All ære til dere som kjører på med tøybleier
Jeg er altfor lat og for glad i engangsbleier så her går vi for det denne gangen også.
Jeg signerer denne
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er altfor lat og for glad i engangsbleier så her går vi for det denne gangen også.
Ved svenske grensa i Østfold står det gjerne maks 2 bleie pakker pr kunde, så vil tro de har opplevd noe lignende med svenskerIronisk nok var latskap en stor del av motivasjonen for tøybleier på unge nummer 2. Bodde rett ved grensa til Russland oppe i Finnmark, og det er helt crazy tilstander der angående engangsbleier. Russerne kommer i fulle biler og tømmer hyllene mens personalet fyller på. På under 1 time er butikkene tomme for bleier og får ikke nye før uka etter... På det verste måtte enkelte butikker leie inn vektere for å kjøre ut bleiene pga krangling mellom kundene.... Da ble det plutselig veldig herlig å slippe å måtte stresse med å kjøpe engangs![]()
Ved svenske grensa i Østfold står det gjerne maks 2 bleie pakker pr kunde, så vil tro de har opplevd noe lignende med svensker![]()
Me to!Signerer denne![]()
Ja det skjønner jeg da.Maks 2 pakker per kunde i nord også, men hjelper lite når de kommer over med fulle minibusserTemmelig organisert bleiehandel...hehehe.
Luksus å bo i Oslo nå og bare kunne dra på butikken når som helst![]()
Engangsbleier helt klart her. Jobbet i barnehage for mange år siden hvor det var en som brukte tøybleier, det ble til slutt avviklet og barnet gikk over til engangs. Det var grunnet antall skrift, vask og lukt. Selvfølgelig enklere å bruke hjemme
Det jeg synes er interessant er miljøargumentet, om det skal forurense mindre enn engangsbleier er det forutsatt at du: lufttørker dem så mye som mulig, unngår tørketrommel så mye som mulig og vasker ved full maskin på 60 grader.
Jeg er for lat til det må jeg ærlig innrømme![]()
Må bare legge ut skrytebilde her også! Altså disse tøybleiene er bare sååå søte!!Har kjøpt litt forskjellig for å se hva vi liker best, men må nok kjøpe noen til + brettebleier
Vis vedlegget 197147
Finnes mye fint der ute! Har ikke kjøpt noen sånne fine bleier enda selv, har mest brettiser med hovedsakelig ullsperrelag og noen få helt enkle, hvite poppolini Ai1 bleier bare. Får fylle på etterhvert![]()

Har fått noen bleier nå og er flere på vei i posten. Den lille sorte er bare et pul sperrelag til å ha brettebleier inni. De andre er lommebleier med ekstra innlegg og har også noen strikkede sperrelag, men usikker på hvor mye de blir brukt.
Vis vedlegget 197275
Hvor har du bestilt bleier fra? Aliexpress, de er alle Happy Flute bleier som vist nok skal være ganske bra =)Så fine!!Hvor har du bestilt bleier fra?
![]()
Aliexpress, de er alle Happy Flute bleier som vist nok skal være ganske bra =)
Har jo ikke fått testet dem selv så vet jo aldri, men de har iallefall sånn dobble gauze for å holde det ekstra tett.Ah, de hadde jeg ikke hørt om.. Greit med litt innputt på merker og hva som er bra![]()
Har jo ikke fått testet dem selv så vet jo aldri, men de har iallefall sånn dobble gauze for å holde det ekstra tett.
Ja, jeg tenkte å kjøpe noen popolini formsydde jeg også med ullsperrelag til å bruke på natta. Men har lurt litt på hvordan man skal kle babyen ellers da? Det må jo bli mye klær med ullbukse og pysj liksom..? Det er jammen ikke lett å orientere seg i den jungelen der ute!![]()