Tøybleier

Jeg driver en pitteliten tøybleiebutikk, som ikke har fått noe markedsføring siden jeg ble gravid og sliten :dead: hehe. Men jeg skal helt klart bruke tøybleier:Heartred. Men ja siden butikken har vært ganske stillestående lenge tar jeg gjerne i mot tips på hva folk liker av merker etc. Må vel snart gjøre litt innkjøp.
Kult! Jeg er på jakt etter lommebleier med borrelås, skrik ut hvis du har eller tar inn det! :woot:

Hvis du er interessert så er det jeg har likt best Littlebird lommebleie og Ai2, Mommymouse lommebleie, Culla di teby Ai2-system, Littlelamb 2 og 3-lags innlegg, Muksut prefold med hamp, Amp lommebleier, Magabi, Totsbots AiO pluss Unikum Lommebleie (men det er jo en egen sjappe da), også vært fornøyd med Elf lommelbeie og MamaKoala lommebleie, særlig siden de er en del lavere i pris. Men dette har jeg ikke brukt til nyfødt da, vi startet med tøy fra Onesizestørrelse :p
Lykke til med tøybleiebutikken, jeg har handlet fra mange forskjellige norske nettbutikker fordi jeg elsker og vil støtte at det faktisk er tilgjengelig å få tak i i Norge.
Virker som mommymouse har blitt litt poppis i det siste, har ikke prøvd selv men har tenkt jeg skulle se på de. Littlelamb mener jeg også var aller billigst og kjøpe direkte fra butikken deres så den utgikk men det er myke deilige bleier :) takk for innspill. Startet butikken sist jeg var i perm så håper på litt mer energi til å drifte den etter baby er ute enn jeg har nå :p hehe vilt. Snakka med en på jobb i dag som er nybakt pappa, han sover mer enn meg nå.

Kult! Jeg er på jakt etter lommebleier med borrelås, skrik ut hvis du har eller tar inn det! :woot:
Har ikke inne, var egentlig ute etter å ta inn BumGenius når jeg starta, men fikk ikke kontakt med dem. Men bleiene deres er jo gode da! Jeg kjøpte noen på Finn.no til kiddo sist.

• Liker
Reactions: Kka
Jeg driver en pitteliten tøybleiebutikk, som ikke har fått noe markedsføring siden jeg ble gravid og sliten :dead: hehe. Men jeg skal helt klart bruke tøybleier:Heartred. Men ja siden butikken har vært ganske stillestående lenge tar jeg gjerne i mot tips på hva folk liker av merker etc. Må vel snart gjøre litt innkjøp.
Så gøy! Jeg syns Elskbar sine bleier er nyyyydelige! Dessverre har jeg bare sett at de finnes i AiO, men også nyfødtbleier da! Elskbar lommebleier hadde jeg kjøpt i alle fall! :happy:

Det er det jeg føler litt på denne gang, at sist måtte jeg gå inn for det fordi engangsbleier ikke var tett på frøkna vår, hver skit-bleie havna helt oppi hårfeste på ho :grumpy: Alle de fine lyse ullbodyene var helt gule på ryggen.. Hvis engangs holder tett denne gang er jeg redd jeg har null motivasjon for å bruke tøybleier, for da er det litt mer jobb en engangs. Det var det ikke sist, for da skylte å vaska jeg klær hvis jeg ikke gjorde det med bleiene. Men så er de så fine, så føler jeg at jeg burde. Får 750kr i tilskudd her jeg bor, så om jeg skal bruke det vil jeg iallefall få bestilt litt nytt å søkt om tilskudd, men kan jo gjøre det frem til mini er 1 år da..
Får ikke noe tilskudd her, og hadde ikke noe problem med lekkasjer sist heller. Men hvem vet, kanskje jeg får lyst til å begynne igjen litt uti permisjonen! Skulle ikke forundre meg i alle fall. Sist startet jeg både med det, lese meg opp til ammehjelpseksamen, sette meg inn i bæring og bæretøy, babytegn, osv. Trenger liksom å stimulere hjernen litt i permisjonen :p:hilarious:

Får ikke noe tilskudd her, og hadde ikke noe problem med lekkasjer sist heller. Men hvem vet, kanskje jeg får lyst til å begynne igjen litt uti permisjonen! Skulle ikke forundre meg i alle fall. Sist startet jeg både med det, lese meg opp til ammehjelpseksamen, sette meg inn i bæring og bæretøy, babytegn, osv. Trenger liksom å stimulere hjernen litt i permisjonen :p:hilarious:
Hørtes kjent ut, jeg tok 3/4 av barnepleier studie, mangler bare praksis og hovedoppgaven. Tenkte fullføre det denne gang :hilarious:

Jeg har også vurdert tøybleier, men har foreløpig ikke helt bestemt meg. Ser at de gir tilskudd til det i min kommune, og det er jo godt å spare miljøet for alt avfallet

Jeg har veldig lyst og har forsøkt å sette meg inn i det, men synes det er ganske vanskelig. Jeg følger tøybleiesnappen og flere tøybleiesider på FB, men likevel bøir jeg så overveldet av alle forskjellige typer og systemer. :oops: Så jeg får se om overskuddet er der når lille har kommet, kanskje jeg prøver etterhvert! Det er liksom forbruket som gjør at det frister mest for min del, forsøker å være så miljøvennlig som mulig. Samtidig slutta første med bleier da han var 1 år og 7 mnd (unntatt ved søvn), så det er jo på et vis til god hjelp for miljøet det også.:shy:

Jeg har veldig lyst og har forsøkt å sette meg inn i det, men synes det er ganske vanskelig. Jeg følger tøybleiesnappen og flere tøybleiesider på FB, men likevel bøir jeg så overveldet av alle forskjellige typer og systemer. :oops: Så jeg får se om overskuddet er der når lille har kommet, kanskje jeg prøver etterhvert! Det er liksom forbruket som gjør at det frister mest for min del, forsøker å være så miljøvennlig som mulig. Samtidig slutta første med bleier da han var 1 år og 7 mnd (unntatt ved søvn), så det er jo på et vis til god hjelp for miljøet det også.:shy:
Du kan jo undersøke om det arrangeres tøybleie treff i nærheten av der du bor, jeg var med på noen i starten sist. Tenkte med meg selv at dette sikker ble sært og at jeg ikke kom til å ha noe til felles med noen der, men det var mange kjekke folk og sinnsykt god hjelp :joyful: Jeg trodde AIO var tingen for meg, men bestille noen AIO og noen lommebleier, pluss formsydde til natt. Endte opp med lommebleier pluss formsydde til natt, fordi dette var enklest med tanke på vask. Hadde jeg valgt på ny hadde jeg gått for Ai2. Men lommebleier er helt topp det og :)

Du kan jo undersøke om det arrangeres tøybleie treff i nærheten av der du bor, jeg var med på noen i starten sist. Tenkte med meg selv at dette sikker ble sært og at jeg ikke kom til å ha noe til felles med noen der, men det var mange kjekke folk og sinnsykt god hjelp :joyful: Jeg trodde AIO var tingen for meg, men bestille noen AIO og noen lommebleier, pluss formsydde til natt. Endte opp med lommebleier pluss formsydde til natt, fordi dette var enklest med tanke på vask. Hadde jeg valgt på ny hadde jeg gått for Ai2. Men lommebleier er helt topp det og :)
Jeg får sjekke opp etterhvert! Det virker ikke som om det er et stort miljø for det her, selv om det er et stort bæremiljø og jeg erfarer at de to ofte overlapper litt. :D Men forhåpentligvis åpner ting litt mer opp i løpet av våren og tøybleieentusiaster dukker opp fra dvale så det kan gå an å bli med på et treff! :)

Jeg er gjerne tøybleiefadder, kan svare på spørsmål osv. Bor du i Oslo så kan jeg godt vise frem ulike systemer og slikt, av eget stasj og fra butikken, etter fødsel da. Nå handler det om å holde seg frisk å møte ferrest mulig ;)

Min favoritter har vært brettebleier og ullbukser på liten baby og lommebleier på større baby og toddler.
Jeg kjøpte altfor mye bleier, og prøvde altfor mye forskjellig, som ikke var noe aktuelt for meg når alt kom til alt.
Men man blir litt bitt av basillen og jakten på den perfekte bleia :angelic:

Jeg er gjerne tøybleiefadder, kan svare på spørsmål osv. Bor du i Oslo så kan jeg godt vise frem ulike systemer og slikt, av eget stasj og fra butikken, etter fødsel da. Nå handler det om å holde seg frisk å møte ferrest mulig ;)
Tusen takk for tilbudet, det var utrolig hyggelig! :Heartred Dessverre bor jeg ganske nøyaktig midt i Norge, så litt for langt unna Oslo.:(

Tusen takk for tilbudet, det var utrolig hyggelig! :Heartred Dessverre bor jeg ganske nøyaktig midt i Norge, så litt for langt unna Oslo.:(
Hei, sniker fra Mars. Jeg er bære- og tøymamma fra ganske så midt i Norge. Brukt mye tøy på første født 2018, til han slutta med bleier på dag like før han ble to år :happy:

Send meg gjerne pm om du er interessert i å treffes.

Vi har forresten en lokal lånepakke med ulike bleier for å teste Trøndelag. Finnes også mange ulike lokale og regionale lånepakke med tøybleier som lånes mot porto videre til neste låner ❤️

Tenker tøybleier er ikke enten eller, hver bleie sparer deg for søppel. Men familie og overskudd må gå først.

Har samme erfaring som kka mye lekkasje i engangs, og ingen i tøybleier :angelic:
Brettebleier/prefold med ullbukse var favoritt på nyfødt her :)
Så legger opp til å ha litt forskjellig klart til lille kommer.

Har ikke fått vært her inne på lenge, har vært i dårlig form.

Men så gøy å komme tilbake og se at det er så mange som bruker tøybleier her! :) Vi har liggende one-size fra sistemann, og har kjøpt inn nyfødt-bleier i tillegg denne gangen. Vi bruker tynne kluter fra princess. Koker og bruker dem slik som beskrevet over, bruker ofte kokosolje :)

Dere som bruker brettebleier og Ullbukse til nyfødt: hvor store er brettebleiene da? Har kjøpt inn en del i 65x65 og 70x70, men de må jo bli for store til nyfødt? Eller?

• Liker
Reactions: Kka
Hei, sniker fra Mars. Jeg er bære- og tøymamma fra ganske så midt i Norge. Brukt mye tøy på første født 2018, til han slutta med bleier på dag like før han ble to år :happy:

Send meg gjerne pm om du er interessert i å treffes.

Vi har forresten en lokal lånepakke med ulike bleier for å teste Trøndelag. Finnes også mange ulike lokale og regionale lånepakke med tøybleier som lånes mot porto videre til neste låner ❤️
Åååå, så gøy! :woot: Da kan det jo være en sjanse for å få prøvd likevel! Du skal se at jeg sender en pm når ting får roa seg litt, jeg har tatt valget om å være uvaksinert frem til fødsel mtp. hvor jeg bor og har isolert meg veldig siden slutten av november, så må få satt i gang vaksineringa før jeg kan møte noen.:bag: Men nå ble jeg glad! :)

Har ikke fått vært her inne på lenge, har vært i dårlig form.

Men så gøy å komme tilbake og se at det er så mange som bruker tøybleier her! :) Vi har liggende one-size fra sistemann, og har kjøpt inn nyfødt-bleier i tillegg denne gangen. Vi bruker tynne kluter fra princess. Koker og bruker dem slik som beskrevet over, bruker ofte kokosolje :)

Dere som bruker brettebleier og Ullbukse til nyfødt: hvor store er brettebleiene da? Har kjøpt inn en del i 65x65 og 70x70, men de må jo bli for store til nyfødt? Eller?
Søk opp mini kite fold. Den bretten brukte jeg på 70*70 sist og synes det fungerte godt på nyfødt baby. Ble litt stor rumpe men det gikk helt fint.

Har også brukt prefold en del. Rektangulært tøystykke med flere lag absorbering, så det ikke trenger å brettes så mye. Når baby går over til OZ kan prefolds brukes som absorbering i lommebleie eller rett i cover.

Denne gang har jeg sydd preflats, det er en type prefold som er litt mer formsydd for å lettere kunne tas på.

Søk opp mini kite fold. Den bretten brukte jeg på 70*70 sist og synes det fungerte godt på nyfødt baby. Ble litt stor rumpe men det gikk helt fint.

Har også brukt prefold en del. Rektangulært tøystykke med flere lag absorbering, så det ikke trenger å brettes så mye. Når baby går over til OZ kan prefolds brukes som absorbering i lommebleie eller rett i cover.

Denne gang har jeg sydd preflats, det er en type prefold som er litt mer formsydd for å lettere kunne tas på.

Så bra, da skal jeg prøve kite fold :) takk! Har hatt lyst til å prøve prefolds og preflats også, men må begrense meg, har boden full av innlegg fra før av :p

Back
Topp