Tøybleier

Miah7

Flørter med forumet
Vi har bestemt oss for å velge tøybleier. Er det noen som har erfaring med hvilke typer som fungerer best og hvilke man holder seg unna? Er det sant at man kan kaste rispapiret i toalettet?
Takknemlig for innspill :D

Vi har bestemt oss for å velge tøybleier. Er det noen som har erfaring med hvilke typer som fungerer best og hvilke man holder seg unna? Er det sant at man kan kaste rispapiret i toalettet?
Kult!
Hvis vi hadde bodd i leilighet med egen vaskemaskin i stedet for fellesvaskeri, skulle jeg jobba hardt for å få samboeren med på det samme.

Har dessverre ingen erfaringer eller tips, men vi har planer om å bruke tøybleier vi også :) Såvidt jeg har forstått kan man ikke kaste rispapiret i toalettet, det står en del om det rundt omkring på nettet (bl.a. på hjemmesidene hos noen kommuner). Jeg har kikket en del på lillegull tøybleier (nettbutikk), der står det en del om forskjellige typer og sånt. Bra side :)

Vi kommer til å bruke tøybleier hjemme, og papirbleier ute.
Har tenkt å ha noen "alt i ett bleier" som denne:
http://www.jollyroom.no/produkter/imsevimse-alt-i-ett-bleie-hvit-1-pack-l11-16kg

Her legger man rispapir eller annet engangsinnlegg oppå det andre innlegget. Kommer nok til å kaste papiret i bleiebøtte, siden det er litt ulik info om man bør kaste det i toalettet. VI har litt sensitivt rørsystem, så tør ikke ta sjansen.

Brukte ikke tøybleier forrige gang, så det blir første gang vi prøver det.

Brukre tøybleier for seks år siden på minstemann. Var veldig fornøyd. Men husker ikke merke og slikt nå. Sluttet når han begynte i barnehagen

Vi brukte tøybleier på heltid på førstemann og på deltid med andremann (grunnen til at det ble deltid med andremann var sammensatt).Det fungerer helt fint, og vi hadde svært sjelden lekkasjer med tøybleiene. Rispapiret kasta vi rett i do, bare vippet det ut av bleia slik at vi ikke trengte å ta i dem. Bleiene vaska vi sammen med kluter og underlag fra stellebordet, hadde en plastbøtte fra IKEA til bleiene. Det funka fint, og man går jo aldri tom for bleier (man vasker jo regelmessig, for bøtta blir jo full). :)

Tar opp igjen denne tråden :)

Har kjøpt litt ulike tøybleier nå, og har klart et lite lager. Ser at vi kanskje kommer til å vente noen uker før vi starter, da bleiene er ganske store til de helt nyfødte.

Av de jeg har kjøpt, tror jeg denne "Pop-in" bleien blir favoritt- både nett og utrolig enkel å bruke (virker det som)

https://www.youtube.com/watch?v=krIxhPilvQE

Har også kjøpt noen som trenger sperrelag utenpå, men de blir jo litt ekstra klumpete, så tror lommebleier/alt i ett blir mest brukt. Har kjøpt en god del av disse på e-bay, utrolig stort utvalg og mye billigere ofte.

Hvilke har dere tenkt å kjøpe/kjøpt?

Back
Topp