Tøybleier

hs

Flørter med forumet
Augustlykke 2015
Lurte på om det er flere som har erfaring med eller tenkt å bruke tøybleier på babyen?

Her brukte vi tøybleier til nummer to. Det var overraskende lett å bruke og mye "snillere" mot babyhuden enn papir.

Brukte bumgenius sine, men ser det selges så mye forskjellig nå. Anbefalinger?

Jeg ser absolutt det positice. Men lukter det ikke mye og hvordan er det med så mye avføring og vaskemaskin? Jeg vasker alltid en tom vask etter at jeg har hatt et plagg mye avføring på inni. Føler det blir mye vask... Og så er bleiene fra rema 1000 superbillig og de beste jeg har prøvd

Lukter mindre enn papirbleier. Du legger et tynt rispapir e.l innerst i tøybleien. Dette kastes rett i toalettet hvis det er avføring på. Er det bare tiss, kan det vaskes i en vaskepose og brukes 2-3 ganger til. Dvs aldri bæsjebleier i søppelet Og mye mindre lekkasjer enn ved papirbleier, så du slipper bæsjebodyer. Samler opp tøybleier og gaskluter, vaskekluter og vasker dette sammen.

Jeg har nokså fintfølende nese, så takler ikke lukta av de ("luktfrie") bleiebøttene

Her i Stavanger sponser kommunen med 750,- kr ved innkjøp av tøybleier. Det skal være samme/lignende ordning i flere andre kommuner.

Lukter mindre enn papirbleier. Du legger et tynt rispapir e.l innerst i tøybleien. Dette kastes rett i toalettet hvis det er avføring på. Er det bare tiss, kan det vaskes i en vaskepose og brukes 2-3 ganger til. Dvs aldri bæsjebleier i søppelet Og mye mindre lekkasjer enn ved papirbleier, så du slipper bæsjebodyer. Samler opp tøybleier og gaskluter, vaskekluter og vasker dette sammen.

Jeg har nokså fintfølende nese, så takler ikke lukta av de ("luktfrie") bleiebøttene
Kjekt å få sånne gode tips til den kommende tiden :-)

Vi hadde til nr 2 og en liten periode til nr 3
Brukte mest itti bitti sine alt i ett bleier
Syns de var fine og nette
Nr 2 her reagerte kraftig på engangsbleier og fikk store åpne kjøttsår
Etter vi gikk over på tøylene hadde han aldri sår i baken

Lett å vaske og temmelig mye rimeligere totalt i forbruk

Vi hadde til nr 2 og en liten periode til nr 3
Brukte mest itti bitti sine alt i ett bleier
Syns de var fine og nette
Nr 2 her reagerte kraftig på engangsbleier og fikk store åpne kjøttsår
Etter vi gikk over på tøylene hadde han aldri sår i baken

Lett å vaske og temmelig mye rimeligere totalt i forbruk

Er itti bitti samme som bitti d'lish eller noe sånn? Jeg prøvde disse (snap in one) men gav opp på grunn av lekkasjer. Bør kanskje sjekke alt i ett varianten da. Det er jo et hav av varianter å velge mellom! :-)

sniker her, jeg ;)

Jeg bruker mye tøybleier på mini på 10 mnd. Først brukte jeg brettebleier (funker bra for små og tynne babyben), så gikk jeg over til lommebleier. Lommebleiene var fra et rart merke, så det funket ikke helt i lengden her. Så da begynte vi å bruke "popolini" (formsydde fra nøstebarn med ullbukse over). De er ikke så spennende i designet, men de er bare fantastiske! Absorberingsevnen er imponerende og vi har ikke hatt en eneste lekasje! :)
Ullbuksene utenpå gjør at han alltid har riktig temperatur, ikke for varm og ikke for kald. -til og med på iskalde dager.
Jeg elsker popolini og kan anbefale de på det varmeste! :)

• Liker
Reactions: hs
Er itti bitti samme som bitti d'lish eller noe sånn? Jeg prøvde disse (snap in one) men gav opp på grunn av lekkasjer. Bør kanskje sjekke alt i ett varianten da. Det er jo et hav av varianter å velge mellom! :-)
Ja ;-)
Vi hadde ikke noe lekkasje på de vi hadde.
Men det er viktig å ha riktig str
Men hvis du har hatt de som man kan bruke over lengre perioder som man bretter/neppe for å få i riktig str så syns jeg de var vanskeligere å få til å passe
Så jeg kjøpte S,M og L
Har man også for mye innlegg i dem så kommer ikke bleitrekke skikkelig rundt låra

Last edited:
  • Liker
Reactions: hs
Back
Topp