Tannpuss

Her er det en slager med flere tannbørster, så kan han velge. Dikter egne sanger om barn/dyr som ikke vil pusse tennene (som vi gjerne har lest bøker om). Pusser tennene til badeanden osv:)

Pussesanger med Fantorangen, Elmo og Blippi, alt ettersom hvem som er mest populær. I Fantorangen-appen kan man pusse Fantorangens tenner, det er gøy å dille med. Må innrømme at vi nok brukte litt tvang også, tannpuss er noe som er såpass viktig at der må man bare....
Bytt triks så ofte som nødvendig, hold ut, hold ut litt til, og plutselig har det blitt rutine og en selvfølgelighet for barnet også. Det blir bedre!

Pussesanger med Fantorangen, Elmo og Blippi, alt ettersom hvem som er mest populær. I Fantorangen-appen kan man pusse Fantorangens tenner, det er gøy å dille med. Må innrømme at vi nok brukte litt tvang også, tannpuss er noe som er såpass viktig at der må man bare....
Bytt triks så ofte som nødvendig, hold ut, hold ut litt til, og plutselig har det blitt rutine og en selvfølgelighet for barnet også. Det blir bedre!
Det ble bedre :) og nå går tannpuss stort sett greit.

Nå elsker vår frøken å pusse tennene sine men vi viste henne bilde av Karius og Baktus, sa de måtte pusses bort fra tennende å bli spyttet i vasken - kjempe gøy!

Hvorfor kommer gamle tråder opp? Andre tråden som er gamle jeg svarer på :facepalm:
Haha! Samme her! Fra mobilen får jeg ikke med meg innleggsdato...
Jaja, kanskje er det noen som googler og finner den, det er sikkert noen som kommer til å trenge råd om samme problem en gang i fremtiden :P

Er ikke alltid like populært her heller, men vi synger, tøyser og tuller for å gjøre tannpussen til en gøy og koselig stund :happy:

Trenger tips til å få tannpussen til å bli lettere[emoji28] Stjernedryss-kalenderen funket i type to uker, pussesang funker en gang.... Det er en kamp så si hver gang. Hu er to år.
Samme her.

Jeg har begynt å pusse tenna mine samtidig. Da pusser. Vi først hver for oss også hjelper vi hverandre. Det er litt moro for gutten :)

Haha! Samme her! Fra mobilen får jeg ikke med meg innleggsdato...
Jaja, kanskje er det noen som googler og finner den, det er sikkert noen som kommer til å trenge råd om samme problem en gang i fremtiden :p
Visste ikke at den var gammel jeg :p

Her funka det veldig fint med pussesangen til fantorangen før det plutselig ble full nekt. Nå er pussing plutselig gøy igjen :wacky: Jeg synger bare "puss puss så får du en suss" og passer på å tulle mye.

Viktig å gjøre det lystbetont, gjerne la henne styre på selv. Men at en voksen MÅ pusse tenner etterpå. La barna velge tannbørste på butikken selv. Finn en tannkrem som ikke smaker feil.

Vi sliter selv med tannpuss. Det er en kamp hver morgen og kveld, og føles ikke bra at jeg "tvinger" henne :(

Det føles enda mindre bra den dagen hun må tviholdes fast i tannlegestolen fordi hun må fikse hull, det er trøsten min når jeg kjemper gjennom tannpuss.

Det føles enda mindre bra den dagen hun må tviholdes fast i tannlegestolen fordi hun må fikse hull, det er trøsten min når jeg kjemper gjennom tannpuss.
Det er sant :happy: med frøkna går det fint med tannpuss både morgen og kveld, nå er det kamp med minsten hver gang :dead:

Back
Topp