Tøybleier

TeeLa_86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Noen som vurderer å bruke dette?
Vi er litt miljøbeviste i huset og ønsker å bruke d til minsten ❤️
Har hørt mye positivt om d og at de for mindre bleieutslett og sår stump siden d puster bedre.
Og d er rimeligere I lengden :woot:
Mn har ingen erfaring med d, og har lest meg fram til at jeg ønsker ullbukser utenpå tøybleie til å starte med. Så bruker vil heller lommebleier etterhvert.
Men de vokser jo fort og brettebleier er jo mye rimeligere en formsydde bleier til å starte med.
Hvordan er d å bruke brettebleier kontra noe annet?
Blir også å bruke rispapir I bunnen som kastes for å spare vask :happy:
 
Brukte det en liten stund til yngste. Fornøyd med det, men usikker på om jeg gjør det denne gangen. Mannen er ikke så gira.. som om han vasker veldig mye klær :D
Finnes vel noen gode fora på face :)
 
Noen som vurderer å bruke dette?
Vi er litt miljøbeviste i huset og ønsker å bruke d til minsten ❤️
Har hørt mye positivt om d og at de for mindre bleieutslett og sår stump siden d puster bedre.
Og d er rimeligere I lengden :woot:
Mn har ingen erfaring med d, og har lest meg fram til at jeg ønsker ullbukser utenpå tøybleie til å starte med. Så bruker vil heller lommebleier etterhvert.
Men de vokser jo fort og brettebleier er jo mye rimeligere en formsydde bleier til å starte med.
Hvordan er d å bruke brettebleier kontra noe annet?
Blir også å bruke rispapir I bunnen som kastes for å spare vask :happy:

Jeg har kjøpt noen få tøybleier fra nett i håp om at det kan være noe. Må man ha rispapir i, eller går det uten?
 
Brukt tøybleier (alt-i-ett, lommebleier og ull) til første barnet fra hun var ca 4 mnd, til hun var 10 mnd. Synst det var kjempegøy med tøy i denne perioden :) hadde ikke bleieutslett i det hele tatt! Hadde ikke orket første måneden i alle fall, og heller ikke nå når hun er 1 år og tisser masse på en gang og det lett blir lekkasje.

Mitt beste tøybleieråd: finn noen i nærområdet som kanskje kan møte deg og vise litt? Evt tøybleietreff. Prøv deg frem og ha veldig små ambisjoner :)
 
Jeg har kjøpt noen få tøybleier fra nett i håp om at det kan være noe. Må man ha rispapir i, eller går det uten?
Ettersom jeg forstår trenger man ikke rispapir/innleggspapir. Men ser for meg at d blir enklere å vaske bleiene hvis man har d i. Bæsjen blir liksom ikke fast i bleien da liksom ;)
 
Sniker;) Jeg har brukt tøybleier til 2/3 av ungene og er veldig fornøyd. En del nytt å sette seg inn i i starten, men anbefaler deg å melde deg inn på facebookgruppa tøybleiesnakk. Finnes også ei side for kjøp og salg (tøybleietorg). Her finner du mange tips og råd, i tillegg til oversikt over tøybleiefaddere spredt utover i Norge. Disse hjelper deg med alt du lurer på:)
 
Back
Topp