Tøy til bhg på denne tida

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Imorgen starter bhg for frøkna igjen, og jeg må finne ut hva slags tøy jeg skal sende med.
Har dere enda ulltøy liggende i bhg (på Sørlandet er det veldig varmt)?
Og holder det med regntøy og en såkalt parkdress?
Jeg tenker at solkremen hennes får flytte bort også, den er flittig brukt i påska :)

Jeg er så spent på å levere henne i truse og si at hun har sluttet med bleie :nailbiting: hun har jo et uhell i tide og utide, så hvor mange skift er praktisk å ha? 2-3skift?
 
Her har en parkdress og et skallsett hengende.
Pannebånd og tynn lue
Regnvotter, tynneullvotter (til å ha i regnvottene)
og skallvotter
1 tynt fleece sett
Joggesko
Goretex sko
Støvler

Nå bruker han nok bare joggesko ute (bor i Østfold)

Ang skiftetøy ville jeg bare tatt med en haug og se hva som etterhvert trengs.
Min ble levert etter bare en bleiefri dag hjemme uten bleie og hadde knapt uhell. Et par stykk på et par uker ca.

Og solkrem er så klart levert med og ungen ble smurt før han dro.
 
Jeg bor i Trøndelag og sender med parkdress og regntøy. Ullklærne blir ikke tatt med lengre, men de har et sett fleeceklær til litt kaldere dager.
Jeg har én som ikke bruker bleie og én som bruker bleie, begge to har 2 skift i bhg.
Ville lagt igjen en ekstra underdel hvis hun har uhell i ny og ne :) (har hun bodyer liggende i bhg ville jeg hatt 3 av de også, siden de tross alt er rundt bleien :) )

Edit: jeg holder på å strikker ullklær i tynt ullgarn som jeg muligens legger igjen i bhg når de blir ferdig.
 
Jeg bor i Trøndelag og sender med parkdress og regntøy. Ullklærne blir ikke tatt med lengre, men de har et sett fleeceklær til litt kaldere dager.
Jeg har én som ikke bruker bleie og én som bruker bleie, begge to har 2 skift i bhg.
Ville lagt igjen en ekstra underdel hvis hun har uhell i ny og ne :) (har hun bodyer liggende i bhg ville jeg hatt 3 av de også, siden de tross alt er rundt bleien :) )

Edit: jeg holder på å strikker ullklær i tynt ullgarn som jeg muligens legger igjen i bhg når de blir ferdig.
Jeg ser for meg at tiden med body er slutt, så de pakkes nok bort (styrete å få av når hun må på do) :p
Jeg ser for meg 3 av hver av underdelene (tre bukser, tre truser, tre strømpebukser).
Dette er første barn for oss som går gjennom bleieslutt og første som går i bhg, så jeg føler at jeg har lite peiling :shy:
 
Her har en parkdress og et skallsett hengende.
Pannebånd og tynn lue
Regnvotter, tynneullvotter (til å ha i regnvottene)
og skallvotter
1 tynt fleece sett
Joggesko
Goretex sko
Støvler

Nå bruker han nok bare joggesko ute (bor i Østfold)

Ang skiftetøy ville jeg bare tatt med en haug og se hva som etterhvert trengs.
Min ble levert etter bare en bleiefri dag hjemme uten bleie og hadde knapt uhell. Et par stykk på et par uker ca.

Og solkrem er så klart levert med og ungen ble smurt før han dro.
Her hjemme har hun hatt tre uhell ila påska, og det har skjedd i forbindelse med lek. Så hun har glemt at hun må på do før hun plutselig akutt kjenner det og har tisset. Det er det jeg er mest spent på :nailbiting: men de ansatte i bhg har jo vært gjennom det mange ganger før, så satser på at det går fint :)
 
Her hjemme har hun hatt tre uhell ila påska, og det har skjedd i forbindelse med lek. Så hun har glemt at hun må på do før hun plutselig akutt kjenner det og har tisset. Det er det jeg er mest spent på :nailbiting: men de ansatte i bhg har jo vært gjennom det mange ganger før, så satser på at det går fint :)
Kan lett skje da ja. Men de ansatte har hvert igjennom en del bleieslutt, så vil tro de har en plan og kontroll på hvordan de skal gjøre det ;)
 
Vi har
Parkdress
Regntøy
Vintersko
Støvler
Joggesko
Tre bukser (minste har en innedress og en bukse)
To t-skjorter
To tynne gensere
Fire boksere (minste bruker bleier)
Fire par sokker
To tynne luer
Tynne hansker (minste har votter)
Regnvotter
Sydvest
Vinterdress (brukes noen ganger om morgenen fremdeles)
Fleecejakke
Fleecebukse (minste har ulldress)
Caps
Solkrem

Ikke rart det er fullt på plassene deres :p
 
Vi har regntøy, parkdress, ei jakke, to bukser, to gensere, 3 par sokker, 2 truser( eldste på 5.5 år da nr 2 bruker bleier enda), ett fleece sett, bomull lue, pannebånd, hals, regnvotter, vanter, gummistøvler, dock boots og joggesko. Kommer mer sommerklær etterhvert. Er 15 grader og sol her akkurat nå så har selvfølgelig sendt med solkrem og eldste har på seg t shorte i dag. Nr som er i bleie slutt fasen blir hjemme en stund etter ett mulig kragebein brist som skjedde i bhg.
 
Parkdress, regntøy, støvler, joggesko,
Tynn lue, tynne votter.
Ellers vanlig skift av hverdagstøy i hylla.
Pluss en flece bukse - genser

Solkrem, solbriller
 
Vi har parkdress og regntøy nå, ikke ulltøy eller fleece. Har ett par strømpiser i bomull liggende, men han går uten hjemmefra. Har også fjernet luer, hansker osv. Bor i Oslo :)
 
Her hjemme har hun hatt tre uhell ila påska, og det har skjedd i forbindelse med lek. Så hun har glemt at hun må på do før hun plutselig akutt kjenner det og har tisset. Det er det jeg er mest spent på :nailbiting: men de ansatte i bhg har jo vært gjennom det mange ganger før, så satser på at det går fint :)
Hvordan gikk det uten bleie i dag? :)
Vi pleier å ha ganske tett oppfølging med nyavvente barn i min barnehage, det gjør de sikkert hos dere også, men det er lett for de små å glemme seg og det er mange barn pr voksen.
Vi anbefalte å ha liggende minst 4 skift (kommer selvfølgelig litt ann på hvor lange dager barn har også), også ta med nytt dagen etter hvis noe ble brukt.
Det er så kjipt for både store og små når vi løper rundt for å finne lånetøy :)
I dag har våre 1-2åringer vært ute i bare jakke, 14°C i skyggen på morran :D
 
Trenger ikke ull lenger nå :) men hadde lagt en fleecegenser der til å ha under regntøy på kalde dager :)
 
Hvordan gikk det uten bleie i dag? :)
Vi pleier å ha ganske tett oppfølging med nyavvente barn i min barnehage, det gjør de sikkert hos dere også, men det er lett for de små å glemme seg og det er mange barn pr voksen.
Vi anbefalte å ha liggende minst 4 skift (kommer selvfølgelig litt ann på hvor lange dager barn har også), også ta med nytt dagen etter hvis noe ble brukt.
Det er så kjipt for både store og små når vi løper rundt for å finne lånetøy :)
I dag har våre 1-2åringer vært ute i bare jakke, 14°C i skyggen på morran :D
De andre dagene har vi bare vært hjemme, og det har fungert supert uten bleie. Men det virker som hun ikke er glad i å tisse på andres do. Vi var hos mamma og hun tisset en gang på do, en gang i trusa og generelt hadde ikke tid til å sitte :shy: så er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Typisk at de har utedag imorgen i bhg :shy:
Bare levere henne i truse og forklare hva vi har gjort i påska, eller burde jeg ta på bleie? :oops:
 
De andre dagene har vi bare vært hjemme, og det har fungert supert uten bleie. Men det virker som hun ikke er glad i å tisse på andres do. Vi var hos mamma og hun tisset en gang på do, en gang i trusa og generelt hadde ikke tid til å sitte :shy: så er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Typisk at de har utedag imorgen i bhg :shy:
Bare levere henne i truse og forklare hva vi har gjort i påska, eller burde jeg ta på bleie? :oops:

Ikke ta på bleie!
Barnehagen er vant til uhell, det blir ett enormt steg tilbake om du tar på bleie igjen nå.
 
De andre dagene har vi bare vært hjemme, og det har fungert supert uten bleie. Men det virker som hun ikke er glad i å tisse på andres do. Vi var hos mamma og hun tisset en gang på do, en gang i trusa og generelt hadde ikke tid til å sitte :shy: så er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Typisk at de har utedag imorgen i bhg :shy:
Bare levere henne i truse og forklare hva vi har gjort i påska, eller burde jeg ta på bleie? :oops:
Ååh, jeg leste ikke godt nok på datoen du skrev første på, tenkte ho hadde vært i barnehagen :bag:
Nei, hvis dere har like flott vær som oss, så er det jo ikke mye klær som må byttes. Har du ekstra sko kan det være lurt å ta med :)

Vi får den der hele tiden, så det bør de være klare til å møtes med :happy:
Har de øvd noe i barnehagen tidligere?
Noen ganger får man ikke barn til å slutte med bleie både hjemme og i barnehagen samtidig, men gi det er forsøk!
Det er jo perfekte forhold nå :happy:
 
Ååh, jeg leste ikke godt nok på datoen du skrev første på, tenkte ho hadde vært i barnehagen :bag:
Nei, hvis dere har like flott vær som oss, så er det jo ikke mye klær som må byttes. Har du ekstra sko kan det være lurt å ta med :)

Vi får den der hele tiden, så det bør de være klare til å møtes med :happy:
Har de øvd noe i barnehagen tidligere?
Noen ganger får man ikke barn til å slutte med bleie både hjemme og i barnehagen samtidig, men gi det er forsøk!
Det er jo perfekte forhold nå :happy:
De har hatt henne på do noen ganger i forbindelse med bleieskift (en gang hadde hun til og med bæsjet:D).
Jeg tenker at jeg sender henne i bhg med truse og tar en prat med dem :happy:
Hun har foreløpig bare et par joggesko (nettopp gått opp en str) , får nok kjøpe et reservepar til:shy: har bare ikke kommet så langt. Men har noen andre type sko som hun får ha som reserve der midlertidig :)
Ah, spennende tid :D
 
De har hatt henne på do noen ganger i forbindelse med bleieskift (en gang hadde hun til og med bæsjet:D).
Jeg tenker at jeg sender henne i bhg med truse og tar en prat med dem :happy:
Hun har foreløpig bare et par joggesko (nettopp gått opp en str) , får nok kjøpe et reservepar til:shy: har bare ikke kommet så langt. Men har noen andre type sko som hun får ha som reserve der midlertidig :)
Ah, spennende tid :D
Da er ho nok komfortabel der, så da går det nok fint :)
Ta med det dere har av sko/støvler som passer :p, alt er bedre enn tissvåte joggesko :bag:

Vi pleier å gjøre stor stas på unger som kommer uten bleie etter ferier :D
Noen barnehager har sånn premiemerker, det er litt forskjellig pr avdeling hos oss :)
 
Det var det første som slo meg. Men så blir man jo usikker da, når det er første gang :p

Hehe stol på deg selv, du tar nok masse riktige vurderinger :D
 
Da er ho nok komfortabel der, så da går det nok fint :)
Ta med det dere har av sko/støvler som passer :p, alt er bedre enn tissvåte joggesko :bag:

Vi pleier å gjøre stor stas på unger som kommer uten bleie etter ferier :D
Noen barnehager har sånn premiemerker, det er litt forskjellig pr avdeling hos oss :)
Skal ta med det jeg har :D får sette igang å pakke alt tøyet som skal med :p
 
Back
Topp