Tannpuss

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hvordan foregår tannpuss hos de små?
Er det en hyggelig opplevelse? Er det en kamp?

Her i huset går tannpussen fint hvis hun får pusse selv :p
Så vi starter med at jeg eller mannen pusser våre tenner først en gang, også hennes, også våre, osv. Så får hun "pusse selv"

Så må vi gjerne synge "puss puss så får du en suss"
 
Urgh her er det en kamp :p han skriker ofte så høyt og stort at det er lett å pusse da ;) men i bland går det bedre og han elsker å pusse selv!
 
Her går det greit, men synes det er vanskelig å komme til. Slår seg vrang innimellom :)
 
Før var det hyling i 10 min. Nå går det bedre. Kun hyling hvis han syns det tar for lang tid. Han sitter på fanget og får leke med tannkremtuben imens :p
 
Det er en kamp uten like, skulle tro jeg mishandlet han når vi pusser tenner. Men han elsker å "pusse" selv så det får han gjøre hver gang, men først pusser jeg.
 
Det er en kamp uten like, skulle tro jeg mishandlet han når vi pusser tenner. Men han elsker å "pusse" selv så det får han gjøre hver gang, men først pusser jeg.
Hehe pusse selv her er definisjonen av spise tannkremen :p

Jeg tok feil tannkrem her om dagen. Ååh fyy fader for en smak det var på den barnetannkremen :eek: men hun elsker den.
 
Hehe pusse selv her er definisjonen av spise tannkremen :p

Jeg tok feil tannkrem her om dagen. Ååh fyy fader for en smak det var på den barnetannkremen :eek: men hun elsker den.

Vel her spiser han opp tannbørsten, han virkelig elsker tannbørste med eller uten tannkrem, bare ikke vi holder tannbørsten hans :p

Ja æsj de smaker helt grusomt :O
 
Vel her spiser han opp tannbørsten, han virkelig elsker tannbørste med eller uten tannkrem, bare ikke vi holder tannbørsten hans :p

Ja æsj de smaker helt grusomt :O
Vi har rota bort 2 tannbørster allerede :eek: hun går rundt med den, legger den fra seg på de merkeligste plasser :p
 
Vi har rota bort 2 tannbørster allerede :eek: hun går rundt med den, legger den fra seg på de merkeligste plasser :p

Har kastet en hel haug jeg da, han pusser alt mulig med tannbørsten Haha :p ikke det at jeg kan se hva som er så morsomt med de tannbørstene :p
 
Her er det en kamp som ender med grining :(
Vi har begynt å gi fluor som "godbit" etter tannpuss på kvelden, så vi håper det hjelper med tiden :)
 
Her er den en KAMP!! Var ikke slik med storesøster, men så er disse to små veldig ulike personlighetsmessig også :) Hun får fluortablett etterpå, og den liker hun veldig godt. Tannbørsten får hun ikke lov å gå rundt med, fordi jeg er redd for at hun skal falle mens hun har den i munnen.
 
Her var tannpussen en kamp helt til jeg for en uke siden kjøpte elektrisk tannbørste til han Nå går tannpussen som e drøm! Og jeg føler endelig at tennene faktisk blir pusset, og ikke bare smørt inn med tannkrem Så elektrisk tannbørste anbefales til alle som sliter med tannpuss. Kjøpte på coopXtra. Kostet vel 79,- om jeg ikke husker helt feil
 
Back
Topp