Tørr hodebunn

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
Noen tips til tørr hodebunn? Snuppa har fått utrolig tørr hodebunn, jeg kan tenke meg at det må klø noe innmari, hun makker en del også. Det er ikke skurv men rett og slett tørt og hvitt. Jeg har masert inn babyolje 2 dager nå, det hjelper der og da, så badet jeg henne og vasket håret, nå er det like tørt igjen. Er det bare olje som hjelper? Stakar, ser jo ut som om hun har super fett hår etterpå.

Det kan jo være skurv, leste at det kan være hvitt det også, men ligner ikke på skurv jeg har sett før. Det er ikke flak men bare tørt, som tørr hud som blir hvit :p

Smør med noe annet enn babyolje? Kan anbefale en krem som heter eucerin aquaphor (du fikk en prøve i apotek-1 babyboksen visst du har hentet den). Bruker den på sår stump, og det er den beste kremen jeg noen gang har prøvd!

Evt bare la det være i fred og la kroppen ordne opp i det selv. Dess mer du smører, dess mindre fett vil kroppen produsere selv (siden du tilfører fukt) - og dess tørrere vil hun bli..

Jeg smører meg aldri med fuktighetskrem - og jeg er aldri tørr. Visst jeg blir tørr og smører meg, så blir jeg verre!

Vet ikke hvor ofte du bader mini, men vann tørker ut huden, så hvis du bader mye kan det være greit å kanskje redusere til et par ganger i uken? Her hjalp det å ha olje i vannet, også når jeg vasker (bruker engangskluter med vann og olje) ingen tør hud her. Unngår såpe og kremer, samt engangsservietter, funker for oss :)

Vet ikke hvor ofte du bader mini, men vann tørker ut huden, så hvis du bader mye kan det være greit å kanskje redusere til et par ganger i uken? Her hjalp det å ha olje i vannet, også når jeg vasker (bruker engangskluter med vann og olje) ingen tør hud her. Unngår såpe og kremer, samt engangsservietter, funker for oss :)

Hun bader 1-2 ganger i uken bare, har vært obs på det hele tiden, og har noen dråper olje i vannet. Hun er bare tørr i hodebunnen, ikke på kroppen! Bruker også bare olje og vann på tørrservietter ved stell. Så lurer på om det kan være skurv, en som ikke ligner vanlig skurv? :p tenker jo også å ikke dynke hodebunnen med olje hele tiden, da blir den vell bare tørrere med tiden. Men hun har begynt å gni hodet frem og tilbake av og til, som om hun klør, det kan ikke være så godt :/

Jeg hørte noe om olivenolje for å løse det opp, visstnok bedre enn babyolje. Husker ikke hvorfor :p også la det løse seg opp og fjerne det med en kam etterpå!

Jeg hørte noe om olivenolje for å løse det opp, visstnok bedre enn babyolje. Husker ikke hvorfor :p også la det løse seg opp og fjerne det med en kam etterpå!

Leste også noe om olivenolje ;) har latt babyolje virke får å se da, men det er ikke flakete, så får ikke kammet vekk noe. Det forsvinner når jeg smører med olje, men kommer tilbake når jeg har skylt det ut dagen etter.

helsesøster anbefalte oss å smøre med olje innimellom. litt olje i badevannet. bading en til to ganger i uka og å være forsiktig med bruk av såper og shampooer

Hvor gammel er hun ?
Babyer behøver egentlig ikke noe som helst av smøring. Endel oljer, også fra apoteket, har vann som hoved ingrediens .. huden vår har en PH verdi på 4,5-5,5. Vann på ca 7. Det som er iver 5,5 vil bidra til f eks uttørking av huden. For mye vask, bruk av produkter og stimulanse av hodebunnen kan gjøre noe med det naturlige fettlaget vi har som skal beskytte.

Hvor gammel er hun ?
Babyer behøver egentlig ikke noe som helst av smøring. Endel oljer, også fra apoteket, har vann som hoved ingrediens .. huden vår har en PH verdi på 4,5-5,5. Vann på ca 7. Det som er iver 5,5 vil bidra til f eks uttørking av huden. For mye vask, bruk av produkter og stimulanse av hodebunnen kan gjøre noe med det naturlige fettlaget vi har som skal beskytte.

10 uker. Men nå har det begynt å flasse, så jeg kammer det bare vekk med en lusekam det som løsner :)

Back
Topp