Takke for gratulasjoner på Facebook?

Gratulerer med overstått dag :)

Jeg fjerner bursdagen min rett før slik at de jeg evnt får gratulasjoner fra, er de nærmeste og til de skriver jeg en variasjon av takk og litt forskjellige smilefjes :)

Synes en sånn fellesmelding er litt klei, for man får ofte gratulasjoner på etterskudd og slikt. Da tenker jeg at hvis du ikke husket det på dagen, så er det absolutt ikke noen vits i å gjøre alle oppmerksomme på det dagen etter..?

Men for all del de som liker de ekstra gratulasjonene bør jo bare fortsette med det. Jeg liker at bare de som bryr seg og faktisk er venner med meg skriver og ikke hele facebook.

Vanlig folkeskikk og høflighet å takke !

Jeg har aldri bursdagen min synlig på Facebook. Jeg syntes det er fint å bli husket på, men liker ikke alle gratulasjoner som kommer fordi Facebook minner folk på at jeg har bursdag. Jeg har kun 75 venner på Facebook, og får ca 10 gratulasjoner der inne hvert år. De takker jeg for i et svar under hver gratulasjon.

Det hører med å fortelle at jeg ikke skriver gratulasjoner på Facebook selv, og alle de jeg vil gratulere får en personlig SMS eller telefon av meg på bursdagen sin. Jeg ser at mange av mine venner og flere i familien har begynt å gjøre det samme, og det syntes jeg er mer personlig og hyggelig, og det viser at man uavhengig av Facebook klarer å huske på bursdagen til de man bryr seg om/har i livet sitt.

Når det er sagt er jeg enig med de som skriver her inne at det er høflig å takke, men skjønner tankegangen om fisking. Jeg ville løst det med å skrive enten en takk på hver gratulasjon underveis i bursdagen eller som et felles takkeinnlegg dagen etterpå. Etternølere finnes overalt og vil dukke opp uansett hva man velger å gjøre...

Back
Topp