Tanker om kjønn

Nei det var kanskje litt dumt å si det sånn. Mener ikke at det skal være en selvfølge for alle :happy:

Jeg synes det burde være en selvfølge :happy: Det er ikke alle som får et friskt barn, så får man vite på ultralyd at barnet i magen er friskt, synes jeg ikke det burde være lov å sture over kjønn. Men er så klart lov å ønske seg :happy:

Nei det var kanskje litt dumt å si det sånn. Mener ikke at det skal være en selvfølge for alle :happy:
Det var ikke dumt sagt synes jeg. Jeg er litt spent på hvordan jeg vil reagere selv når jeg får vite kjønn. Jeg har 3 gutter fra før, og har ikke noen sånne klare nå-vil-jeg-ha-jente-tanker nå. Jeg vil ikke bli skuffet over en fjerde gutt, men utelukker ikke at jeg vil bli litt ekstra glad over det om jeg får vite det er jente. Det vet jeg ikke før jeg eventuelt står i situasjonen:-)

Jeg synes det burde være en selvfølge :happy: Det er ikke alle som får et friskt barn, så får man vite på ultralyd at barnet i magen er friskt, synes jeg ikke det burde være lov å sture over kjønn. Men er så klart lov å ønske seg :happy:
Er ikke det å ønske seg det ene framfor det andre selve definisjonen på å ikke bli like glad uansett? Kjempeforskjell på ikke like glad, men fortsatt veldig glad og å sture da.

Er ikke det å ønske seg det ene framfor det andre selve definisjonen på å ikke bli like glad uansett? Kjempeforskjell på ikke like glad, men fortsatt veldig glad og å sture da.

Jeg for eksempel synes det hadde vært gøy med en av hver, men blir like glad uansett, så nei, synes ikke det er definisjonen på å ikke bli like glad :happy:

I familien vår er det mye jenter, er veldig forberedt på jente. Men det er akkurat det samme for oss, blir spennende når den tiden kommer :happy:

Seriøst??
Trodde det var slik for 50 år siden, når man skulle ha en sønn til å arve gården.. eller i Kina, India og flere land hvor de ønsker seg gutt....tragisk.

følelser lar seg sjelden styre, uavhengig av hva fornuften sier. Alle ønsker seg friske barn, og de som får barn med ulike syndromer vil si det var en berikelse og ikke en skuffelse. Likevel ønsker alle seg friske barn. Å ha et høyere ønske om det ene eller det andre er ikke ensbetydende med at man vil sette barnet ut i skogen hvis det viser seg å ikke stemme.
Synes det skal være takhøyde for å ha følelser som ikke er «politisk korrekte».

Huff, jeg mente virkelig ikke å lage en diskusjon :( Jeg svarte bare at det for meg var selvfølgelig å bli like glad, jeg mente ikke at det må gjelde for alle. Beklager!

Vi har en gutt fra før. Foreløpig er det vanskelig å sammenligne svangerskapene synes jeg siden det er såpass tidlig.. :) Jeg synes det hadde vært veldig stas med en jente og må ærlig innrømme at jeg håper på det og jeg kommer sikkert til å bli litt skuffet med det samme om det viser seg å være gutt. Men uansett er denne babyen veldig ønsket:happy:

Jeg ser på det som naturlig å ønske seg et friskt, iallefall levedyktig, barn. Og å være takknemlig for det.
Mamma fikk alltid høre av sin mor at hun skulle vært gutt, og det såret alltid mamma. Dett var på 60-tallet.
Min pappa reagerer også, alltid, når det snakkes om det er gutt eller jente når det ventes barn i familien. Han blir irritert og fnyser og drar tema over på annet enn skjønn. Det er mulig fordi han er også vokst opp hvor dette var viktig. Og han som var gutt, ble tvunget til å ta over en gård han ikke ønsket. Han sier at det eneste man skal bry seg om er om barnet er friskt og har det bra. Jeg ser han oppriktig reagerer på tema om skjønn. Han er vel "mett" av det.

For meg, og det vil jeg bare si, var det overraskende å lese at "det ikke alltid er en selvfølge å bli glad uansett".
For meg var det nytt. Har verken venner eller familie som noen gang har ytret så sterke ønsker. Og jeg har venner med flere barn av ett kjønn. Også familie. De har bare vært opptatt om at barnet er friskt. Flere av dem har heller ikke ønsket å vite kjønnet før fødsel.

Så for meg; var dette nytt å lese. Jeg ble overrasket, og jeg reagerte på det.

Men jeg må forstå at da er det slik for noen.
Og med det, vil ikke jeg skrive mer om saken, så det blir dårlig stemning.

Huff, jeg mente virkelig ikke å lage en diskusjon :( Jeg svarte bare at det for meg var selvfølgelig å bli like glad, jeg mente ikke at det må gjelde for alle. Beklager!
Du lagde ikke diskusjonen, og har ikke sagt noe galt. Det er ikke noe galt i å diskutere uansett, så lenge man lytter til hverandre kan diskusjoner være ganske lærerikt:-)

Jeg føler jeg får en gutt, og en jente. Så jeg tror jeg får en av hver. :dummy::dummy1:

Uansett, om det blir to gutter eller en av hver, tror jeg at en av dem blir gutt :P

Jeg var helt sikker tpå jente første gang, viste det før dama på ultralyd sa det, var bare 100% sikker.
Nå har jeg ingen følelse men det er tidlig enda da

Jeg har egentlig følelsen av å få en gutt fordi vi har fire nevøer, men på andre siden så føler jeg at det må nesten bli ei jente da vi har en niese fra før som vil bli mindre enn ett år eldre enn vår :D

Jeg var helt sikker på jente første svangerskap. Det endte i MA uten at jeg fikk vite kjønn. Andre svangerskap var jeg helt sikker på gutt. Det ble gutt. De neste fikk jeg aldri noen klar følelse. For han som er 1 år nå så syntes jeg tydelig jeg så en gutt på TUL. Legen mente han kanskje trodde han så ei jente, men at han var svært usikker, så han turte ikke påstå det. Jeg gikk i alle fall fra TUL rimelig sikker på at vi ventet gutt. Tenker at det ikke teller som «en følelse av gutt».

Har egentlig en liten følelse på at det er en jente denne gangen også:dummy1:
Det kinesiske fødselskartet sier jente.

Har egentlig en liten følelse på at det er en jente denne gangen også:dummy1:
Det kinesiske fødselskartet sier jente.
Om jeg skulle stolt på kinesisk fødselkart så ville mine siste måtte ha samme kjønn, siden de ble laget på samme ivf-forsøk. Litt rart å tenke på at jeg kunne fått dem i omvendt rekkefølge.

Jeg føler jente, men den kinesiske testen sier gutt! Mannen min tror også gutt, så blir spennende å se xsmile9

Om jeg skulle stolt på kinesisk fødselkart så ville mine siste måtte ha samme kjønn, siden de ble laget på samme ivf-forsøk. Litt rart å tenke på at jeg kunne fått dem i omvendt rekkefølge.

Det er litt rart å tenke på ja:happy:

Det kinesiske fødselskartet stemte ikke på forrige:p men har en magefølelse på at det er jente denne gangen også. Blir spennende å se:Heartred

Det er litt rart å tenke på ja:happy:

Det kinesiske fødselskartet stemte ikke på forrige:p men har en magefølelse på at det er jente denne gangen også. Blir spennende å se:Heartred
Jeg sjekket hele familien mot kinesisk fødekart en gang. Mener å huske at mannen min skulle vært jente. Kanskje det er derfor vi trengte ivf:hilarious:

Back
Topp