Tanker om vogn?

Elmira1986

Flørter med forumet
Er helt nybegynner på vognfronten, og har sett at det er VELDIG stive priser på dem. Hvilken vogn tenker du på å skaffe deg, og hva gjør at du vil ha akkurat den? Grønn på dette jeg:)
 
Er helt nybegynner på vognfronten, og har sett at det er VELDIG stive priser på dem. Hvilken vogn tenker du på å skaffe deg, og hva gjør at du vil ha akkurat den? Grønn på dette jeg:)
Eg har baby jogger City premier, men var gjennom en hel del vogner før denne for å finne den som passet meg best. Med første barnet tenker man kanskje at ting skal bli sånn og sånn, så ender det opp med å bli annerledes :p
Finnes en facebookgruppe som heter barnevogner. Der kan du søke litt å lese andre sine erfaringer. Du må te ke over hva du skal bruke vognen til. Om du skal gå i mye snø,eller grus. Om du holder deg på asvalt om du bor i by eller på landet. Skal den mye inn og ut i bil?
 
Etter x antall år i barnehage, har jeg fått testet mange vogner :rolleyes: Jeg ville ha en klassisk vogn med fire faste hjul. Vi kjøpte Emmaljunga Edge Duo til førstemann og jeg elsker den vogna. Men det er ikke en vogn du drar ut og inn av bil hver dag, og kanskje heller ikke om du har liten bil og forventer plass til mer enn vogn.

Vi triller mest på asfalt, og har minimalt med snø, men har trillet den godt på snø også. Bagen er stor, og vi brukte den de første ti månedene forrige gang. Gleder meg til å trille igjen!

Som nevnt over må du tenke på bruksområdene du har. Da er det enklere å velge vogn :)
 
Ganske grønn selv siden det er 11 år siden sist. Var helt sikker på at jeg ikke skulle ha Emmaljunga Edge Duo, for den hadde jeg sist og den var så tung. Men så dro jeg ut og pratet med de som jobber i butikkene som selger vogner her i byen og da fikk jeg teste Edge vogna sånn som den er nå. Helt annen opplevelse enn hva jeg trodde og at det er ei knallbra vintervogn vet jeg jo. Så nå heller jeg likevel mot den vogna jeg absolutt ikke skulle ha:hilarious: Her jeg bor blir det sinnsykt mye snø og den kan ligge lenge, vi snakker at skoleungdommene hadde avslutning med skirenn for to dager siden:hilarious:
 
Er helt nybegynner på vognfronten, og har sett at det er VELDIG stive priser på dem. Hvilken vogn tenker du på å skaffe deg, og hva gjør at du vil ha akkurat den? Grønn på dette jeg:)
Vi skal kjøpe Easywalker Harvey 2 neste gang den kommer på pakketilbud til 6500kr på Barnas hus. Den er laget for all slags terreng, lett å pakke sammen, kan kjøpe til adaptere for bilstol og jeg synes i tillegg den er ganske fin! Den hadde alle mine «krav» og har spurt om den på ulike forum og fått kun veldig gode tilbakemeldinger, også fra vintermødre :)
 
Vi er også helt ferske (og sjokkert over prisene). Men var veldig glade når vi fikk litt råd på barnas hus om alle disse trendvognene som Emmaljunga og Bugaboo, hun sa at det finnes jo andre interessante ting der. Tipset om Britax Smile 3, den kommer i pakke med barnesete på 12 000. Mye mer logisk pris for oss i alle fall: Vi ha rhund og er mye på tur så det er et viktig krav for oss.
 
Vi er også helt ferske (og sjokkert over prisene). Men var veldig glade når vi fikk litt råd på barnas hus om alle disse trendvognene som Emmaljunga og Bugaboo, hun sa at det finnes jo andre interessante ting der. Tipset om Britax Smile 3, den kommer i pakke med barnesete på 12 000. Mye mer logisk pris for oss i alle fall: Vi ha rhund og er mye på tur så det er et viktig krav for oss.
Berre pass på at bilstolen passer i bilen din da
 
Sniker fra juli :) barnevogn og hva som passer kommer veldig an på ditt/deres behov og situasjon.
Vi har Emmaljunga Big Star Supreme (dansk type bare vogn) elsker den og gleder meg til å bruke den igjen. Barnet kan ligge flatt leeeeenge og den er helt super som sovevogn. Får plass til mye dill dall og handling også :p Vi hadde ikke bil når den ble kjøpt i 2012 (i DK hvor vi studerte) så den ble på en måte bilen vår ;) altid stått inne så er nesten som ny.
Vi har også valgt å skaffe oss Britax B-motion plus 4 til bilen og kortere turer.
Sjekk utvalget i butikken, les i facebook gruppa og sjekk hva som finnes brukt på Finn :) mye penger å spare
 
Eg kjøpte ei vogn som var brukt til 2 barn, og har brukt den til mine 2 barn, og kommer til å ha den tilgjengelig til nr 3 også, men den begynner å bli ganske lealaus (dei 2 første var bussebarn, så vogna var ferdig inngynga når me fekk den for å sei de sånn!) Så eg slår virkelig eit slag for å kjøpe brukt! Hør med venner og kjente, så veit du vogna er i god stand etc :)

Me kjøpte ei tfk med 3 hjul som sovevogn til nr 2, tenker å kjøpa bag til den ny, og bruke. Men usikker på om de trengs! Har plan om å bære mykje og ha slyngevugga med ellers :)
 
Var å tittet på vogn i dag og syntes det er stor forskjell i dypvogn delen på de! Syntes alle emmajunga vognene bortsett fra medial de luxe ser veldig små ut Modial de luxe og Stokke skilte seg veldig ut med større og lenger bagdel.. Tenker dere på dette når dere skal kjøpe vogn?
 
Var å tittet på vogn i dag og syntes det er stor forskjell i dypvogn delen på de! Syntes alle emmajunga vognene bortsett fra medial de luxe ser veldig små ut Modial de luxe og Stokke skilte seg veldig ut med større og lenger bagdel.. Tenker dere på dette når dere skal kjøpe vogn?

Tenkte på størrelsen av bagdelen blant annet ja!
Vi har kjøpt emmaljunga egde duo, og den er god og romslig i bagdelen! Kan brukes opp mot 9 mnd.
Har en svigerinne som har bitax smile 3, og tantebarnet er 4, snart 5 mnd nå, og hun vokser snart ut av bagdelen! Bare nien få cm å gå på! Da kjente jeg at det var godt med heller en "stor" vogn :happy:
 
Var å tittet på vogn i dag og syntes det er stor forskjell i dypvogn delen på de! Syntes alle emmajunga vognene bortsett fra medial de luxe ser veldig små ut Modial de luxe og Stokke skilte seg veldig ut med større og lenger bagdel.. Tenker dere på dette når dere skal kjøpe vogn?
Ikke egentlig, siden dypvognen ikke skal være på så lenge er det ikke så nøye for meg, men solskjerm og lunhet er viktigere for meg. Å så elsker jeg ergonomisk sittedel sånn at om baggen blir liten eller at ungen er utålmodig før de er 6-7 mnd så kan man bytte
 
Tenkte på størrelsen av bagdelen blant annet ja!
Vi har kjøpt emmaljunga egde duo, og den er god og romslig i bagdelen! Kan brukes opp mot 9 mnd.
Har en svigerinne som har bitax smile 3, og tantebarnet er 4, snart 5 mnd nå, og hun vokser snart ut av bagdelen! Bare nien få cm å gå på! Da kjente jeg at det var godt med heller en "stor" vogn :happy:

Vi har også Edge Duo, og kjøpte den blant annet med tanke på størrelsen på bagen. Vi brukte den til og med 10 mnd, og vi hadde lang baby.

Edge Duo og Mondial har forresten samme størrelse på bagen :)
 
Jeg sikler litt på Bugaboo, men klarer ikke forstå hva som er forskjellen på Fox og Donkey, annet enn at sistnevnte kan brukes til to barn? Lurer mest på den siste, siden vi ikke har tenkt til å vente lenger enn nødvendig med å prøve på barn nr 2. :rolleyes:
 
Har noen erfaring med Britax smile 3, og hvordan den evt er på vinterføre?
 
Har noen erfaring med Britax smile 3, og hvordan den evt er på vinterføre?

Ingen erfaring selv eller på vinterføre, men ville bare si at svigerinna mi har den og tantebarnet på 4 mnd har nesten vokst ut av bagdelen:)
Tenkte bare det var greit å vite :happy:
 
  • Liker
Reactions: Sis
Jeg sikler litt på Bugaboo, men klarer ikke forstå hva som er forskjellen på Fox og Donkey, annet enn at sistnevnte kan brukes til to barn? Lurer mest på den siste, siden vi ikke har tenkt til å vente lenger enn nødvendig med å prøve på barn nr 2. :rolleyes:
Donkey blir litt breiere som enkeltvogn enn en fox, men om det ikke gjør noe og du ser for deg to tette så er det ei super vogn. Vi har kjøpt Buffalo men hadde to tette vært et tema eller tvillinger, hadde donkey vært gull :)
 
Back
Topp