Tøying av mormunnen

Fikk beskjed nå at jormor ikke blir å røre meg i morgen da de ikke vil trigge noe for tidlig. Skjønner hvordan de tenker men må ærlig innrømme at jeg er veldig skuffet. Er helt utslitt mentalt nå så hadde håpet at noe skulle skje iløpet av de nærmeste dagene :(

Så dumt at jordmor har gitt deg inntrykk av at hun kanskje kunne gjøre det.. :-/ Hva med å spørre om hun kanskje kan kjenne litt inni der for å sjekke om du begynner å bli eller er moden (uten å tøye)?
 
Så dumt at jordmor har gitt deg inntrykk av at hun kanskje kunne gjøre det.. :-/ Hva med å spørre om hun kanskje kan kjenne litt inni der for å sjekke om du begynner å bli eller er moden (uten å tøye)?
Ja det var jo ikke så lurt av henne :/ Ja jeg kun jo spørre om hun kan sjekke. Hadde jo vært greit å vite om det har skjedd noe av seg selv eller om jeg er helt umoden. Herregud jeg er klar for å bli ferdig nå.
 
Hmm.. kanskje teit spørsmål - men er dette noe man kan gjøre selv? Tenker ikke sånn at man faktisk prøver på det, men er jo litt av det samme jeg gjør med Weleda-oljen (som man bruker for å unngå å revne/tøye litt).

Nei det blir ikke på samme måte i det hele tatt. Så med mindre mann er lege eller jordmor selv, så bille jeg ikke prøvd å strippe meg selv. Oljen smører du vel bare på musa? Rundt åpning og mellomkjøttet? Smøret som en gal jeg første gang, men måtte klippes opp uansett, og revnet i tillegg. Så om det hjelper er en annen sak:) denne gangen droppet jeg det grapset... håper det er utvidet nok denne gangen...
 
Var nettopp hos jordmor på kontroll. Hun sjekket åpningen, men var bare en cm, så hun fikk ikke mer enn en finger inn, så hun fikk ikke tøyet, bare dratt litt i halsen. Får virkelig håpe at det har sjedd noe til neste uke, da han jeg ny time hos henne.
 
Min jordmor gjør ikke noe før nærmere termin. Du er vel en dag etter meg tror jeg ( jeg har den 14.)
Ja jeg har den 15 :) Hun sa de tar fortløpende vurdering på meg da hver gang jeg er inne om de skal sette igang noe tiltak. Foreløbig får jeg ctg annenhver dag for å holde roen og for å unngå igangsetting også skulle hun sjekke og forhåpentligvis tøye mormunnen hvis jeg ikke har født før termin. Får håpe det går bra. Jeg ønsker helst at ting skal skje naturlig av seg selv uten for mye tukling. Det er jo best både for baby og meg :) Krysser fingrene for at hun får lyst å komme ut litt før termin da [emoji4] Selv om jeg har ingen tegn på at noe er på tur å skje.
 
Ja jeg har den 15 :) Hun sa de tar fortløpende vurdering på meg da hver gang jeg er inne om de skal sette igang noe tiltak. Foreløbig får jeg ctg annenhver dag for å holde roen og for å unngå igangsetting også skulle hun sjekke og forhåpentligvis tøye mormunnen hvis jeg ikke har født før termin. Får håpe det går bra. Jeg ønsker helst at ting skal skje naturlig av seg selv uten for mye tukling. Det er jo best både for baby og meg :) Krysser fingrene for at hun får lyst å komme ut litt før termin da [emoji4] Selv om jeg har ingen tegn på at noe er på tur å skje.

Jeg skal på ul den 6. for å sjekke mengde fostervannsmengde. Da håper jeg dem finner ut at noe er på gang :p Er ikke noe deilig å bli satt i gang i alle fall.... håper jeg slipper det denne gangen. Men hvis det ikke har skjedd noe en uke etter termin,så blir jeg satt i gang den 21. Har fått time til og med,for å forsikre meg at det ikke blir som sist. Krysse fingrene for at det skjer noe for oss snart :)
 
Med første ble jeg det 39+1. Hadde murringer, men ellers ingen effekt.
Med nr 2 ble jeg strippet 3 ganger tror jeg. Første 2 gangene før termin og sist gang 1 uke over og da startet fødselen på kvelden. Så i utgangspunktet liten effekt om ikke kroppen er moden er min erfaring og det har også 2 ulike jordmødre sagt i prosessen.
 
Ble strippet 27.01 (uke 40+1), jordmor sa at jeg var veldig moden og hadde 2-3 cm åpning. Ingen effekt, sitter å venter enda -.-' [emoji14]
 
Ble strippet litt før termin, da hun sa jeg var moden nok.. men her er det ingen baby, 5 dager over termin.. slimproppen gikk den kvelden da, og kom blod, ingenting mer.
 
Ble strippet litt før termin, da hun sa jeg var moden nok.. men her er det ingen baby, 5 dager over termin.. slimproppen gikk den kvelden da, og kom blod, ingenting mer.

Er du førstegangs? Min jordmor sier det nesten er umulig å strippe førstegangsfødene, men at det er veldig enkelt med nummer 2, ettersom man da er litt mer tøyelig der nede.

Lykke til! Håper du slipper å vente så mye lenger nå. :)
 
Spurte jordmor om stripping før termin, og for hennes del var det heeelt uaktuelt sa hun! Litt dritt, men sånn er det vel bare :)
 
Jeg ble strippet idag. Hadde bare 1cm åpning og halv moden. Får se hva natten og morgendagen bringer
 
Jeg vil være 39+6 på min neste jordmortime på Fredag. Håper virkelig hun vil strippe meg da. Fått modningsakupunktur de siste to Fredagene, men hun har ikke villet strippe. Har ikke vært moden heller da...
 
Da har jeg nettopp blitt strippet av jm.. var godt moden med 2 cm åpning.. tar en liten time out nå siden hjerterytmen til snuppa var litt høy i dag :( ligger på 160, og om det ikke roer seg innen kl 12 må hun ta en vurdering om jeg kanskje må en tur på føden..
 
Back
Topp