Tannpuss

Siljeh91

Forelsket i forumet
Matheo har fire tenner, men tannpuss er virkelig noe han hater. Andre barn her som er like vanskelige å pusse tenner på? Vil ikke at tannpuss skal bli noe negativt, men det blir jo fort det når du må "tvinge" barnet til å pusse...
 
William har 6 stk og hater det også :-/ prøver å gjøre det til en lek, men er ikke lett!
 
Han haater det, skriker så sinnsykt, høres helt forferdelig ut :eek:
Men tennene må pusses så sånn er det bare, sånn var storebror og, det gikk over etterhvert :)
 
Matheo har fire tenner, men tannpuss er virkelig noe han hater. Andre barn her som er like vanskelige å pusse tenner på? Vil ikke at tannpuss skal bli noe negativt, men det blir jo fort det når du må "tvinge" barnet til å pusse...

Har du prøvd sånn tannbørste som du trer på fingeren?
Det kan være litt lettere å bruke i det minste. :)
 
Han haater det, skriker så sinnsykt, høres helt forferdelig ut :eek:
Men tennene må pusses så sånn er det bare, sånn var storebror og, det gikk over etterhvert :)
Ja, høres jo ut som vi gjør han noe vondt :( men da håper jeg det går over her også:)
 
Her har vi akkurat begynt å prøve storebror sin elektriske, og hun ler når hun kjenner den i munnen;) er ikke sikkert det er så gøy når spenningen har gått over, men det funker bra så langt hvertfall:p
 
Her har vi akkurat begynt å prøve storebror sin elektriske, og hun ler når hun kjenner den i munnen;) er ikke sikkert det er så gøy når spenningen har gått over, men det funker bra så langt hvertfall:p
Ja, det vurderte jeg å kjøpe her om dagen, men så sto det 3+ på den. Men det har kanskje ikke så mye å si så lenge dem ikke bruker den alene:)
 
Her får hun pusse og jeg pusser og synger "pusse sang". Det blir litt tull noen ganger men stortsett får jeg pusset alle 6tenner;-)
Har to tannbørster, noen ganger pusser hun mine tenner samtidig også;-)
 
Ja, det vurderte jeg å kjøpe her om dagen, men så sto det 3+ på den. Men det har kanskje ikke så mye å si så lenge dem ikke bruker den alene:)
Jeg syns jeg husker å ha lest litt om det når jeg kjøpte den til storebror, og da var det noen tannleger som hadde uttalt seg om at det ikke var skadelig å bruke det:) men skal ikke si noe som en ekspert-uttalelse her altså;)
 
Etter at han fikk en krakk slik at han kan stå ved vasken vil han gjerne pusse tennene hver gang vi er på badet :p hehe.. Når vi pusser morgen og kveld pusser jeg først, og så får han pusse selv etterpå. Så lenge han ikke er overtrøtt så gaper han og det går veldig lett å pusse tenner.

Han har 12 tenner!
 
Last edited:
Frøkena har 6tenner, i de periodene det kommer nye tenner kan hun protestere mot tannpuss. Men ellers går d stort sett greit :) hun pusser mine, vi synger pusse sang og hun ser i speilet :)
 
Back
Topp