Ta med dyr i matbutikk

Det er ikke lov, veskehunder har jeg ikke sett som førerhund heller :P
Så ofte at folk hadde små hunder inni jakka når de var inne i butikken og handlet, de er søte ja men de har fortsatt ikke lov å være med inn så vi ga beskjed om det.
Har selv to små hunder men de får vente i bilen eller hjemme :)

Har hund selv og elsker dem. Men matbutikk... nei... og at dem er små har ingen betydning

Dyr har ingen ting på matbutikken å gjøre. Heller ikke klesbutikker, for den saks skyld. Jeg vil ikke ha klær eller matvarer med hundehår på.

Vært med på sånne diskusjoner før hvor hundeeieren mener bestemt at hunden er mye mer rensligere enn ett barn og at barn burde vært forbudt i butikkene.
Må bare si da er at hunden er det eneste "barnet" h*n har.
Bare å avslutte diskusjonen med en gang for personen er sprø :) hvertfall ikke ett engangstilfelle jeg har hørt det :)

Vært med på sånne diskusjoner før hvor hundeeieren mener bestemt at hunden er mye mer rensligere enn ett barn og at barn burde vært forbudt i butikkene.
Må bare si da er at hunden er det eneste "barnet" h*n har.
Bare å avslutte diskusjonen med en gang for personen er sprø :) hvertfall ikke ett engangstilfelle jeg har hørt det :)

Haha! :P Ja, for det finnes helt sikkert de som er allergiske mot barn også. ;)
Man klarer ikke å se det store bildet om det er slik man diskuterer. :P

Nei, det provoserer meg at folk tar med bikkjene over alt bare fordi de er små!
Hunder har heller ingenting i en veske å gjøre, det er helt latterlig.
Så en ute på kafé som hadde bikkja på fanget og pakket den inn i pledd som tilhørte kafeen.
Skikkelig uhøflig, de blir jo møkkete og fulle av hår. Og tenkt hvis en med allergi skal bruke det.
Har også sett bikkjer sitte på egen stol på uteservering, bikkjer har ingenting der å gjøre!

Nei, det provoserer meg at folk tar med bikkjene over alt bare fordi de er små!
Hunder har heller ingenting i en veske å gjøre, det er helt latterlig.
Så en ute på kafé som hadde bikkja på fanget og pakket den inn i pledd som tilhørte kafeen.
Skikkelig uhøflig, de blir jo møkkete og fulle av hår. Og tenkt hvis en med allergi skal bruke det.
Har også sett bikkjer sitte på egen stol på uteservering, bikkjer har ingenting der å gjøre!

Herregud o_Oo_Oo_O Folk tenker bare på seg og sitt... :mad:

Dyr på en matbutikk? Nei takk. Der har absolutt ikke dyr noe å gjøre!

Dette visste jeg ikke! Og det tror jeg det er ganske mange som ikke vet heller, for jeg ser stadig hunder bundet utenfor butikker.

Jeg syns ikke dyr skal inn i butikker, med så klart unntak av førerhunder.
Er nok ikke mange som er klar over det nei :P

Så lenge hunden ikke er borti noe så ser jeg ikke problemet. Da både store og små hunder.

Jeg ser egentlig ikke helt den stire krisen.. med mindre alle tok hundene sine med inn... men det er ikke lov, det trenger ikke diskuteres.

Det er ingenting å synes om, det er rett og slett ikke lov med hund i matbutikk, og blir dere tatt av mattilsynet så er det butikken som får problemer. Så ut med hundene!
Jeg elsker hunder jeg, men dette er bare ikke noe som går på skjønn. Førerhunder har lov (og sikkert hunder som må bli med av andre grunner f.eks. de som hjelper til ved føling o.l.) men alle andre hunder skal holde seg ute!

Så enig!!!

Så lenge hunden ikke er borti noe så ser jeg ikke problemet. Da både store og små hunder.
Ser du ikke problemet? :o Hva i all verden har en hund å gjøre i matbutikken? Det er også uhygenisk? Jeg er både redd og allergisk. Jeg må da kunne gå på butikken uten å være redd for at jeg skal få en allergisk reaksjon eller møte på en bjeffende bikkje. Hvis alle skal ha med seg hundene på butikken tror jeg det fort ville blitt kaos.

Vi har drevet kennel og oppdrett, hadde på det meste 16 hunder hjemme hos oss, og er super hundefamilie, men vi er alle enige om at hunder ikke hører hjemme der det er mye folk som ferdes - restauranter(uteservering også ja!!), café, kjøpesenter, andre butikker, store arrangementer som ikke er hunderelatert osv. Dette er for å ta hensyn til andre mennesker og også hunden - som ofte får alt for mye inntrykk og kan reagere på en uheldig måte. Hunder trives best der det er rolig, god plass, ikke for mye ukjente lukter og mennesker og helst utendørs :)

Ser du ikke problemet? :o Hva i all verden har en hund å gjøre i matbutikken? Det er også uhygenisk? Jeg er både redd og allergisk. Jeg må da kunne gå på butikken uten å være redd for at jeg skal få en allergisk reaksjon eller møte på en bjeffende bikkje. Hvis alle skal ha med seg hundene på butikken tror jeg det fort ville blitt kaos.
Ja altså jeg ser ikke problemet med en førerhund i butikken og en hvilken som helst annen hun som oppfører seg like pent er jo ikke noe større problem da ;) Nei jeg synes ikke alle skal ta med seg hundene sin :) Men det kan være behov en sjelden gang, så jeg hadde ikke reagert hvis hunden oppfører seg like pent og hygienisk som en førerhund. Men selvfølgelig skal ikke hunder taes med i butikken hvis ikke nødvendig, men det kan være grunner til å ikke sette den utenfor og at man må ha den med. Jeg binder hunden til moren min utenfor når vi går med den, helst et stykke unna inngangen dersom det er mulig. Det som irriterer meg er at småhunder får lov til mye men ikke større hunder.

Last edited:
Back
Topp