Tannpussnekt

MammaMia♥

Blir kjent med forumet
Flere som har små som nekter å pusse tennene?

Mini fikk 2 tenner for 3 uker siden, (ganske sent) og nekter å pusse tennene. Kniper igjen munnen og blir rasende.

Noen som har noen gode råd?
 
Her hjalp det litt å holde hu opp foran speile når jeg pussa, eller lå ho holde noe "spennende" som maskara eller ei salve og la ho smake litt på tannbørsta med tannkremen først :)
 
Her gikk det så greit i starten, men det ble fort verre jo flere tenner.
Jeg får fint lov til å pusse tenna oppe, men når vi kommer til de nede blir det stopp.

Har som hun sier over her prøvd foran speilet, og det ser ut til at det går litt bedre :)
 
Her går det skikkelig dårlig for tiden :( han åpner på første, men tar tunga foran tennene og så nekter å åpne munnen etterpå. Kvelden er mye verre en morgen! Han får lov til å holde hva som helst, men det trikset begynner å bli gammelt ;) Har prøvd å både sitte og ligge foran speilet...
 
Vi har trøblet lenge. Tøtta er snart ett og et halvt år. Vi har funnet ut at finner vi noe som fungerer så varer det ikke lenge. Dermed er vi stadig på jakt etter nye tips. Det som har fungert hos oss er:
-se påJordans- eller Fantorangens pussesang på YouTube
-elektrisk tannbørste
-se bilder av seg selv og familie på iPad
-pappan "går bananas" så hun ler og dermed åpner munnen
-bruker tvang. Det var ille til å begynne med, men nå takler hun det bedre
Kan hjelpe på om han får en tannkost å leke med ellers om dagen, så han blir vant til den.
 
Vår mini på 16 mnd hater tannpuss.
Han får holde på litt med tannbørsten selv, også pusser vi med makt.
(Det høres verre ut enn det er.)
Det er jo over på null komma niks, han har ikke vondt, det må gjøres, og han får smokken etterpå.
Det blir bedre. ;)
 
Vår mini på 16 mnd hater tannpuss.
Han får holde på litt med tannbørsten selv, også pusser vi med makt.
(Det høres verre ut enn det er.)
Det er jo over på null komma niks, han har ikke vondt, det må gjøres, og han får smokken etterpå.
Det blir bedre. ;)

Ender meg makt og tvang her også...dessverre...men å ikke pusse tennene er jo ikke et alternativ!!
 
Ender meg makt og tvang her også...dessverre...men å ikke pusse tennene er jo ikke et alternativ!!
Nei, jeg tenker jo at å få hull og ikke klare å spise er verre.. :/
 
Min gaper av full hals nå!!! Det hjalp å bruke min tannbørste mens han holder sin :) gaper og smiler :D
 
Skjønner ikke helt hvordan dere klarer å tvinge tannkosten i munnen for å pusse? Her kniper hun igjen så hardt at jeg ikke har sjangs til å komme til :-( #fortvilet
 
Skjønner ikke helt hvordan dere klarer å tvinge tannkosten i munnen for å pusse? Her kniper hun igjen så hardt at jeg ikke har sjangs til å komme til :-( #fortvilet

Jeg måtte stikke en finger inn på siden av munnen (nesten sånn man gjør på hester for å få inn bittet) :( Ikke noe hyggelig, men nå går det veldig fint.

Dette gjorde jeg og kanskje det fungerer for deg; Hva med å pusse dine tenner først mens barnet ser på i speilet og når det strekker seg og vil ha så pusser du et par ganger før du fortsetter å pusse dine egne? Gjerne samtidig med at barnet får sin tannbørste og får pusse selv. Spennende med voksen-tannkrem (altså bare litt skum/smak som er igjen etter alt er sugd av). Etterhvert pusset jeg med enten min, pappan eller hans tannbørste...eller alle tre i løpet av tannpussen! :)
 
Min har alltid latt oss pusse de nede, men ikke oppe. Men klarer alltid lure meg til.
Om det er noen dager han nekter alt, så må jeg bare legge han inntil meg"nesten som når man ammer" for da får jeg kommet til. Han kniper ikke igjen munnen, men vrir seg bort å rister på hodet.........
 
Back
Topp