Tøybleier!

Vis vedlegget 205837

Elsker gDiapers! De sitter så godt og er veldig nette og fine å se på. Har i mange forskjellige farger! :) Selv med en skikkelig ladning bæsj har foreløpig ingenting havnet utafor bleia. Har heller ikke hatt noe bleieutslett eller sår stump enda. Superfornøyd! :D
Jeg prøvde gDiapers for første gang i går og tror jeg har anlegg for å bli helfrelst! Sååå nett og fin på! Det eneste var at de ble litt fuktige utenpå etter et par timer, så jeg tror jeg må putte litt mer inni. Vet du om det funker med to innlegg inni, eller kommer det ene utenfor pouchen(er det ikke det den hvite greia heter??) så hele trekket blir vått da?

Jeg skulle ønske de hadde litt artigere print, bare. Er så glad i alle de fine printene på andre bleier, men passformen er uslåelig! ...og når alt kommer til alt, så er vel det det viktigste:p

e2e7dac6ec305c869cb32e16124f03b8.jpg


1e46a260cd3322d67b0c87526108be91.jpg


007cc66e9180bbab6e3f98dba07ccb19.jpg


Våre tre pants :)

Dere har overbevist meg og jeg vil og prøve gDiapers. Hvor kjøper dere fra og hva trenger jeg? Er det 3 deler?
 
Dere har overbevist meg og jeg vil og prøve gDiapers. Hvor kjøper dere fra og hva trenger jeg? Er det 3 deler?

Jeg har kjøpt fra Lillegullbleier. Selve bleia består av en pant (det fargerike trekket du ser) i bomull, som vaskes på maks 40 grader og kan brukes om igjen (evt med en lufting) så lenge det ikke skjer lekkasje. Inni knepper man en pouch, et hvitt trekk som er sperrelaget. Er det bare tiss i bleia går det fint å skylle pouchen i kaldt vann. henge til tørk og så bruke igjen. Så er det innleggene - enten original eller andre typer som passer, som vaskes på 60 som vanlig bleievask.

Dvs kjekt å ha masse innlegg, og en god del pouch, trenger ikke like mange pants (men det er jo de som er kule, så vanskelig å begrense seg..)
 
Tøybleiemamma her også! Lillegutt er 2uker imorgen, og har ikke brukt en eneste papir(plast)bleie siden han var 4 dager gammel :) etter en heftig bæsjelekkasje i senga vår med papirbleie første natten hjemme, gikk vi rett over på tøy og har ikke sett oss tilbake :p har noen aio, men bruker like mye brettebleier med pul-cover :)

Edit: trodde jeg var inne på generelt jeg, men håper det er greit at jeg sniker likevel :)
 
Tøybleiemamma her også! Lillegutt er 2uker imorgen, og har ikke brukt en eneste papir(plast)bleie siden han var 4 dager gammel :) etter en heftig bæsjelekkasje i senga vår med papirbleie første natten hjemme, gikk vi rett over på tøy og har ikke sett oss tilbake :p har noen aio, men bruker like mye brettebleier med pul-cover :)

Edit: trodde jeg var inne på generelt jeg, men håper det er greit at jeg sniker likevel :)
Hører jo til oktober jeg også egentlig, men hun kom i september :p vi har ikke brukt tøy så mye ennå. Har alt for mange pul covre i små størrelser, men hadde bare enkle innlegg og da lekker det. Kjempekult at dere har byttet helt. skal gjøre en innsats nå vi og.
 
Hører jo til oktober jeg også egentlig, men hun kom i september :p vi har ikke brukt tøy så mye ennå. Har alt for mange pul covre i små størrelser, men hadde bare enkle innlegg og da lekker det. Kjempekult at dere har byttet helt. skal gjøre en innsats nå vi og.
Det funker veldig fint med brettebleier og pulcover da, så du får handle inn noen gulpekluter ;)
Ja, jeg er nesten litt overraska selv over hvor lett det var å bytte fra papir, men veldig gøy!
 
Det funker veldig fint med brettebleier og pulcover da, så du får handle inn noen gulpekluter ;)
Ja, jeg er nesten litt overraska selv over hvor lett det var å bytte fra papir, men veldig gøy!
I know! Helt hekta, jeg:D Btw, lov å snike, bare trivelig, det!
 
I know! Helt hekta, jeg:D Btw, lov å snike, bare trivelig, det!

Ja, man blir fort hekta gitt! Blir nok ikke så veldig pengebesparende heller :bag: men deilig å slippe å gå ut med søpla hele tiden, og så er de jo så fine! :D Og så kan jeg jo bruke bleiene til nestemann, som forhåpentligvis kommer en gang, også ;)
Takk for at jeg får snike, er jo ikke så mange tøybleiemammaer her :)
Inatt prøver vi en Littlelamb formsydd med pulcover for første gang. Den bleia er så myk! :happy:
 
Det funker veldig fint med brettebleier og pulcover da, så du får handle inn noen gulpekluter ;)
Ja, jeg er nesten litt overraska selv over hvor lett det var å bytte fra papir, men veldig gøy!
Hadde bestil mange fra Aliexpress og teite meg var én dag for sein med å hente de på posten.. Har jo noen så før brukt det litt, men de pul-coverne jeg kjøpe var newborn size og begynner å bli litt små. Men har fått prøvd så kan bruke det fra start med nestemann, men det blir noen år til :p
 
Da har jeg bestilt :) Blir ikke billigere enn enegangs her iallefall ;)
 
Hadde bestil mange fra Aliexpress og teite meg var én dag for sein med å hente de på posten.. Har jo noen så før brukt det litt, men de pul-coverne jeg kjøpe var newborn size og begynner å bli litt små. Men har fått prøvd så kan bruke det fra start med nestemann, men det blir noen år til :p
Åh, så kjedelig at du ikke rakk å hente de da! :(
Ja, din baby er vel litt større enn min, her passer newborn størrelsene fint enda :)
Må handle inn i større størrelser etterhvert jeg også :)
Veldig greit å kunne bruke de igjen senere da :) satser på det jeg også :p
 
Ja, man blir fort hekta gitt! Blir nok ikke så veldig pengebesparende heller :bag: men deilig å slippe å gå ut med søpla hele tiden, og så er de jo så fine! :D Og så kan jeg jo bruke bleiene til nestemann, som forhåpentligvis kommer en gang, også ;)
Takk for at jeg får snike, er jo ikke så mange tøybleiemammaer her :)
Inatt prøver vi en Littlelamb formsydd med pulcover for første gang. Den bleia er så myk! :happy:
Vi er ikke helt i gang med nattbleier enda, men har kjøpt en BBH night som skal taes i bruk bare hun vokser inn i ullbuksa:D Det er så mange lag i den at jeg tror den kan holde på ei tilitersbøtte, men spesielt myk er den ikke... Blir spennende ånde hva vi får til å funke på natt etterhvert:)
Nå er vi hos svigers en hel uke og har tatt med engangs... uvant og dritkjedelig, spør du meg:D:D:D Neida, går jo helt fint, men merker jeg er blitt ordentlig glad i tøy!
 
Vi er ikke helt i gang med nattbleier enda, men har kjøpt en BBH night som skal taes i bruk bare hun vokser inn i ullbuksa:D Det er så mange lag i den at jeg tror den kan holde på ei tilitersbøtte, men spesielt myk er den ikke... Blir spennende ånde hva vi får til å funke på natt etterhvert:)
Nå er vi hos svigers en hel uke og har tatt med engangs... uvant og dritkjedelig, spør du meg:D:D:D Neida, går jo helt fint, men merker jeg er blitt ordentlig glad i tøy!
Ja, vi måtte også bruke engangs ett par dager da han var så sår at jeg måtte ta i bruk inotyolen, som man vist ikke skal bruke i tøybleier. Så det var noen kjedelig dager :p Har heller ikke begitt meg ut på formsydd med ullsperrelag enda. Men har noen formsydde jeg bruker pulcover på foreløpig, og det funker fint på natta her :) eneste vi har hatt litt av her er tisselekkasjer, men det er fordi tissen hans har ligget oppover eller ut til siden :p og det har kun skjedd med aio-bleiene..
 
Jeg har så lyst til å prøve men mannen er ikke helt ombord. Er det noe jeg kunne fått tak i for å prøve litt uten at det koster en formue?:)

Har en som bæsjer mye så må tåle en solid dose ;)
 
Jeg har så lyst til å prøve men mannen er ikke helt ombord. Er det noe jeg kunne fått tak i for å prøve litt uten at det koster en formue?:)

Har en som bæsjer mye så må tåle en solid dose ;)
Bli medlem på "tøybleietorget" på Facebook og kjøp litt forskjellig brukt! Bli også medlem på "tøybleiesnakk", der er det masse tips å få, og også mulig å få lånepakker med litt ulike bleier for å prøve ut. Jeg har kjøpt det meste mitt brukt, til et visst punkt er det bedre, for de er godt innvarslet og suger bra. Mange kommuner har også tøybleiestøtte. Oslo f.eks støtter med kr 1000,-. Da kan du knalle fall shoppe for det og gå i null:) Mannen min er heldig fornøyd. Han hatter brettiser, det syntes han var alt for avansert, men nå har vi fått en del "alt i ett" med borrelås, det er jo strengt tatt som papir...
 
Fått kjøpt 3 gdiapers brukt. Mangler innlegg. Noen som kan anbefale noe jeg kan kjøpe til det?
 
Back
Topp