Tabu å være skuffet...

Vi hadde tre gutter og når nummer fire var jente brukte jeg fra oul til 2-3 mnd etter fødsel på å venne meg til at hun var jente.
Trodde bare vi kunne lage gutter, hadde sett for meg fire gutter i like klær på julekort osv.

Er like glad i alle ungene mine, og denne gangen håpet jeg på jente, sikkert nå som jeg visste at d i d hele gikk an. Rare greier egentlig.

Jeg innrømmer gjerne at jeg etter 2 gutter ble skuffet da 3. også viste seg å være gutt:)
Og jeg var skuffet hele svangerskapet fram til fødsel.. Nå bryr jeg meg ikke så veldig, elsker gutta høyere enn himmelen❤️

Jeg ble skuffet med en gang sist for magefølelsen var så sterk på noe annet. Da var det mange som sa er ingen rett å bli gravid, tenk på.....
Ja så klart er det viktigste at man kan få barn og at de er friske!!!! Men allikevel så må man få være litt "skuffet" noen minutter allikevel.
Du beskriver det slik jeg tenker/føler litt nå etter oul ;)

Jeg ønsker meg veldig en av hver, og er helt klar på at jeg har bestilt jente denne gangen. Tror ikke jeg vil vite kjønn på OUL. Da slipper jeg en eventuell skuffelse, er nesten sikker på at det er gutt.

Når ungen først kommer spiller det jo ingen rolle om det er gutt eller jente :-)

Selvfølgelig er det lov, jeg tror det er veldig normalt! Jeg har også veldig blanda følelser etter oul igår da jeg var helt sikker på at det er en lillesøster på vei, men så er det en gutt! Jeg er jo glad og veldig spent og spesielt glad på sambo sine vegne men samtidig får jeg dårlig samvittighet på datteren min sine vegne og blir litt skuffet over å ikke kunne bruke de samme klærne på nestemann osv. Hadde sett veldig for meg to døtre, Men så feil kan man ta!:p

Selvfølgelig er det lov, jeg tror det er veldig normalt! Jeg har også veldig blanda følelser etter oul igår da jeg var helt sikker på at det er en lillesøster på vei, men så er det en gutt! Jeg er jo glad og veldig spent og spesielt glad på sambo sine vegne men samtidig får jeg dårlig samvittighet på datteren min sine vegne og blir litt skuffet over å ikke kunne bruke de samme klærne på nestemann osv. Hadde sett veldig for meg to døtre, Men så feil kan man ta!:p
samme som meg du da :-) Godt det er flere av oss, selv om jrg ikke unner andre den følelsen ♡

Som om jeg skulle skrevet det selv!

Jeg var også veldig skuffet etter OUL. Har alltid ønsket meg en jente, og kunne ikke se for meg noe annet. Gråt i flere dager. I dag elsker jeg sønnen min over alt på jord og kunne aldri forestilt meg noe annet enn han. Men på det stadiet i graviditeten har man ikke noe å forholde seg til på samme måte, annet enn tankene og hvordan man har sett for seg at det skulle bli. Tror mange blir skuffet, men tror de aller fleste glemmer det umiddelbart når barnet kommer. Tror dog jeg alltid vil bære med meg en sorg om jeg aldri får en liten jente.

Eg har 2 jenter fra før. Og kjenner på følelsen at eg kan med jenter. Har ingen erfaring med guttebarn. Så litt nytt å skummelt om det blir gutt.
Men og veldig velkommen i familien . Trenger nokk flere gutter i huset( siden mannen min er alene om den rollen )
Eg blir på ingen måte skuffet om det er gutt. Men blir litt uvant :)

Det er nok litt tabu, ja. Jeg har alltid sett for meg å bli jentemamma! Jeg var selvfølgelig mest opptatt av at babyen hadde det fint på oul, men å få vite kjønn satt ganske sterkt. Jeg ønsket meg en liten jente noe enormt og belaget meg på at det var gutt helt frem til ultralyd for å ikke bli "skuffet".

Jeg fikk beskjed om at det var 100% sikkert en jente i magen. Allikevel drømte jeg MANGE ganger at jeg fødet en gutt i en bil i et parkeringshus i nærheten. Med en gang jeg hadde født og babyen var lagt på brystet spurte jeg hvilket kjønn det var. Jeg var bombesikker på at det var gutt.

Nå tenker jeg at det ikke spiller noen rolle åssen kjønn jeg hadde fått? Jeg hadde blitt akkurat like glad i en gutt! Men jeg har alltid levd i en drøm om å få en liten jente. Neste gang jeg får barn spiller det absolutt ingen rolle. Jeg er lykkelig så lenge babyen min er like frisk som den jeg allerede har. Det er neimen ikke alle som får friske barn, og ikke alle som får barn i det hele tatt. Jeg er evig takknemlig for barnet jeg har fått, men jeg skjønner tankegangen VELDIG godt :) Jeg følte selv at det blei tabu å snakke om det nettopp fordi det er flere rundt meg som inderlig ønsket seg et barn uansett kjønn, og at jeg da hadde virket egoistisk med disse tankene jeg hadde.

Jeg kan forstå at man ønsker seg et kjønn og ser for seg at det blir et spesielt kjønn, men kan ikke forstå at man blir skuffet og at man begynner å gråte hvis det er "feil" kjønn. Jeg har selv ønsket meg jente hver gang (sikkert fordi jeg er veldig jentete av meg), men heldigvis har jeg aldri kjent på skuffelsen når det har vist seg å være gutt to av tre ganger. Alltid blitt lettet og glad når det har vist seg at barnet er friskt:).

Det er tabu ja... Var en "sorgprosess" for meg da jeg fikk vite jeg ventet gutt nr to.
Ja, det blir nesten litt sånn... Og det er jo ikke frivillige følelser heller.. Man lir jo uansett like glad i barnet, og vender seg til tanken og det å vente en av et annet kjønn en man hadde sett for seg... Synes det er så ille at man skal bli ''dømt'' for å ha følelser rundt det jeg... Man styrer faktisk ikke følelsene sine.. <3 <3 <3

Jeg tror forventningene for noen handler litt om at man ser for seg å gjennoppleve sin egen barndom igjen. Da er det lettest å se for seg samme kjønn som man selv er. Kjente litt på det selv, men på OUL ble viktigste fokus at barnet var friskt.

Jeg vet ikke engang hva jeg får, det var ikke mulig å se på ultralyd. :(

Det er ei pine og rett og slett dritt å ikke vite!

Termin er om 3 uker og jeg vet jeg blir skuffet om det er en gutt, rett og slett fordi det da er barnefar (som jeg ikke bor sammen med mere) som får viljen sin med kjønn, en glede jeg ikke unner han!

Så kall meg gjerne egoistisk og kapp hodet av meg dere som vil, versågod!

Ingen hodekapping! Synes faktisk det er det beste argumentet jeg har hørt på lenge ;) :p

Jeg vet ikke engang hva jeg får, det var ikke mulig å se på ultralyd. :(

Det er ei pine og rett og slett dritt å ikke vite!

Termin er om 3 uker og jeg vet jeg blir skuffet om det er en gutt, rett og slett fordi det da er barnefar (som jeg ikke bor sammen med mere) som får viljen sin med kjønn, en glede jeg ikke unner han!

Så kall meg gjerne egoistisk og kapp hodet av meg dere som vil, versågod!
Om ikke du har grunn, har ingen grunn!!! Har full forståelse for deg jeg!!! <3 <3 <3

Back
Topp