Jeg blånektet. Hs gjorde en big deal ut av at hun visstnok var undervektig og krevde ekstraveiing. Krevde å få høre det fra flere... Fikk ei anna hs som fikk helt sjokk. For hun lå 3mm under akkurat normalstreken. Og normalen er jo et gjennomsnitt og ikke nedre grense. Syns det verste var de på føden som ville gi Nan hver dag. Fikk melka dag 3 og de blir jo født med nok til å vare 2-4 dager. Hun gikk kun ned 5% og det er jo veldig lite. Måtte forklare hvorfor ikke sikkert 7 ganger... Spurte også hvorfor i alle dager de ville putte kumelk og flaske i munnen til ungen før jeg hadde forsøkt ammingen og fikk som svar at det var sånn de pleide å gjøre........ Helt krise! Nevnte det ved utskriving for overjordmor som ble veldig satt ut og overrasket og skulle ta det opp med barnepleierne for det var hverken anbefaling eller regel der. Håper de har sluttet med det før denne gangen.....Her også! Følte hs presset meg til å begynne med mme når lille ikke gikk opp i vekt. Var å snakket med en ammeekspert på fredagen som mente det skulle gå greit jeg måtte bare gi det litt tid og få inn rutine og teknikk. Kom til min hs på mandagen etter (da hadde lille 7 bæsjebleier dagen i forveien) og lille hadde bare gått opp noen gram. Dette var ikke godt nok mente hs og kom med drittkommentar om at jeg var kald som ville prøve å bare amme eg par dager til. Følte meg jo kjempeteit og endte med at jeg ga mme.
Høy feber og måtte ha hjelp til å pumpe, ikke gøy når det var en mannlig jordmor som hjalp meg