Og det er jeg helt enig er umulig, men da synes jeg samtidig at de som tar barna sine ut må også respekteres for det er alltid en grunn. Så får man heller snakke med de foreldrene der barna sliter. Jeg satt det der på spissen for ferie bør være noe som kommer alle barn til gode
Jeg er ett barn med en far som hadde ferie 1 mai omtrent hvert år. Jeg har i dag god jobb, har venner, stort hus og familie selv om min pappa ville være med meg. Jeg ble ikke skadet av det i det hele tatt. Men jeg fikk tid med pappa som var veldig viktig.
Jeg tar meg ikke nær av hva som skrives her, men jeg vet at de som jobber i skole sliter litt med å forstå hvorfor foreldre velger å ta sine barn ut. De glemmer liksom at alle har det ikke slik som de.
Jeg heier på lærere og ønsker ikke at de skal minste ferien sin, derimot forstår jeg ikke hvorfor mange ikke kan forstå at jeg eller andre i annen type jobb også vil være med vår familie.
I klassen til min sønn så går det mange utenlandske og de har aldri tatt ut barna sine over så lang tid. Jeg tenker kommunikasjon er tingen her og ikke firkantet regler som passer kun for de som jobber i skolen.