Takke for gratulasjoner på Facebook?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Altså, jeg her bursdag i dag.
(Ikke fisking etter gratulasjoner, noe som er en del av poenget mitt, bare les videre)

Jeg har fått en haug med gratulasjoner på FB.
Har sett mange skriver på kvelden hvor de har bursdag eller morgener etter "Tusen takk for alle gratulasjonene på min bursdag".
Og her er jeg litt delt..
1. Man skal da all tid takk
2. Er det å fiske etter flere.

Hva tenker dere?
 
Jeg liker bare alle jeg ser, orker ikke skrive takk til alle.
Jeg fjerner bursdagen min fra Facebook like før hvert år, nettopp for å slippe, fordi jeg er så utilpass rundt hele greia
 
Gratulerer med dagen!!

Jeg takker på kvelden eller dagen etter fordi da tenker jeg alle som vil har fått gratulert meg ferdig, så da takker jeg til slutt :) Syns det er litt kynisk å tro at folk fisker etter flere gratulasjoner...
 
Pleier å skrive en samlet takkemelding dagen derpå, og da er det som oftest et par etternølere som gratulerer på etterskudd. Høflig å takke tenker jeg.

Gratulerer med dagen. ❤
 
Ser ikke på det som fiske
 
Pleier å skrive en samlet takkemelding dagen derpå, og da er det som oftest et par etternølere som gratulerer på etterskudd. Høflig å takke tenker jeg.

Gratulerer med dagen. ❤
Jeg skriver også en samlet takkemelding, og jeg har aldri tenkt på at folk fisker etter flere gratulasjoner når andre har gjort det samme :nailbiting:

Gratulerer med dagen, Musemor :D
 
Eg har ikkje min bursdag på fjesboko, eg syns det er kleint med heile greio.
 
Jeg trykker liker og kommenterer en variant av "takk" på innlegget til hver enkelt. Skriver ikke en status der jeg takker for gratulasjoner, jeg føler også at det (hos mine facebookvenner i alle fall) blir gjort for å få et par ekstra gratulasjoner.. :)
 
Gratulerer med dagen :)
Tenker også at når det begynner å bli stille av gratulasjoner, så kommer: takk for hilsener.. ❤️
Og da strømmer det inn igjen med flere hilsener..

Er vel ikke alle som tenker på det, mek tror mange gjør det bevisst.

Jeg inkludert :hilarious:
Jeg elsker å ha bursdag, så synes det var helt topp å få enda flere gratulasjoner..
 
Jeg trykker liker og kommenterer en variant av "takk" på innlegget til hver enkelt. Skriver ikke en status der jeg takker for gratulasjoner, jeg føler også at det (hos mine facebookvenner i alle fall) blir gjort for å få et par ekstra gratulasjoner.. :)

Samme her.


Og, gratulerer med dagen, musemor!
 
Jeg gjør det ikke. Men nå har jeg bare 30-40 venner på Facebook, kun familie/slekt og nære venner. Har et par jeg ikke gidder å slette fordi vi var «bestevenner» for 15 år siden og da får jeg sikkert spørsmål og masing om hvorfor :p
Slenger på et liker på de gratulasjonene jeg får og ferdig med det
 
Gratulerer med dagen :D

Jeg tenker på begge deler. Jeg tenker da at andre fisker etter mer gratulasjoner ved å takke på kvelden eller neste dag for å få med seg siste rest av de som har "dårlig" samvittighet fordi de har "glemt" bursdagen til vedkommende. Grunnen til at jeg tenker sånn er fordi jeg selv tenker slik. Jeg takker ca annenhvert år. Gjorde ikke det i fjor, og tror heller ikke jeg gjør det i år, men uansett.. Når jeg da har gjort det, så er det for å se om jeg kan få med meg siste rest som "glemte" meg. Har hendt at flere jeg trodde var gode venner, ikke har skrevet gratulasjon og da blir jeg litt lei meg. (bursdag er viktig for meg, til og med på Facebook) Og når de vennene da ikke skriver på den "takke for gratulasjoner" så blir jeg ihvertfall lei meg..
 
Grattis med vel overstått :)

Jeg pleier å takke på hvert enkelt innlegg, men synes forsåvidt det er like greit å skrive en takkestatus på enden av dagen. Har ikke tenkt på at noen gjør det for å skvise frem flere gratulasjoner, men om så er ser jeg ikke noe galt i det :p
 
Jeg skriver en samlet takke melding på slutten av dagen. Synes det er høffelig å takke når man får gratulasjoner.
 
Gratulerer med dagen :) jeg svarer alltid alle personlig , men angrer alltid for det tar mye tid. Synes en samlet takk er helt fin. Opplever ikke det som noe negativt.
 
Jeg har pleid å takke alle men da er jeg redd jeg har misset en, så heller en takk for alle.
 
Jeg gratulerer ingen på Facebook ,og forventer ikke få det selv heller. Og jeg takker evt heller ikke for det.
 
Jeg trykker liker på alle alle gratulasjoner også skriver jeg tusen takk også navnet til vedkommende.
 
Tenker du at det er om å gjøre å få flest da eller?
Jeg har blitt oppdratt til å være høflig, takke og å si hver så snill. Så jeg takker på Facebook. Siden jeg ikke sitter på Facebook hele dagen, så takker jeg i en felles melding enn. Å sitte å skrive takk 200 ganger er ikke aktuelt. Jeg kaller det høflighet, du kaller det fisking, så forskjellig er verden.
 
Back
Topp