Tøybleier!

Fått kjøpt 3 gdiapers brukt. Mangler innlegg. Noen som kan anbefale noe jeg kan kjøpe til det?

Vet at Geffen-innlegga (fås f.eks på lillegull bleier) er populære der. Hvis det er strl M eller større funker også blåkant-innlegg (petit d'essous). Mye funker egentlig, alt fra brettebleier (name-it, sparkjøp) til gamle innlegg du kan få kjøpt på brukt-grupper (tøybleietorg). Liker bambus best, evt hamp i kombi med bambus eller bomull.
 
Jeg har bare gDs egne innlegg, men må booste med noe annet nå, merker jeg. Hjelper nok når vi går over på str M, da tenker jeg å prøve meg på et M og et S innlegg hvis et innlegg ikke holder.
 
Vet at Geffen-innlegga (fås f.eks på lillegull bleier) er populære der. Hvis det er strl M eller større funker også blåkant-innlegg (petit d'essous). Mye funker egentlig, alt fra brettebleier (name-it, sparkjøp) til gamle innlegg du kan få kjøpt på brukt-grupper (tøybleietorg). Liker bambus best, evt hamp i kombi med bambus eller bomull.
Hva er de blåkantinnleggene av? Er det hamp?
 
Vet at Geffen-innlegga (fås f.eks på lillegull bleier) er populære der. Hvis det er strl M eller større funker også blåkant-innlegg (petit d'essous). Mye funker egentlig, alt fra brettebleier (name-it, sparkjøp) til gamle innlegg du kan få kjøpt på brukt-grupper (tøybleietorg). Liker bambus best, evt hamp i kombi med bambus eller bomull.
Hvor kjøper blåkantinnlegg?

Har prøvd å legge i gasklut. Blir veldig fult! Synes det er spennende og vil prøve med egne innlegg. Hadde en liten tisselekasje i går som jeg ikke skjønner hvordan gikk seg til. Innlegget var helt tørt bak men lekkasjen var øverst bak til ene siden. Tiss kan jo ikke hoppe?:eek: ellers har det lekket litt under beina, men Tore kanskje det er fordi det blir for "fullt" med en stor gasklut inni?
 
Hva er de blåkantinnleggene av? Er det hamp?

De er av bambus, ganske mange lag. Lange innlegg som brettes slik at det går dobbelt i os lommebleier når de er nedkneppa, og dobbelt frammerste eller bakerste halvdel (avhengig av hvordan ungen tisser) når bleiene er helt kneppa ut.
 
Hvor kjøper blåkantinnlegg?

Har prøvd å legge i gasklut. Blir veldig fult! Synes det er spennende og vil prøve med egne innlegg. Hadde en liten tisselekasje i går som jeg ikke skjønner hvordan gikk seg til. Innlegget var helt tørt bak men lekkasjen var øverst bak til ene siden. Tiss kan jo ikke hoppe?:eek: ellers har det lekket litt under beina, men Tore kanskje det er fordi det blir for "fullt" med en stor gasklut inni?

Jeg har kjøpt mine hos Lillegull, vet noen kjøper fra utlandet, og en del på bruktgrupper på fb.

Min erfaring med gDiapers var at det var viktig at innlegga passa godt. Hva med å prøve å brette gaskluten sånn at den har lik form som originalinnlegga? Tror og det vil være litt lite med en gasklut. Bambus suger mye bedre enn bomull, og hamp enda bedre enn bambus igjen.
 
Når eg må vaske innleggene tre ganger før bruk, må de tørkes i mellom da? eller er det bare å sette på maskinen igjen når den er ferdig? og en vask er jo alt fra 1.5-3.5 timer..
 
Når eg må vaske innleggene tre ganger før bruk, må de tørkes i mellom da? eller er det bare å sette på maskinen igjen når den er ferdig? og en vask er jo alt fra 1.5-3.5 timer..
Hm...godt spm...jeg har bare vasket nye ting en gang, så har jeg brukt det. Hender det lekker litt, da, for sugeevne er langt fra optimal... Innbiller meg kanskje at det bør tørke mellom hver vask, men det er bare gjetning.
 
Huff nå har jeg kjøpt diverse bleier brukt og bestilt våtpose og bambusinnlegg. Mannen tro jeg er gærn og selv veksler jeg fra å ville bruke tøy eller papir ca annenhver time :p
 
Når eg må vaske innleggene tre ganger før bruk, må de tørkes i mellom da? eller er det bare å sette på maskinen igjen når den er ferdig? og en vask er jo alt fra 1.5-3.5 timer..

Jeg tror de må tørke imellom.. har ihvertfall lest at bleiene må det :)
 
Vi er nå 100% på gPants. Men jeg synes de av og til virker litt fuktige? Og pouchene blir ikke ordentlig rene om vi vasker på 40, noen tips?
 
Vi har begynt med tøybleier og har 3 Gdiapers som jeg har kjøpt brukt. Syntes disse så veldig fine ut men får de ikke til å funke! Har størrelse medium og mini er mellom 7,5 og 8kg. 12 uker i dag.

Blir alltid lekkasje øverst ved borrelåsen....
er størrelsen riktig eller? Prøvde først med gasklut siden det var det første jeg fikk tak i, men prøvde i dag med bambusinnlegg
 
Vi har begynt med tøybleier og har 3 Gdiapers som jeg har kjøpt brukt. Syntes disse så veldig fine ut men får de ikke til å funke! Har størrelse medium og mini er mellom 7,5 og 8kg. 12 uker i dag.

Blir alltid lekkasje øverst ved borrelåsen....
er størrelsen riktig eller? Prøvde først med gasklut siden det var det første jeg fikk tak i, men prøvde i dag med bambusinnlegg
Har bare brukt innleggene som hører til og har kun hatt noen små lekasjer ved låret.
 
Vi er nå 100% på gPants. Men jeg synes de av og til virker litt fuktige? Og pouchene blir ikke ordentlig rene om vi vasker på 40, noen tips?

Trodde pouchene kunne gå på 60?? Det gjør jeg:eek: Jeg opplever også at de blir fuktige, men har forstått at det er stor forskjell på gamle og nyere poucher. De nyeste blir visst ikke fuktige slik som var før. Jeg har bare kjøpt brukt og antar at noen er gamle og noen er nye, for jeg merker stor forskjell på dem. Vurderer å kjøpe nye poucher...
 
Vi har begynt med tøybleier og har 3 Gdiapers som jeg har kjøpt brukt. Syntes disse så veldig fine ut men får de ikke til å funke! Har størrelse medium og mini er mellom 7,5 og 8kg. 12 uker i dag.

Blir alltid lekkasje øverst ved borrelåsen....
er størrelsen riktig eller? Prøvde først med gasklut siden det var det første jeg fikk tak i, men prøvde i dag med bambusinnlegg

Strammer du godt nok i livet, da? Jeg har aldri hatt lekkasje med gD...
 
Trodde pouchene kunne gå på 60?? Det gjør jeg:eek: Jeg opplever også at de blir fuktige, men har forstått at det er stor forskjell på gamle og nyere poucher. De nyeste blir visst ikke fuktige slik som var før. Jeg har bare kjøpt brukt og antar at noen er gamle og noen er nye, for jeg merker stor forskjell på dem. Vurderer å kjøpe nye poucher...
Jeg har bare nye og de blir fuktige, men er jo bare av og til, så mulig det bare er det du merker? altså ikke forskjell på pouchene, men forskjell fra gang til gang.
 
Tror jeg strammet for mye? Men har fått lekkasje når jeg prøvde løst også... tror jeg må gi oppgdiapers

Hm... ja, det er jo litt sånn det er med tøy, at noen passer og andre ikke. Usikker på gD selv. Synes de er så nette og fine, men liker ikke at de blir så fuktige utenpå...
 
Back
Topp