Tanker om julebaby

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har så mange tanker om julebaby! Mest av alt blir jeg overlykkelig uansett når jeg evt får baby [emoji813]️ men!!!

Jeg har termin 27. Desember. Sånn sett kan jeg både risikere å være på føden på julaften, nyttårsaften, og å føde i januar... alt er liksom mulig.

Men jeg har virkelig ikke lyst til å være vekke fra jenta mi på julaften [emoji17] er liksom redd for å være innlagt akkurat den dagen.

Jeg er andrerangs, og forrige fødsel startet så smått morgenen dagen etter termin. Fødselen skjedde natt til 2. Dag på overtid. Jeg fødte fort da det ble vondt og har ikke så god tid på å komme meg til sykehuset [emoji23]

Jula ble magisk igjen da jeg fikk barn. Og jeg er så redd for å gå glipp av ei jul med henne. Er dere redde for noe sånt?
 
(Er så redd for å høres utakknemlig ut også, for jeg er OVERLYKKELIG over å kanskje få sen-desember baby[emoji813]️ bare at nå har jeg et barn fra før som jeg også elsker så masse)
 
Jeg har termin 4. desember, så det er langt unna julebaby sånn sett, men jeg skjønner bekymringen.

Jeg tenkte først at kunne ikke hun bli med på føden, men det er kanskje ikke akkurat den ultimate julaften for et barn. Jeg feiret annenhver jul med besteforeldrene mine da jeg var liten. Pappa var ikke alltid tilstede. Det var alltid kos likevel. Besteforeldrene mine var såå flink til å gjøre det til en magisk opplevelse likevel.
 
Jeg tenker egentlig at det er helt det samme om lille kommer julaften, nyttårsaften eller når som helst. Men forstår tanken din [emoji173]
 
Jeg har termin 4. desember, så det er langt unna julebaby sånn sett, men jeg skjønner bekymringen.

Jeg tenkte først at kunne ikke hun bli med på føden, men det er kanskje ikke akkurat den ultimate julaften for et barn. Jeg feiret annenhver jul med besteforeldrene mine da jeg var liten. Pappa var ikke alltid tilstede. Det var alltid kos likevel. Besteforeldrene mine var såå flink til å gjøre det til en magisk opplevelse likevel.

Hehehe! De lar vel ikke barn bli med på ultralyd engang, så å få ha med en toåring på føden er vel tvilsomt, om jeg så skulle ha ønsket det!

Vet at besteforeldrene hadde gitt henne en fantastisk dag. Men jeg hadde likevel gått glipp av det. Og hva er vel bedre enn å oppleve julaften gjennom barnet sitt? Faktisk helt magisk for meg... :Heartpink Satser på at jeg får oppleve den sammen med henne, enten som veldig gravid eller med en liten baby i tillegg.
 
Ja, føler det på samme måten.. har termin 30.desember, fødte en uke før termin sist :bored: er litt redd for å måtte reise fra gutten min midt i jula, vil se han åpne gaver og beundre treet og kose seg. Håper virkelig bebi kommer litt over termin denne gangen
 
Jeg tenker egentlig at det er helt det samme om lille kommer julaften, nyttårsaften eller når som helst. Men forstår tanken din [emoji173]

Ja, jeg hadde tenkt akkurat det samme hvis jeg ikke hadde barn fra før...
 
Ja, føler det på samme måten.. har termin 30.desember, fødte en uke før termin sist :bored: er litt redd for å måtte reise fra gutten min midt i jula, vil se han åpne gaver og beundre treet og kose seg. Håper virkelig bebi kommer litt over termin denne gangen

Godt å høre at det ikke er bare meg. Det er liksom ikke barnet jeg er bekymret for, hun hadde fått det helt STRÅLENDE hos besteforeldrene. Men det er jo JEG som går glipp av gleden hennes, ikke sant. Det høres kanskje rart ut for noen, men jeg sitter altså her i mai og kjenner veldig på det :p
 
Jeg skjønner hvordan du tenker...
For jeg har ungene på julaften annenhvert år. Jeg vet de har det bra og fint når de ikke er hos meg, men jeg går glipp av det...
I år skal de være hos meg, jeg har termin 14. men jeg får ikke lov til å gå over termin, så jeg tror jeg er safe i år...
 
Husker jeg tenkte mye på det samme med nr 1. Hadde termin 1. januar og var utrolig glad da julaften var over uten at noe hadde skjedd. Eldstemann ble født på nyttårsaften da så var innlagt både på nyttårsaften og 30 års dagen min som var 4. Januar (lå lenger inne enn vanlig pga lavt blodsukker hos baby). Denne gang har jeg termin en gang mellom 14. Og 20 desember (bv og jordmor sin beregning er 20., fastlege har 16., og tul den 14). Født dagen før og dagen etter termin med de 2 første så spent denne gang :). 3je mann er en luring sies det:)
 
Husker jeg tenkte mye på det samme med nr 1. Hadde termin 1. januar og var utrolig glad da julaften var over uten at noe hadde skjedd. Eldstemann ble født på nyttårsaften da så var innlagt både på nyttårsaften og 30 års dagen min som var 4. Januar (lå lenger inne enn vanlig pga lavt blodsukker hos baby). Denne gang har jeg termin en gang mellom 14. Og 20 desember (bv og jordmor sin beregning er 20., fastlege har 16., og tul den 14). Født dagen før og dagen etter termin med de 2 første så spent denne gang :). 3je mann er en luring sies det:)
Kan fort havne i novemberforumet du då. Eg blei fødd tre veke før termin iallefall og er nummer tre ☺️
Eg tenke litt på detta om å kanskje føde og ligge romjula. 13 desember e føreløbig termin hos gyn, men sjansen for å gå over e der jo ☺️
Vi har veldig sterke tradisjona i min familie, og vi skkulle vere der i jula. Så akkuratt det gnege litt, MEN eg er overlukkeleg for å vere gravid og skulle få ein baby ☺️ Så litt blanda kjensler ☺️
 
Kan fort havne i novemberforumet du då. Eg blei fødd tre veke før termin iallefall og er nummer tre [emoji5]️
Eg tenke litt på detta om å kanskje føde og ligge romjula. 13 desember e føreløbig termin hos gyn, men sjansen for å gå over e der jo [emoji5]️
Vi har veldig sterke tradisjona i min familie, og vi skkulle vere der i jula. Så akkuratt det gnege litt, MEN eg er overlukkeleg for å vere gravid og skulle få ein baby [emoji5]️ Så litt blanda kjensler [emoji5]️
Tenker også veldig på det å gå overtid og muligens måtte ligge på sykehus juledagene. Elsker jul og vil jo helst være med familien spesielt guttene mine:).
 
Jeg skjønner hvordan du tenker...
For jeg har ungene på julaften annenhvert år. Jeg vet de har det bra og fint når de ikke er hos meg, men jeg går glipp av det...
I år skal de være hos meg, jeg har termin 14. men jeg får ikke lov til å gå over termin, så jeg tror jeg er safe i år...

Åh, ja, tenk dere som må dele på barna i høytidene... da må jeg vel uansett klare én jul... huff.

Da er du nok safe i år!! Heldigvis! Det er godt da, at du ikke misser denne jula når de skal være hos dere [emoji5]
 
Åh, ja, tenk dere som må dele på barna i høytidene... da må jeg vel uansett klare én jul... huff.

Da er du nok safe i år!! Heldigvis! Det er godt da, at du ikke misser denne jula når de skal være hos dere [emoji5]

Det er lettere å misse en jul når de er små enn store faktisk.. da skjønner de alt..

Krysser fingrene for at du slipper sykehus på julaften! Få den heller 29 ;) jeg deler gjerne bursdagen min jeg :)
 
Det er lettere å misse en jul når de er små enn store faktisk.. da skjønner de alt..

Krysser fingrene for at du slipper sykehus på julaften! Få den heller 29 ;) jeg deler gjerne bursdagen min jeg :)

Hehe har du bursdag den 29.?:) gøy! Hvis jeg føder samme dag ift termin som jeg gjorde sist, så blir det jo 29.! Hehe!

Eller... ble satt fram på oul sist ift IVF-termin. To dager. Og denne gangen er jo mens-termin 24 og ELtermin 27... så alt er mulig [emoji23]
 
Hehe har du bursdag den 29.?:) gøy! Hvis jeg føder samme dag ift termin som jeg gjorde sist, så blir det jo 29.! Hehe!

Eller... ble satt fram på oul sist ift IVF-termin. To dager. Og denne gangen er jo mens-termin 24 og ELtermin 27... så alt er mulig [emoji23]

Hehe... kan aldri vite.. de små er uansett ikke lydhøre på datoer, de bestemmer selv :p

Ja, er så heldig å ha bursdag da... ;)
 
Sniker fra november. Jeg hadde termin 13. desember med første. Han kom 20. desember med akutt keisersnitt etter 30 timer med rier. Måtte være på sykehuset helt til morning julaften (de ville helst ha meg lengre fordi ammingen ikke var kommet i gang). Som den julepersonen jeg er så reiste vi direkte fra sykehuset og 1,5 time til mine foreldre for julefeiring. Er det noe jeg angrer på, så er det at vi reiste dit. Burde dratt hjem og tatt livet med ro. Jeg var totalt utslitt langt uti januar.

Nå hadde vi kun den nye babyen og oss da. Men jeg tenker at dette er én jul, og skulle du gå glipp av det, så er det mange nye sjanser. Selv om jeg forstår deg KJEMPEGODT! Så som den julepersonen jeg er hadde jeg utsatt julaften om det viser seg at dere ender på føden da. Ta det som det kommer og ta julaften og pakker seinere om så på nyttårsaften. Da får du med deg pakker og jenta di sin glede. Nå vet jo ikke jeg om dere skal feire med mange da og om det er mulig å utsette.
 
Hehe... kan aldri vite.. de små er uansett ikke lydhøre på datoer, de bestemmer selv :p

Ja, er så heldig å ha bursdag da... ;)

De hører absolutt ikke etter nei [emoji23][emoji23]
 
Ja, skal ikke nekte for at jeg tenker på dette selv. Har termin 15/16. desember, så det er en relevant mulighet for fødsel på selveste julaften. Heldigvis er ikke jula SÅ viktig for meg, selv om betydningen er større nå som jeg har et barn. Men jeg tenker ikke å planlegge noe julemiddag i eget hjem, og heller si til familie at kommer vi, så kommer vi, og vi blir sikkert ikke lenge :)

Blir barnet født typ 22.12, vil jeg absolutt prøve å være ferdig med barsel til 23.12 [emoji23]
Ikke noe ønske om å være på sykehuset da. Hater sykehusmat [emoji43]
 
Back
Topp