Tøybleier eller engangsbleier?

Skal du bruke tøybleier, engangsbleier eller begge?

• Tøybleier

Votes: 4 8,0%
  • Engangsbleier

Votes: 40 80,0%
  • Begge

Votes: 6 12,0%

• Antall som har svart
    50

Mymlens

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Fastelavnsbollene 2026
Jeg skal bruke tøybleier hovedsakelig. Er vant med tøybind til meg selv, har brukt det i seks år. Samboer er også positiv til tøybleier, og flere kommuner tilbyr en engangsstønad på 1000 kr for foreldre som bruker tøybleier. Det som motiverer meg mest til å bruke det er all søpla jeg unngår, som blir en miljøgevinst som teller mer enn antall vaskemaskiner som blir satt på (synes jeg).
Kommer til å ha samtale med barnehagen om hva de er mest komfortabel med selvfølgelig.

Hva kommer dere til å bruke, utfra hva dere er komfortabel med og trives best med i en hverdag? Alle vet selv hva som er riktig valg for dem :happy: :Heartred

Jeg prøvde tøybleier sist. Og det er absolutt å anbefale! :happy: Jeg måtte desverre avslutte på grunn av eksem hos babyen. Vanligvis er det best med tøy for barn med eksem, men ikke for sønnen min.:sorry: Derfor kommer jeg ikke til å prøve det denne gangen, da jeg er redd for at det samme skal skje igjen. Men godt å høre at det går fremover og at man kan få startstøtte for å prøve det ut!:D

Hvordan sånn i praksis fungerer tøybleier? Ser liksom for meg at det er ok på nyfødte, men etterhvert vil det bli styr å rengjøre deg.

Hvordan sånn i praksis fungerer tøybleier? Ser liksom for meg at det er ok på nyfødte, men etterhvert vil det bli styr å rengjøre deg.
Når babyen får mer fast avføring har man i et rispapir i bleia, som fanger opp det meste av bæsjen. Dette papiret kaster man i søpla. Noen velger å ikke ha rispapir men vipper bæsjen i do eller skyller av for hånd.

Jeg vil prøve tøybleier men samboeren er helt i mot. Siden dette er et av de få stedene han har "satt ned foten" orker jeg ikke lage noe sak av det.

Jeg vil prøve tøybleier men samboeren er helt i mot. Siden dette er et av de få stedene han har "satt ned foten" orker jeg ikke lage noe sak av det.
Det går jo an å bruke begge deler da. Så kan du prøve tøy og han kjøre engangs.

Skal prøve hybrid bleiene, men fungerer det ikke så bruker vi engangs. Med tre unger er det mer en nok klesvask å ta av, så tøybleier gidder jeg rett og slett ikke. Mannen er heller ikke interessert i å prøve, men har sagt OK til å prøve hybrid:)

Skal prøve hybrid bleiene, men fungerer det ikke så bruker vi engangs. Med tre unger er det mer en nok klesvask å ta av, så tøybleier gidder jeg rett og slett ikke. Mannen er heller ikke interessert i å prøve, men har sagt OK til å prøve hybrid:)
Vi landet også på hybrid. Er veldig spent på de! :) Sist prøvde vi tøy, men pga eksem måtte vi gi det opp. Endte opp med å bruke Libero Touch. Disse hybridbleiene er jo også Touch, så tror vi kommer til å bli veldig fornøyd med de. Men er jo samme her. Funker det ikke for oss, går vi over til vanlig:)

Dumt spørsmål sikkert, men hva er hybrid bleie?

Back
Topp