Tørste

EA89

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Pumpkin Bumps 2025
Er det flere som opplever å bli så tørste at det blir ubehagelig? Kan etter en helt vanlig, ikke spesielt salt, middag bli så tørst utover ettermiddag/kveld at jeg blir dårlig. Og hvis jeg drikker så mye som jeg føler for blir jeg uvel av det...

Kan være et tegn på svangerskapsdiabetes. Har du hatt det tidligere eller er disponeret for det? Ville tatt det opp med legen din neste gang.
Prøv kanskje uansett å drikk mer gjennom hele dagen så der ikke blir så ille på kvelden.
Klem

Jeg tenker diabetes? Svangerskapsdiabetes? Et tegn kan jo være at man tørster fryktelig.
Kanskje du skulle ta en prat med legen for sikkerhets skyld.:)
Jeg tørster ikke unormalt.

Jeg er mer tørst nå tror jeg, men vanligvis har jeg nesten ikke tørsthetsfølelse. Og nå drikker jeg omtrent bare vann, siden jeg ikke har lyst på annet. Er også mest tørst på kvelden, men da tør jeg ikke drikke såå mye, for da blir det gæli på natta:p

Jeg er å mer tørst nå, men ikke så det er ubehagelig. Har ikke følt så mye på tørste før, så er uvant :)

Jeg å er mer tørst nå enn vanlig!! Drikker mye mer til maten nå enn ellers!!! Iiik!! :( jeg vil ikke ha svangerskaps diabetis! Jeg har lest at viss man hadde kav fødsel vekt når man selv var født kan det gi økt risiko for det? Ble litt stressa nå!!

Jeg er mer tørst nå men opplever ikke det som unormalt.

Jeg er litt mer tørst enn vanlig, hvertfall om natten, MÅ ha et stort glass vann på nattbordet :)

Ikke på dagen men om
Kvelden når jeg har lagt meg og om natta er jeg veldig tørst og må opp å drikke vann.

Ja! Jeg har en stor vannflaske med meg hele tiden, og fyller den på 4-5 ganger til dagen. Våkner også om natten og må drikke vann :)

Takk for alle svar. Nå ble jeg litt stressa. Har ikke hatt det før, jeg er førstegangs. Er ikke overvektig og hadde ikke lav fødselsvekt. Skal bestille meg time hos jordmor så da kan jeg spørre henne.

Tenker nok det er normalt <3 men alltid greit å sjekke.. Trur sv diabetes som oftest gjør seg gjeldende i uke 22 og utover :)

Jeg drakk 4-5 liter vann ila en dag. Hvorav minst 1l ila natten, helst med isbiter. Tisset oftere også kan man si! Det har roet seg nå siste mnd av svangerskapet. Men jeg bestilte time hos fastlegen, tenkte også svangerskapsdiabetes. Fikk aldri helt slukket tørsten. Tok alle mulige prøver. Ingen tegn til diabetes. Var virkelig helt frisk. "Bare" gravid.. sjekk det-så slipper du å lure.

Er spesielt tørst når jeg er på jobb, ikke så mye mer enn vanlig når jeg er hjemme

Våkner mer tørst enn normalt, men uten om det ingenting! :)

Jeg må også drikke mer vann på kvelden nå, gjør jeg det ikke føles det ut som om jeg tørster ihjel!! Men det er så plagsomt å våkne hver time for å tisse :(

Jeg drakk 4-5 liter vann ila en dag. Hvorav minst 1l ila natten, helst med isbiter. Tisset oftere også kan man si! Det har roet seg nå siste mnd av svangerskapet. Men jeg bestilte time hos fastlegen, tenkte også svangerskapsdiabetes. Fikk aldri helt slukket tørsten. Tok alle mulige prøver. Ingen tegn til diabetes. Var virkelig helt frisk. "Bare" gravid.. sjekk det-så slipper du å lure.
Oi! Ja, med mengden væske følger hyppigere dobesøk. Ja, skal spørre. Men er nok helst "bare " gravid.

Jeg må også drikke mer vann på kvelden nå, gjør jeg det ikke føles det ut som om jeg tørster ihjel!! Men det er så plagsomt å våkne hver time for å tisse :(
Ja, blir irriterende mye dobesøk til tider!

Back
Topp