Tanker om barnehagestart

smilejenta78

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Desemberlykke 2018
Jeg har liksom alltid vært rolig på dette med bhg, særlig fordi jeg er førskolelærer og har vært igjennom mange runder med tilvenning av barn. Men jammen meg synes jeg dette ble helt FORFERDELIG å tenke på når det kom til min egen unge. Jeg sliter virkelig med tanken på at hun skal begynne i barnehagen ved ett år ca, og kjenner at jeg ikke er klar for den løsrivelsen ennå. Får helt vondt langt inni mammahjertet og føles faktisk helt FEIL for meg. (Men kan hende det går seg til de neste 4 mnd? Hun er fortsatt bare 8 mnd).

Instinktet mitt sier liksom at jeg må være med henne, passe på henne og kjenner at jeg går med en vondt klump i magen over dette med bhg. Vet at det i de fleste tilfeller går seg til, og at det går bedre enn jeg tror. Men tror det er ekstra vanskelig fordi jeg trolig er hjemme fremover pga sykdom og da har dårlig samvittighet for at jeg kunne hatt ho hjemme. MEn slites veldig, for tanken er jo at jeg må bli friskere, så hun bør gå noe i bhg hvertfall etterhvert. Kanskje 50 % ville funka eller korte dager? Bør jeg utsette start noe til jeg føler meg klar?

Hva tenker dere om bhg-start og er det flere som får vondt i magen ved tanken?
Føles nesten unormalt å ønske å være hjemme lenger med baby i disse dager, og kanskje å føle det slik, men er vel ganske normalt at det påvirker mammahjertet litt?

Hva tenker dere?