Ja altså jeg ser ikke problemet med en førerhund i butikken og en hvilken som helst annen hun som oppfører seg like pent er jo ikke noe større problem daNei jeg synes ikke alle skal ta med seg hundene sin
Men det kan være behov en sjelden gang, så jeg hadde ikke reagert hvis hunden oppfører seg like pent og hygienisk som en førerhund. Men selvfølgelig skal ikke hunder taes med i butikken hvis ikke nødvendig, men det kan være grunner til å ikke sette den utenfor og at man må ha den med. Jeg binder hunden til moren min utenfor når vi går med den, helst et stykke unna inngangen dersom det er mulig. Det som irriterer meg er at småhunder får lov til mye men ikke større hunder.
Som en skriver tidligere her så er det hverken lov er hund i butikken, heller ikke bundet utenfor dersom du forlater den, slik du beskriver at du gjør i ditt innlegg :
Mattilsynet har regler om at det KUN er førerhunder som er tillatt i bedrifter der det produseres eller selges matvarer.
Å binde hunden fast utenfor inngang til butikk/kjøpesenter er heller ikke lov. Dette står i "lov om hundehold":
§ 5.Forbud mot å gå fra bundet hund
Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.QUOTE]