Tøying av mormunnen

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Er det noen her inne som har erfaring med dette?

Mulig jormor skal gjøre dette på meg når jeg skal dit neste torsdag.

Hadde det noen effekt for deg? Tok det lang tid etter dette ble gjort at fødselen startet?
 
Ja, det ble gjort sist. Fikk rier noen timer senere, og jenta kom til verden kvelden etter. Så det hadde kanskje en effekt? [emoji4]
 
Sniker.. det ble gjort på meg i forrige svangerskap.. frøkna kom samme kveld! Men da var jeg veldig moden i utgangspunktet, myk, forkortet livmorhals og 2-3 cm åpning allerede :)
 
Ja, det ble gjort sist. Fikk rier noen timer senere, og jenta kom til verden kvelden etter. Så det hadde kanskje en effekt? [emoji4]

Sniker.. det ble gjort på meg i forrige svangerskap.. frøkna kom samme kveld! Men da var jeg veldig moden i utgangspunktet, myk, forkortet livmorhals og 2-3 cm åpning allerede :)
Hvor langt var dere på vei når det ble gjort? Så bra at det fungerte [emoji4]
 
Ble strippet i uke 40+1 sist, og da hadde jeg 3 cm åpning før strippingen, men det ble ikke noe fødsel før 40+5. Så vet ikke om det hadde noen virkning eller ei:)
 
Jeg ble strippa etter termin sist. Dette var en fredag, lørdagskveld startet riene, og jeg fødte søndag ettermiddag. Ganske overbevist om at dette hjalp, selv om jeg allerede var 3 cm åpen da jeg ble strippet til 4cm. Skal strippes neste fredag jeg.
 
Hvordan foregår det, og gjøres det bare på overtid?
Usikker på hvordan det foregår da jeg aldri har opplevd det før. Jeg tror de har som hovedregel at det kun gjøres på de som er kommet til termin men ved spesielle unntak kan de gjøre det før. Tror også det har noe å si om man er moden eller ikke. Dette er bare det JEG tror da... Ikke noen fasit.
 
Kroppen min var lei, høyt bt og generellt dårlig form i tilegg til at kroppen var supert klar og så moden som den kunne bli.. var vel derfor de gjorde det på meg i uke 39 tror jeg :)
 
Jeg ble strippet på en kontroll, dagen før termin, var bare 1cm moden. Jeg hadde mensenvondt resten av dagen+natten og på morgonen startet riene så smått
For inn på sjekk på sykehuset men da dabbet alt av igjen. De tøyde på nytt og riene tok kom igang igjen. Så etter tredje tøyningen (fra 3,5 til 4cm) kom endelig jenta med full fart på bare 1,5 time :)
Jeg er sikker på at kroppen min er veldig "mottakelig" for stripping og tøyning, men det er nok veldig forskjellig fra kvinne til kvinne :)
 
Det blir veldig spennende på torsdag. Krysser alt for at jeg allerede er litt moden. Er veldig klar for å få henne ut nå :)
 
Hvordan foregår det, og gjøres det bare på overtid?

Spurte jordmor på forrige kontroll (uke 37) om hun sjekke åpning, og eventuelt strippe da, men det kunne hun ikke før jeg kom i uke 38 var beskjeden jeg fikk. Så nå har jeg time på fredag. Så håper det er god modning og litt åpning, slik at det kanskje kan begynne å skje ting. Selv om mannen er på vakt til tirsdag. Men har søsteren min i beredskap til å ta seg av gullet på 4 år om noe skulle skje.

Det jordmor gjør, er å gi inn med to fingre for å sjekke åpning, og dermed og løsne litt på hinner, og utvide/tøye på livmormunnen. Sist sa jordmor at nå får du en liten forsmak på hvordan rier kjennes ut. Og det var ikke veldig behagelig nei, men det er jo over på noen minutt:)
 
Spurte jordmor på forrige kontroll (uke 37) om hun sjekke åpning, og eventuelt strippe da, men det kunne hun ikke før jeg kom i uke 38 var beskjeden jeg fikk. Så nå har jeg time på fredag. Så håper det er god modning og litt åpning, slik at det kanskje kan begynne å skje ting. Selv om mannen er på vakt til tirsdag. Men har søsteren min i beredskap til å ta seg av gullet på 4 år om noe skulle skje.

Det jordmor gjør, er å gi inn med to fingre for å sjekke åpning, og dermed og løsne litt på hinner, og utvide/tøye på livmormunnen. Sist sa jordmor at nå får du en liten forsmak på hvordan rier kjennes ut. Og det var ikke veldig behagelig nei, men det er jo over på noen minutt:)

Hmm.. kanskje teit spørsmål - men er dette noe man kan gjøre selv? Tenker ikke sånn at man faktisk prøver på det, men er jo litt av det samme jeg gjør med Weleda-oljen (som man bruker for å unngå å revne/tøye litt).
 
Nettopp vært med jordmor nå. Hun ville ikke sjekke på meg før i neste uke. Jeg er 38+3 i dag.. hun sa det er sannsynlig at jeg kanskje føder før timen neste torsdag, men hun var redd for at om hun gjorde det nå ville jeg bare få mye maserier i stedet for..
 
Fikk beskjed nå at jormor ikke blir å røre meg i morgen da de ikke vil trigge noe for tidlig. Skjønner hvordan de tenker men må ærlig innrømme at jeg er veldig skuffet. Er helt utslitt mentalt nå så hadde håpet at noe skulle skje iløpet av de nærmeste dagene :(
 
Back
Topp