Tanker om kjønn

Sist gang bare visste jeg at det var jente. Husker jeg tenkte på TUL «ja, der ser dere, det er en jente», men det var jo altfor tidlig å se kjønn. Var bare helt sikker på at det måtte være jente. Og jente ble det.

Denne gangen har jeg samme skråsikre følelsen, bare at jeg er helt sikker på at det er en gutt. Så får vi se om det er rett eller galt ;-)

Har egentlig tenkt at jeg kommer til å få to jenter, så jobber litt med å tilvenne meg tanken på at det blir en av hver. Men kjønn er egentlig ikke viktig for meg, så h*n er velkommen uansett <3
 
Jeg har 3 gutter fra før, så jeg synes jo det hadde vært stas med ei jente nå. Jeg har på en måte litt motstridende krefter inni meg. En del som tror og føler på at det er jente denne gangen, og en som prøver å overbevise om at neida, det blir gutt igjen. Sistnevnte del føles mest som en beskyttelsesmekanisme mot å bli skuffet. Jeg tror dog ikke at jeg vil bli skuffet over gutt, men det vet jeg ikke før jeg eventuelt får vite at det er det det er.
 
Jeg har en følelse på gutt, vet ikke hvorfor. Har bare forestilt meg det i flere uker :flower Jeg blir like glad uansett selvfølgelig :Heartred
 
Jeg har en følelse på gutt, vet ikke hvorfor. Har bare forestilt meg det i flere uker :flower Jeg blir like glad uansett selvfølgelig :Heartred
Det er slettes ikke selvfølgelig å bli like glad uansett... Fint det er selvfølgelig for deg:)
 
Jeg har egentlig ingen følelse, men tipper på gutt. Har en av hver, og jeg blir fornøyd uansett:)
 
Med nr 1 var jeg helt sikker på jente, noe som stemte :Heartred med nr 2 var jeg veldig usikker hele veien, visste ikke hva h*n var før fødselen og ut kom en liten prinsesse. To vidt forskjellige svangerskap, men samme kjønn. Nå er vi igang med tredje svangerskap som igjen er ulikt de to andre, så veldig usikker på hva jeg tenker, hadde jo vært stas med en gutt, men odsen sier vel at det blir en jente til :)
 
Jeg mistenker at det er ei jente, men hele familien håper bittelitt ekstra på en gutt siden barna på begge sider kun har fått jenter til nå, men vi blir like glade uansett :angel8
 
Jeg hadde veldig følelse på gutt forrige gang, og det stemte :) denne gangen føler eg også at det blir gutt men drømte at eg fikk jente.. hihi. Håper bare eg får en frisk baby til termin :rolleyes:
 
Var heeelt sukke rpå gutt sist, og gutt ble det! Ingen følelse denne gangen, men jeg holder en knapp på gutt og mannen på jente :Heartblue:Heartpink spennende!
 
Jeg tror det er en jente. Men tror nok også at det ligger mye ønsketenkning bak:love7
 
Jeg tror det blir en jente. I min familie er det stort sett bare jenter, så blir vel enda ei jente. Men hadde vært stas å fått en gutt men da må det handles inn mye nytt tøy selv om vi har/hatt en del kjønnsnøytrale farger på klærne til 3 åringen.
 
Vi håper, og tror, på jente :) vi prøvde å planlegge med tanke på eggløsning, vi hadde sex 5 dager før eggløsning, så jeg tipper vi hvertfall har fått tippet skalaen litt med tanke med jente.
 
Jeg aner ikke, men siden alt er så likt som mittforrige svangerskap tror jeg jente. Forrige gang trodde jeg gutt ig det ble jente så sikkert motsatt nå da;)
 
Har en følelse på gutt. Har ei jente fra før og har egentlig alltid tenkt at jeg kom til å få to jenter, men siden svangerskapene har vært så utrolig forskjellige skiftet jeg mening :joyful: Ser fordeler med begge kjønn :love2
 
Det er slettes ikke selvfølgelig å bli like glad uansett... Fint det er selvfølgelig for deg:)

Seriøst??
Trodde det var slik for 50 år siden, når man skulle ha en sønn til å arve gården.. eller i Kina, India og flere land hvor de ønsker seg gutt....tragisk.
 
Seriøst??
Trodde det var slik for 50 år siden, når man skulle ha en sønn til å arve gården.. eller i Kina, India og flere land hvor de ønsker seg gutt....tragisk.
Det er ganske vanlig om man har bare jenter eller bare gutter fra før, at man ønsker seg det man ikke har. Selv om de fleste tar imot begge kjønn med glede, er det veldig vanlig å ønske seg ett bestemt kjønn litt mer. De jeg har sett som har uttrykt veldig sterke ønsker om et bestemt kjønn har dog stort sett gjort det på skjulte forum.
 
Back
Topp