Tanker om julebaby

Ja, skal ikke nekte for at jeg tenker på dette selv. Har termin 15/16. desember, så det er en relevant mulighet for fødsel på selveste julaften. Heldigvis er ikke jula SÅ viktig for meg, selv om betydningen er større nå som jeg har et barn. Men jeg tenker ikke å planlegge noe julemiddag i eget hjem, og heller si til familie at kommer vi, så kommer vi, og vi blir sikkert ikke lenge :)

Blir barnet født typ 22.12, vil jeg absolutt prøve å være ferdig med barsel til 23.12 [emoji23]
Ikke noe ønske om å være på sykehuset da. Hater sykehusmat [emoji43]

Haha, ja. Føder jeg den 22. Reiser jeg nok hjem tidlig den 24 tenker jeg. Er langt til sykehuset så vil helst unngå det da, må jo kjøre tilbake for å ta nyfødtscreening på dag 3 i tilfelle [emoji85]
 
Vi venter vår først, termin 11 desember, så selv med overtid bør jeg har født før juleaften. Synes det blir fint at vi begge får noen uker hjemme sammen i starten....
 
Jeg har også termin 27 des, er livredd for å være på sykehuset på julaften/juletiden.. Så jeg skjønner deg så godt!! Har to barn fra før av. Kan godt komme et stykke før jul eller etter 27 [emoji12]
 
Jeg har også termin 27 des, er livredd for å være på sykehuset på julaften/juletiden.. Så jeg skjønner deg så godt!! Har to barn fra før av. Kan godt komme et stykke før jul eller etter 27 [emoji12]

Åh, ja, det er liksom den julaften som svir verst... hvis jeg bare får være hjemme den dagen, så [emoji813]️

Husker fra første svangerskap at jeg var mer enn villig til å føde før tida, må vel satse på det [emoji23]
 
Har selv termin ut ifra min beregning, 24 desember. Jeg kjenner litt på det at det er veldig sent på året. Egentlig desember generelt, så jeg forstår absolutt tankegangen din og jeg føler mye av det samme. Har ikke barn fra før, så sånn sett går jeg ikke glipp av noe, men ja. Uansett er jeg veldig glad for at jeg har klart å bli gravid :) så får terminen være mindre viktig å gruble over for min del :)
 
Trodde aldri jeg skulle si at jeg håpet på overtid, men det gjør jeg faktisk litt nå :D h*n kommer når h*n kommer, men med termin to dager før det nye året så prøver jeg gjerne å knipe igjen litt :p ingen trappeløp og kanelspising denne gang. Heller ikke riestimulerende akupunktur! :D Sønnen kom 6 dager før termin, så hvis det skal bli likt denne gang blir et julaften :hilarious:
 
Trodde aldri jeg skulle si at jeg håpet på overtid, men det gjør jeg faktisk litt nå :D h*n kommer når h*n kommer, men med termin to dager før det nye året så prøver jeg gjerne å knipe igjen litt :p ingen trappeløp og kanelspising denne gang. Heller ikke riestimulerende akupunktur! :D Sønnen kom 6 dager før termin, så hvis det skal bli likt denne gang blir et julaften :hilarious:

Hehe. Innrømmer at jeg også tenker at januar hadde vært kjekt... men liker ikke tanken på overtid [emoji51] er så nervøs for sånt! Men 5 dager overtid hadde jo kanskje gått bra [emoji23]
 
Her er jeg egentlig litt heldig med at eksmannen skal ha barna denne julen. [emoji5] En dag jeg frykter annethvert år siden savnet etter å dele jula med barna blir så sterk.
Er lissom ikke jul uten dem , så forstår deg godt jeg [emoji173]
Nå har jeg termin 24 desember og tenker at jeg er sjeleglad for at jeg ikke går "glipp av" jula med barna om spiren kommer rundt termin i år ,også kan jeg heller ha fokus på neste jul med alle samlet hjemme året etter [emoji7]
 
Jeg har også termin 27. Des, og min STOOOORE frykt er at jeg er på sykehuset på julaften! Jeg gråter nesten må av frykt, for om jeg ikke får vært sammen med frøkna mi på julaften da vet jeg ikke hvordan det skal gå! Julen er en høytid som betyr mye for meg, så enten må nurket kom ei uke før eller hold seg inn til termin :hilarious:
 
Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det å må ligge på sykehuse på julaften, men nå er dette mitt første barn og jeg og sambo har ikke noen spesielle juletradisjoner laget. Vi er enten hos min foreldre eller hos han og ikke noe mer enn det. Så om vi må ligge på sykehuset og ferie jul i år, så får man bare prøve å ha det så fint som man kan. Kan heller ikke tro den sykhusmaten er så god, men heldivis er det ikke langt unna utsteder så om det blir ille får jeg bare sende han på en runde og finne noe god mat :') Kose oss skal vi uansett tenker jeg, blir et stort øyeblikk, men syns jo selvfølgelig at den kan komme litt før jul, hadde jo vært best :)
 
Jeg forstår dine tanker og følelser, spesielt siden du har termin så tett opp mot både jul og nyttår. Her blir det forsåvidt et ikketema da jeg har termin 1.desember. Jeg jobber derimot tredelt turnus og kan derfor relatere meg til situasjon din. Det å være på jobb aften julekvelden er ikke såå gøy, spesielt etter du har fått egne barn[emoji849] Det vi har gjort her er å feire feks julaften 1.juledag hvis jeg har jobbet kveld. Tenkte bare komme med det som et tips hvis du skal måtte oppleve å være på sykehuset akkurat da. Det blir ikke heelt det samme, men en god løsning nr 2 synes værtfall jeg [emoji4]
 
Postet i feil tråd
 
Last edited:
Litt godt å se at jeg ikke er den eneste som tenker disse tankene... det oppleves som helt krise å skulle være vekke fra barnet mitt på julaften, og jeg kommer nok i tilfelle til å tenke mye på det...
jula er så spesiell... jeg er så tradisjonstro og elsker jula [emoji813]️ men det skal nok bli greit uansett. Så får vi ta det som det kommer.

Hvis det hadde vært 1. Barnet tror jeg ikke det hadde plaget meg så mye å fått i jula... det er denne ungen som jeg er så innmari avhengig av som er problemet [emoji23][emoji85][emoji813]️
 
Jeg har så mange tanker om julebaby! Mest av alt blir jeg overlykkelig uansett når jeg evt får baby [emoji813]️ men!!!

Jeg har termin 27. Desember. Sånn sett kan jeg både risikere å være på føden på julaften, nyttårsaften, og å føde i januar... alt er liksom mulig.

Men jeg har virkelig ikke lyst til å være vekke fra jenta mi på julaften [emoji17] er liksom redd for å være innlagt akkurat den dagen.

Jeg er andrerangs, og forrige fødsel startet så smått morgenen dagen etter termin. Fødselen skjedde natt til 2. Dag på overtid. Jeg fødte fort da det ble vondt og har ikke så god tid på å komme meg til sykehuset [emoji23]

Jula ble magisk igjen da jeg fikk barn. Og jeg er så redd for å gå glipp av ei jul med henne. Er dere redde for noe sånt?

Sniker fra januar 2019, med en tidlig januar termin, så tenker jeg det samme :) Første kom noen dager før.. Håper denne holder seg inne til i alle fall romjulen, men gjerne lenger og :p Kanskje jeg går maks overtid denne gangen og angrer på at jeg ønsket det :p Med tanke på storebror som jeg vil feire jul med håper jeg å unngå julaften i alle fall!
 
Sniker fra januar 2019, med en tidlig januar termin, så tenker jeg det samme :) Første kom noen dager før.. Håper denne holder seg inne til i alle fall romjulen, men gjerne lenger og :p Kanskje jeg går maks overtid denne gangen og angrer på at jeg ønsket det :p Med tanke på storebror som jeg vil feire jul med håper jeg å unngå julaften i alle fall!

Huff, ja... det er jo sikkert teit å sitte og tenke på dette nå, men jeg er over snittet interessert i jula [emoji5]
Overtid høres jo ikke morsomt ut i utgangspunktet, men kanskje bedre enn akkurat julaften [emoji23]
 
Huff, ja... det er jo sikkert teit å sitte og tenke på dette nå, men jeg er over snittet interessert i jula [emoji5]
Overtid høres jo ikke morsomt ut i utgangspunktet, men kanskje bedre enn akkurat julaften [emoji23]

Jeg elsker julen og gleder meg til å feire meg gutten min, så ønsker for alt i verden å være hjemme akkurat julaften :) Godt vi er flere i samme båt! Kan jo hende man blir justert frem eller tilbake på ultralyd da, så terminen kan jo endre seg. Men tviler på at den endrer seg menge dage..
 
Jeg elsker julen og gleder meg til å feire meg gutten min, så ønsker for alt i verden å være hjemme akkurat julaften :) Godt vi er flere i samme båt! Kan jo hende man blir justert frem eller tilbake på ultralyd da, så terminen kan jo endre seg. Men tviler på at den endrer seg menge dage..

Tviler jeg også, for jeg brukte EL-tester [emoji85] men uansett termin så kommer vel baby når den kommer [emoji38]
 
Back
Topp