen her som tar 0,8? Jeg har fått anbefalt dette, men nå er jeg redd det er litt mye... Kan dette være fordi jeg har mistet de to siste svangerskapene?
Jeg tar 4 mg hver dag, pga store misdannelser forrige svangerskap. I tilegg tar jeg vanlig gravid-multi vitaminer som også inneholder litt folat. Det er absolutt ikke farlig ;) Det skilles ut med urinen, ikke noe som hoper seg opp i kroppen over tid ;)

Ja, har tatt folat siden januar 2014. Tar i tillegg omega 3 og jerntabletter;)

Folat er et B vitamin og er vannløselig. Derfor skilles overflødig vitamin ut som sagt :-) blir du anbefalt å ta dobbel dose ville jeg hørt på det, men jeg ville kanskje spurt om en blodprøve for å sjekke... unødvendig å ta mer enn du faktisk har behov for

Jeg tar både folat, jern og en sånn pakke for gravide som inneholder forskjellige vitaminer osv :)

Jeg tar både folat, jern og en sånn pakke for gravide som inneholder forskjellige vitaminer osv :)
Den inneholder trolig folat i seg selv?

Jern skal man bare ta om man trenger, ikke forebyggende, men trenger du det så bra at du tar det

Jeg tar folat og jern. Prøvde meg på den pakken med alt man trenger, men den var pillene så store i. Også smakte den ene helt grusomt :wtf:

Den inneholder trolig folat i seg selv?

Jern skal man bare ta om man trenger, ikke forebyggende, men trenger du det så bra at du tar det

Jeg har folat og jern anemi. Så har fått beskjed om å ta ekstra folat og fortsette på jern. :)

Tar sånne gravidvitaminer :)

Si det.

Pleier praktisere "til boksen er tom". Talte over nå. Jeg har kjøpt ny boks for denne var jo snart tom. Jeg har til 11+6, og så altså 100 piller til..
Jeg gir meg trolig før den er tom...

Back
Topp