Tørr hud

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Lille er i dag 1uke. Synes hun har så tørr hud. Mage, lår, ankler/føtter og hender.

Dama som var på hjemmebesøk fra helsestasjonen sa at å smøre på babyolje var tingen. Synes ikje det har hjulpet til nå.

Har dere/har hatt babyer med tørr hud? Hva er trikset?

Ikke bade for mye er vel det beste tipset. Ellers babyolje eller en så ren og mild fuktighetskrem som mulig. Morsmelk kan også hjelpe å smøre på - det hjelper for alt!

Bade har vi ikke gjort siden sykehuset. Får bare fortsette å smøre med babyolje da og satse på det blir bedre:)

Finnes veldig gode kremer på apoteket som er uten noen form parfyme, det brukte vi forrige gang... Lacobase feks :) men ville kanskje ventet en uke eller to til huden fikk prøve å regulere seg selv :)

Tuva har tørr hud i panna/hodet og noen andre steder på kroppen. Helsesøsteren jeg snakket med anbefalte å ikke smøre på noe, for da kan huden hennes bli avhengig av det. Hun mente det ville bli bedre av seg selv etter en stund, men har ikke merket noen bedring enda. Vi bader henne flere ganger i uka, så kan være det som tørker ut huden hennes litt. Har litt babyolje og -såpe i badevannet.

Min og begynner å få tørr hud, merket det i går. Smurt på en fuktighetskrem som vi fikk i en babypakke men hjelper ikke noe særlig

Hun har ligget ni mnd i vann, og skal flasse av under, spesielt de stedene du nevner. Trenger ikke smøre på noe.

Ikke smør! Det er helt sant at om man smører huden hele tiden, vil den naturlige fettproduksjonen gå ned (siden det ikke er behov for fettproduksjon når du tilfører fuktighet utenifra), og det vil føre til st man bare blir enda mer tørr.. Lar du det være i fred vil det trolig gå over av seg selv :)

Dette er min erfaring fra voksen hud også. De gangene jeg blir tørr f.eks i ansiktet og smører med krem - så blir jeg bare mer tørr. Har aldri brukt fuktighetskrem på kroppen, kun om jeg er solbrent. Er aldri tørr! :)

Sniker fra april! Bad mindre, for all del ikke smør med krem! Det går over av seg selv hvis du bare lar det være i fred! Hvis det blir utslett av dette så dra til legen....

Er d så tørt at d blir sårt så kan du smøre litt babyolje på. :)

Min var helt ekstremt tørr første 10 dagene, hun så ut som hun skiftet hud på absolutt hele kroppen! Vasket hun med klut med vann og babyolje og det ble helt fint noen dager etterpå :)

Førstemann var veldig tørr i huden helt fra han var født. Badet ca hver 2-3 dag med litt olje i vannet. Smurte ikke noe ellers. Huden ble helt fin av seg selv etter en stund.

Vi har samme problemet med vår lille jente. Masse tørr hud på hele kroppen. Fikk også beskjed av jordmor å bare bruke babyolje og massere forsiktig inn. Ikke merket noe bedring enda men fortsetter å prøve :)

Alle mine har hatt tørr hud, men har aldri smurt de. Gjør det kun om de blir sår.

Unngå å smøre med mindre det er sårt, ikke bad mer enn en gang i uken og ha for all del ikke såpe i vannet. Litt babyolje er nok. Disse små trenger ikke såpe. :)

Mini flasset av seg mye hud de første 9-10 dagene. Badet henne et par ganger i denne perioden, med litt olje i vannet. Ellers maserte jeg henne med litt olje for kosens del, huden hennes er helt fin nå :) hun er 19 dager gammel :) ikke noe poeng å kline inn alt av kremer og å bruke såpe tenker jeg, dette regulerer seg selv...

Back
Topp