Takk for meg (også)

Huff:( klem å varme tanker fra meg<3

Så utrolig uheldig du har vært! Helt ufattelig :( får helt vondt inni meg på å tenke på hvor vondt du må ha det! :(

Jeg ble påvist MA når jeg skulle være 10 uker på vei, da hadde det stoppet i uke 5-6. Dette skjedde rett etter en SA. Fikk sykemelding og tablettene. Tok tablettene i skjeden, svelget tablett for kvalmestillende og smertestillende i endetarmen. Lå helt stille på sofaen med maxibind, masse drikkevann, bøtte og ventet. Du ska ligge helt i ro de første 2-3 timene mener jeg å huske. Så skal du forsøke å gå på do. Har det ikke begynt å blø skikkelig så skal du svelge de neste tablettene og vente mer. Jeg måtte det og da kom det litt etter det. Veldig viktig at du får tatt gode smertestillende da det er vondt.. :( Når du først blør skikkelig tar du ikke flere tabletter.
Du SKAL ha en voksen med deg på dette som følger med deg!
Jeg hadde store blødninger de første dagene, for så å ha av og på med små blødninger og brun utflod i 2 uker. Og deretter slet jeg med ujevn syklus i 2 måneder :(
Men etter det kom jeg på en 100% perfekt syklus og etter den prøvde jeg på neste måned å bli gravid igjen som og var perfekt syklus, ble da gravid! :)

Off masse lykke til <3

Takk for svar. Jeg fikk ikke beskjed om å ligge stille etter å tatt pillene...
Men kanskje det er noen andre typer.
Jeg tok en modningspille i går, i morgen skal jeg ta fire tbl i skjeden, og smertestillende. Filk beskjed at det ikke kom til å ta så lang tid før jeg begynte med kramper etter disse tbl.

Takk for svar. Jeg fikk ikke beskjed om å ligge stille etter å tatt pillene...
Men kanskje det er noen andre typer.
Jeg tok en modningspille i går, i morgen skal jeg ta fire tbl i skjeden, og smertestillende. Filk beskjed at det ikke kom til å ta så lang tid før jeg begynte med kramper etter disse tbl.
Ja fikk cytek trur jeg de hetter.. Da skulle de første tablettene i skjeden, derfor de sa jeg burde ligge. Men fikk ikke noe kramper før nesten 5 timer etterpå

Når du setter de fire cytotec (om det var det du fikk) tablettene i skjeden skal du ligge i 60 minutter for at de skal ha effekt. Etter 60 minutter bør du være oppe så mye som mulig. Om du klarer det gå trappen eller evt høye knebøy. Jo mer du er oppe, jo fortere blir du ferdig (som oftest). Det er veldig individuelt hvor fort man kjenner virkning av tablettene. Smertene vil komme i bølger. Masse lykle til :-)

Ja fikk cytek trur jeg de hetter.. Da skulle de første tablettene i skjeden, derfor de sa jeg burde ligge. Men fikk ikke noe kramper før nesten 5 timer etterpå

5 timer ja, det er jo en stund.. Skal ta cytotec.. Får sjekke felleskatalogen, gyn sa ingenting om det, men han er litt distré:meh:

Når du setter de fire cytotec (om det var det du fikk) tablettene i skjeden skal du ligge i 60 minutter for at de skal ha effekt. Etter 60 minutter bør du være oppe så mye som mulig. Om du klarer det gå trappen eller evt høye knebøy. Jo mer du er oppe, jo fortere blir du ferdig (som oftest). Det er veldig individuelt hvor fort man kjenner virkning av tablettene. Smertene vil komme i bølger. Masse lykle til :)

Ja det er cytotec jeg skal ta. Tusen takk for informasjon. Da håper jeg det ikke tar for lang tid, har bare lyst til å bli ferdig med dette.
Heldigvis har klinikken i danmark stor tro på at jeg kan bli gravid igjen så har et snev av håp her nå.
I dag har jeg rydda i skuffer og skap, må holde meg opptatt.

Tusen takk for alle klemmer, det varmer så absolutt:Heartred

5 timer ja, det er jo en stund.. Skal ta cytotec.. Får sjekke felleskatalogen, gyn sa ingenting om det, men han er litt distré:meh:
Er nok cytotec jeg og fikk, husker ikke navnet helt. Fikk med meg ett skriv som "bruksanvisning".. Det du hadde en anvisning for før og etter 9 uker. Synd det ikke er kapasitet nok til at dette kan bli gjort på sykehuset.. Noen syns nok det er greiest å gjør det hjemme i stillhet. Jeg selv kunne godt tenkt meg det, men forstår godt at de ikke har mulighet til det :(

Stor trøst, hvis det hjelper! Når jeg kom over MA og bestemte for å prøve bli gravid igjen ble jeg gravid på første forsøk! :)

Er nok cytotec jeg og fikk, husker ikke navnet helt. Fikk med meg ett skriv som "bruksanvisning".. Det du hadde en anvisning for før og etter 9 uker. Synd det ikke er kapasitet nok til at dette kan bli gjort på sykehuset.. Noen syns nok det er greiest å gjør det hjemme i stillhet. Jeg selv kunne godt tenkt meg det, men forstår godt at de ikke har mulighet til det :(

Stor trøst, hvis det hjelper! Når jeg kom over MA og bestemte for å prøve bli gravid igjen ble jeg gravid på første forsøk! :)

Ja syntes det er greit å gjøre det hjemme i grunn, så lenge jeg føler meg trygg.
Tusen takk for at du deler dine erfaringer.
Etter å ha snakket med klinikken i danmark er jeg ved godt mot, da de har stor tro på at jeg kan bli gravid igjen, har allerede bestemt oss for å starte prossesen i august, så nå håper jeg alt går på skinner med syklusen, det har jeg jammen fortjent;).

Ja syntes det er greit å gjøre det hjemme i grunn, så lenge jeg føler meg trygg.
Tusen takk for at du deler dine erfaringer.
Etter å ha snakket med klinikken i danmark er jeg ved godt mot, da de har stor tro på at jeg kan bli gravid igjen, har allerede bestemt oss for å starte prossesen i august, så nå håper jeg alt går på skinner med syklusen, det har jeg jammen fortjent;).
Absolutt! Ta tiden til gode så du får deg 100% både mentalt og fysisk :) Viktig å føle seg klar igjen, ikke være redd for at alt skal gå galt igjen bare.

Absolutt! Ta tiden til gode så du får deg 100% både mentalt og fysisk :) Viktig å føle seg klar igjen, ikke være redd for at alt skal gå galt igjen bare.

Ja det må jeg nok jobbe litt med, jeg er litt katastrofetenker, så er nok nødt å jobbe litt med det om jeg skulle bli gravid igjen:rolleyes:.

Back
Topp