Tann

Helliss

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har det kommet frem noen tenner hos deres små?:)
Her har begge nedre fortenner kommet de siste to ukene:)
 
Så gøy. Ingen tenner her enda, men lille sikler mer enn noen gang og tar alt hun kommer over i munnen, så tror ikke det er lenge til. Men kan ikke kjenne noe. Kom de over natten? Eller kjente du det en stund?
Samme som skjedde her, og beste å spise på er meg, samme om det er hake, kinn, skulder eller noe annet:hilarious:
Jeg så et lite "riskorn" først og etter et par dager var toppen av tannen kommet opp av gommene. Gikk vel 3-4 dager før et nytt riskorn dukket opp ved siden av på onsdag, så nå er det to bittesmå tenner der:)
 
Det kommer to tenner nede, men de har ikke poppet ordentlig opp enda☺️
 
Ingen tenner her enda. Hadde en periode i nov/des hvor hun sikla veldig mye så tenkte de kom til å komme men det gikk over. Så nå er det ingen sikling og ingen tenner. Spiser på alt mulig men tror det er en del av å utforske verden.
 
Ingen tenner her enda. Hadde en periode i nov/des hvor hun sikla veldig mye så tenkte de kom til å komme men det gikk over. Så nå er det ingen sikling og ingen tenner. Spiser på alt mulig men tror det er en del av å utforske verden.
Er nok en del av utforskningen ja:) hos oss begynte han å gnikke ting mot gummene i tillegg til å spise på dem, slik som tuten på vannflaska og biteleker :wacky:
 
Hadde mye sikling og tygging en periode, så trodde de var på vei, men ingenting enda...
 
I dag kunne vi skimte første tann bryte igjennom. :D
Når skal man begynne å pusse de? Nå, når vi begynner å skimte de, eller når de er helt fremme? :confused004
 
I dag kunne vi skimte første tann bryte igjennom. :D
Når skal man begynne å pusse de? Nå, når vi begynner å skimte de, eller når de er helt fremme? :confused004
Hurra:joyful: jeg var litt usikker selv, de sier jo at man skal pusse fra første tann men alt er jo relativt der:hilarious:
Jeg ga mini tannkost for å bite på og utforske når jeg oppdaget det første riskornet, og så pussa vi med bittelitt tannkrem når den var kommet litt opp av gommene:)
 
Åj! Her har hin fått 8 tenner, og ser ut som nr. 9 er i gang! Hun fikk de første tennene når hun var 3mnd da, så har pusset tenner siden da
 
Hurra:joyful: jeg var litt usikker selv, de sier jo at man skal pusse fra første tann men alt er jo relativt der:hilarious:
Jeg ga mini tannkost for å bite på og utforske når jeg oppdaget det første riskornet, og så pussa vi med bittelitt tannkrem når den var kommet litt opp av gommene:)

Hehe, ikke sant! Når kan det egentlig kalles en tann? :hilarious: Spurte på helsestasjonen da vi var der forrige dagen, og fikk tips om at var lurt å begynne å pusse/la de bli vant med tannbørsten fra første riskorn!
 
Hehe, ikke sant! Når kan det egentlig kalles en tann? :hilarious: Spurte på helsestasjonen da vi var der forrige dagen, og fikk tips om at var lurt å begynne å pusse/la de bli vant med tannbørsten fra første riskorn!
Da har jeg gjort sånn ca rett da:p fikk jo med et helt A4 ark om tannpuss på en kontroll, de kunne inkludert typ "fra første riskorn" i steden for tann:hilarious:
 
Åj! Her har hin fått 8 tenner, og ser ut som nr. 9 er i gang! Hun fikk de første tennene når hun var 3mnd da, så har pusset tenner siden da
Oi, tidlig ute:) håper min og får litt flere snart, fikk to stk for to måneder siden og så ble det stopp:hilarious:
 
Her er det ikke kommet noen tenner hos tvillingene. Men har latt de tygge på tannkost på stellebordet innimellom slik at de skal bli vant med den
 
Da har jeg gjort sånn ca rett da:p fikk jo med et helt A4 ark om tannpuss på en kontroll, de kunne inkludert typ "fra første riskorn" i steden for tann:hilarious:

Ja, presisering hadde vært fint! :hilarious: Men når vi først har finni ut at vi også skal pusse riskorn; skal vi bruke tannkrem?? I såfall hvor mye?? :confused::hilarious:
 
Ja, presisering hadde vært fint! :hilarious: Men når vi først har finni ut at vi også skal pusse riskorn; skal vi bruke tannkrem?? I såfall hvor mye?? :confused::hilarious:
Jeg har tatt vann på tannkosten og så tatt den så vidt borti tannkremen sånn at det er bittelitt tannkrem på kosten:hilarious:
 
Back
Topp